9 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z kuşağı ambalajda ne arıyor?
Haberler

Z kuşağı ambalajda ne arıyor?

Nafizcan Önder
17 Ekim 2022
2 dk okuma

TÜİK verilerine göre Türkiye nüfusunun yüzde 39’unu, yani her 10 kişiden 4’ünü Z kuşağından bireyler oluşturuyor… Bu perspektifle bakıldığında pazarlama sektöründe de Z kuşağının neden dillerden düşmediğini anlamak zor değil. Peki, Z Kuşağı’nı bir ürünle temas ettikleri ilk noktada, yani ambalaj tasarımıyla tavlamak mümkün mü? Bu kuşak ürün ambalajlarında neler arıyor? Yanıtlar Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik‘ten geliyor…

Şeffaflık ve erişime önem veriyorlar 

Tüm nesillerden çok daha fazla bilgiye erişimi olan Z kuşağı için yanlış bilgiyi öğrenmek de bir o kadar kolay. Dolayısıyla markalardan ve ürün ambalajlarından beklentilerinin en temelinde şeffaflık, doğru bilgi ve pragmatik yaklaşımlar yer alıyor. Ambalaj malzemelerinin kaynağı ve ürüne dair açık bilgilerin görülebilir olması gibi detaylar Z kuşağının markaya güvenini artırıyor.

Kişiselleştirme ilgi çekiyor

1996’dan sonra doğan Z kuşağı için bireyselleşme ve ürün ambalajlarında kişiselleştirilmiş tasarımlar dikkat çekiyor. Marka hikayesiyle tüketicinin arasında bağlantı kurmak, ürünün üzerine tüketicilerin isimlerini yerleştirmek gibi tasarımlar yaratmak hedef kitlenin sadakatini geliştirme noktasında yardımcı olabilir.

Yüksek kaliteye dikkat ediyorlar 

Z kuşağının çoğu henüz düzenli bir gelire sahip olmadığı için paralarını harcayacakları üründe kaliteye oldukça dikkat ediyor. İlk temas noktaları olan ambalajlarda ise plastik vb. düşük kaliteli görünen malzemeler yerine sürdürülebilir ve ilk bakışta daha kaliteli ve satın almaya değer görülen ambalajlara yöneliyorlar.

Deneyimlemeyi ve deneyimlerini paylaşmayı seviyorlar 

Z kuşağının neredeyse tamamı farklı deneyimlerini paylaşmak ve yeni alışverişlerinde tüketici araştırması yapabilmek için online ortamları kullanıyor. Dolayısıyla tüketicilere özellikle sosyal medyada paylaşabilecekleri kadar benzersiz tasarımlar sunmak, ilgilerini çekerek onları paylaşıma ve etkileşime yönlendirecektir. Son zamanlarda ambalaj tasarımlarında sıkça kullanılan QR kod uygulamaları ve AR teknolojileri de tüketiciyi deneyime yönlendirmek için oldukça iyi sonuçlar veren uygulamalar arasında.

Sahiplendikleri değerlere odaklanın 

Diğer nesillerle karşılaştırıldığında Z kuşağının toplumsal sorunlara olan farkındalığının daha yüksek olduğu biliniyor. Özellikle sürdürülebilirlik üzerine yapılan araştırmalarda Z kuşağının bu konuya duyarlı markalardan satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğu görülüyor. Bu doğrultuda kuşakla aynı değerleri benimsemek ve trendler arasında da yerini sağlamlaştıran sürdürülebilir ambalajlara yönelmek markaları Z kuşağının gözünde ön plana taşıyacaktır.

İlk akla gelen marka olmak yetmiyor!

featured
1 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
2 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
3 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
4 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
5 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Güncel Haberler
Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Tüketici artık "fırsat avcısı" değil, "değer koleksiyoncusu"
Tüketici artık “fırsat avcısı” değil, “değer koleksiyoncusu”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalık Enerji’de kurumsal iletişimin başına Burçin Girit getirildi...
Atamalar
Çalık Enerji’de kurumsal iletişimin başına Burçin Girit getirildi…
Marketing Türkiye
22 Eylül 2025
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Haberler
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Haberler
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
Haberler
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
İrem Alimoğlu
15 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.