11 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!
Haberler

Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!

Sena Tufan
21 Temmuz 2025
2 dk okuma

Pazarlama dünyası yıllardır kuşak farklılıklarını konuşuyor; X ve Y kuşağı arasındaki değer çatışmaları yerini çoktan Z kuşağının alışkanlıklarını çözümlemeye bıraktı. Son dönemde dijital mecralarda sıkça karşımıza çıkan yeni bir kavram ise bu çözümleme çabasını daha da ilginç bir noktaya taşıyor: Gen Z Stare — yani Z Kuşağı Bakışı.

Bu “bakış”, aslında bir bakıştan çok bir tutum. Özellikle Z kuşağının müşteri hizmetleri, mağaza içi deneyim ya da servis noktalarında sergilediği bu nötr yüz ifadesi; karşısındakiyle göz teması kurmasına rağmen hiçbir tepki vermemesiyle tanımlanıyor. Kimi için “pasif agresif” bir duruş, kimi içinse yalnızca sosyal kaygıların dışavurumu.

Peki ama bu ne anlama geliyor?

Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!

Sosyal refleks mi, sessiz protesto mu?

TikTok üzerinden hızla yayılan bu davranış biçimi, iki farklı bakış açısına göre şekilleniyor.

Birincisi; “Gen Z Stare”ın Z kuşağının ayaküstü konuşmaları yapmakta zorlandığını, sosyal becerilerinin zayıf olduğunu düşündüren bir dışavurum olduğu yönünde. Diğeriyse; gençlerin kendilerince “absürt” ya da “boş” buldukları durumlara verdikleri pasif bir tepki. Yani onlar için bu bakış bir mesafe koyma biçimi — hatta belki de mikro bir protesto.

Bir TikTok yorumcusu şöyle diyor: “Gen Z’nin ilk kez zor müşterilerle karşılaşan kuşak olduğunu sanmaları çok komik. Durumla yüzleşmek yerine boşluğa dalıyorlar.”

Öte yandan Z kuşağı savunucuları, bu davranışın geçici olduğunu; yeni neslin iş gücüne yeni dahil olduğunu ve zamanla bu “bakışı” bırakıp daha çevik refleksler geliştireceklerini söylüyor.

Markalar bu bakışı neden ciddiye almalı?

Z kuşağı artık yalnızca hedef kitle değil; aynı zamanda markaların temsilcileri, satış danışmanları, müşteri ilişkileri uzmanları. Yani sahada da varlar. Bu davranış biçimi, sadece bireysel değil; aynı zamanda kurum içi iletişimde, deneyim yönetiminde ve hizmet kalitesinde doğrudan etkisi olan bir konuya dönüşüyor. Markalar için bu, genç çalışanları anlamak ve bu yeni kuşağın diline uygun bir iletişim ortamı yaratmak anlamına geliyor. İster çalışan, ister müşteri olarak bakın: Z kuşağı doğrudan değil dolaylı tepkiler veriyor, iletişimde daha seçici ve kimi zaman minimal davranıyorlar.

İki hafta sonra konuşur muyuz?

Muhtemelen hayır. Bu tip mikro davranışlar dijitalde hızla yayılıp aynı hızla unutulabiliyor. Ama markaların gözünden kaçmaması gereken şey şu: Her yeni kuşak, kendine özgü bir beden diliyle geliyor. Gen Z bakışı da bunun bir yansıması.

Kaynak: Glamour

Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor

featured Gen Z
1 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
2 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
3 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
4 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
5 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
Güncel Haberler
Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin saç bakım haritası
Haberler
Türkiye’nin saç bakım haritası
Sena Tufan
1 Ekim 2025
Kim Kardashian'ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Haberler
Kim Kardashian’ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Sena Tufan
4 hafta önce
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Haberler
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.