27 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z kuşağı ambalajda ne arıyor?
Haberler

Z kuşağı ambalajda ne arıyor?

Nafizcan Önder
17 Ekim 2022
2 dk okuma

TÜİK verilerine göre Türkiye nüfusunun yüzde 39’unu, yani her 10 kişiden 4’ünü Z kuşağından bireyler oluşturuyor… Bu perspektifle bakıldığında pazarlama sektöründe de Z kuşağının neden dillerden düşmediğini anlamak zor değil. Peki, Z Kuşağı’nı bir ürünle temas ettikleri ilk noktada, yani ambalaj tasarımıyla tavlamak mümkün mü? Bu kuşak ürün ambalajlarında neler arıyor? Yanıtlar Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik‘ten geliyor…

Şeffaflık ve erişime önem veriyorlar 

Tüm nesillerden çok daha fazla bilgiye erişimi olan Z kuşağı için yanlış bilgiyi öğrenmek de bir o kadar kolay. Dolayısıyla markalardan ve ürün ambalajlarından beklentilerinin en temelinde şeffaflık, doğru bilgi ve pragmatik yaklaşımlar yer alıyor. Ambalaj malzemelerinin kaynağı ve ürüne dair açık bilgilerin görülebilir olması gibi detaylar Z kuşağının markaya güvenini artırıyor.

Kişiselleştirme ilgi çekiyor

1996’dan sonra doğan Z kuşağı için bireyselleşme ve ürün ambalajlarında kişiselleştirilmiş tasarımlar dikkat çekiyor. Marka hikayesiyle tüketicinin arasında bağlantı kurmak, ürünün üzerine tüketicilerin isimlerini yerleştirmek gibi tasarımlar yaratmak hedef kitlenin sadakatini geliştirme noktasında yardımcı olabilir.

Yüksek kaliteye dikkat ediyorlar 

Z kuşağının çoğu henüz düzenli bir gelire sahip olmadığı için paralarını harcayacakları üründe kaliteye oldukça dikkat ediyor. İlk temas noktaları olan ambalajlarda ise plastik vb. düşük kaliteli görünen malzemeler yerine sürdürülebilir ve ilk bakışta daha kaliteli ve satın almaya değer görülen ambalajlara yöneliyorlar.

Deneyimlemeyi ve deneyimlerini paylaşmayı seviyorlar 

Z kuşağının neredeyse tamamı farklı deneyimlerini paylaşmak ve yeni alışverişlerinde tüketici araştırması yapabilmek için online ortamları kullanıyor. Dolayısıyla tüketicilere özellikle sosyal medyada paylaşabilecekleri kadar benzersiz tasarımlar sunmak, ilgilerini çekerek onları paylaşıma ve etkileşime yönlendirecektir. Son zamanlarda ambalaj tasarımlarında sıkça kullanılan QR kod uygulamaları ve AR teknolojileri de tüketiciyi deneyime yönlendirmek için oldukça iyi sonuçlar veren uygulamalar arasında.

Sahiplendikleri değerlere odaklanın 

Diğer nesillerle karşılaştırıldığında Z kuşağının toplumsal sorunlara olan farkındalığının daha yüksek olduğu biliniyor. Özellikle sürdürülebilirlik üzerine yapılan araştırmalarda Z kuşağının bu konuya duyarlı markalardan satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğu görülüyor. Bu doğrultuda kuşakla aynı değerleri benimsemek ve trendler arasında da yerini sağlamlaştıran sürdürülebilir ambalajlara yönelmek markaları Z kuşağının gözünde ön plana taşıyacaktır.

İlk akla gelen marka olmak yetmiyor!

featured
1 Zincir marketlere "Cumhur Reyonu" geliyor
Zincir marketlere “Cumhur Reyonu” geliyor
2 Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı...
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı…
3 Grok sohbetleri Google’da ifşa oldu!
Grok sohbetleri Google’da ifşa oldu!
4 Görünmez yükün taşıyıcısı "orta kademe yöneticiler" kırılma noktasında!
Görünmez yükün taşıyıcısı “orta kademe yöneticiler” kırılma noktasında!
5 Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks...
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks…
Güncel Haberler
Eğitim dünyasının yeni trendleri
Eğitim dünyasının yeni trendleri
MTM’den yapay zekâ destekli podcast: Hoop Bilgi yayında
MTM’den yapay zekâ destekli podcast: Hoop Bilgi yayında
Deneyim ekonomisinin yeni durağı: Mağaza içi kafeler!
Deneyim ekonomisinin yeni durağı: Mağaza içi kafeler!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
14 Haziran 2025
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Haberler
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım...
Haberler
Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım…
Sena Tufan
15 Temmuz 2025
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Haberler
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Marketing Türkiye
24 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.