25 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!
Haberler

Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!

Sena Tufan
21 Temmuz 2025
2 dk okuma

Pazarlama dünyası yıllardır kuşak farklılıklarını konuşuyor; X ve Y kuşağı arasındaki değer çatışmaları yerini çoktan Z kuşağının alışkanlıklarını çözümlemeye bıraktı. Son dönemde dijital mecralarda sıkça karşımıza çıkan yeni bir kavram ise bu çözümleme çabasını daha da ilginç bir noktaya taşıyor: Gen Z Stare — yani Z Kuşağı Bakışı.

Bu “bakış”, aslında bir bakıştan çok bir tutum. Özellikle Z kuşağının müşteri hizmetleri, mağaza içi deneyim ya da servis noktalarında sergilediği bu nötr yüz ifadesi; karşısındakiyle göz teması kurmasına rağmen hiçbir tepki vermemesiyle tanımlanıyor. Kimi için “pasif agresif” bir duruş, kimi içinse yalnızca sosyal kaygıların dışavurumu.

Peki ama bu ne anlama geliyor?

Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!

Sosyal refleks mi, sessiz protesto mu?

TikTok üzerinden hızla yayılan bu davranış biçimi, iki farklı bakış açısına göre şekilleniyor.

Birincisi; “Gen Z Stare”ın Z kuşağının ayaküstü konuşmaları yapmakta zorlandığını, sosyal becerilerinin zayıf olduğunu düşündüren bir dışavurum olduğu yönünde. Diğeriyse; gençlerin kendilerince “absürt” ya da “boş” buldukları durumlara verdikleri pasif bir tepki. Yani onlar için bu bakış bir mesafe koyma biçimi — hatta belki de mikro bir protesto.

Bir TikTok yorumcusu şöyle diyor: “Gen Z’nin ilk kez zor müşterilerle karşılaşan kuşak olduğunu sanmaları çok komik. Durumla yüzleşmek yerine boşluğa dalıyorlar.”

Öte yandan Z kuşağı savunucuları, bu davranışın geçici olduğunu; yeni neslin iş gücüne yeni dahil olduğunu ve zamanla bu “bakışı” bırakıp daha çevik refleksler geliştireceklerini söylüyor.

Markalar bu bakışı neden ciddiye almalı?

Z kuşağı artık yalnızca hedef kitle değil; aynı zamanda markaların temsilcileri, satış danışmanları, müşteri ilişkileri uzmanları. Yani sahada da varlar. Bu davranış biçimi, sadece bireysel değil; aynı zamanda kurum içi iletişimde, deneyim yönetiminde ve hizmet kalitesinde doğrudan etkisi olan bir konuya dönüşüyor. Markalar için bu, genç çalışanları anlamak ve bu yeni kuşağın diline uygun bir iletişim ortamı yaratmak anlamına geliyor. İster çalışan, ister müşteri olarak bakın: Z kuşağı doğrudan değil dolaylı tepkiler veriyor, iletişimde daha seçici ve kimi zaman minimal davranıyorlar.

İki hafta sonra konuşur muyuz?

Muhtemelen hayır. Bu tip mikro davranışlar dijitalde hızla yayılıp aynı hızla unutulabiliyor. Ama markaların gözünden kaçmaması gereken şey şu: Her yeni kuşak, kendine özgü bir beden diliyle geliyor. Gen Z bakışı da bunun bir yansıması.

Kaynak: Glamour

Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor

featured Gen Z
1 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
2 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
3 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
4 Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
5 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Güncel Haberler
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Can Holding'e operasyon: Habertürk ve Show TV’ye el konuldu
Haberler
Can Holding’e operasyon: Habertürk ve Show TV’ye el konuldu
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Sena Tufan
1 hafta önce
Apple hisseleri, iPhone 17 satışlarıyla rekor kırdı
Haberler
Apple hisseleri, iPhone 17 satışlarıyla rekor kırdı
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da "çok" milyonlara ulaştı...
Haberler
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da “çok” milyonlara ulaştı…
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.