18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yüzde 50 indirim, 2 al 1 öde, 1 alana 1 bedava… Hangi kampanyalar tüketiciyi ne kadar cezbediyor?
Haberler

Yüzde 50 indirim, 2 al 1 öde, 1 alana 1 bedava… Hangi kampanyalar tüketiciyi ne kadar cezbediyor?

Sena Tufan
2 Mart 2025
2 dk okuma

Alışveriş deneyiminde kampanyaların önemi her geçen gün artarken, tüketiciler için cazip promosyonların hangileri olduğunu belirlemek karmaşık bir süreç olabilir. Alışveriş Günlükleri’nin yeni bölümünde indirimleri mercek altına alan Twentify, bu soruya cevap arıyor… Rassal eleme yöntemiyle gerçekleştirilen çalışma, ikili karşılaştırmalarla katılımcıların en çok beğendiği kampanya türlerini ortaya koyuyor.

Hangi kampanyalar ne kadar avantajlı?

KampanyaAvantajlarDezavantajlarTüketici Görüşleri
Yüzde 50 indirimDaha büyük bir indirim hissi tek ürün almak isteyenler için uygun. Hesap yapmaya gerek kalmıyor.Tek ürün alımlarında daha etkili.“Gördüğün ürünün yarı parasını ödemiyor olmak insana cazip geliyor” (Erkek, 39)
****
“Yüzde elli indirim her zaman uygun fiyatı sunar.” (Kadın, 29)
100 Lira indirimNet bir indirim, hesaplaması kolay. Tek ürünlük alışverişlerde avantajlı.Daha büyük alımlarda yüzdelik indirimler kadar cazip değil. Ürünün fiyatına göre indirimin oranı değişiyor.“100 lira indirim tercih ederim, kulağa daha cazip geliyor.” (Erkek, 23).
****
“Kesin bir fiyat. Bu yüzden her şey daha açık.” (Erkek, 22).
2 al 1 ödeFazladan ürün alma avantajı sunuyor. Stok yapmayı düşünenler için maliyet tasarrufu sağlıyor.İhtiyaç fazlası ürün almak istemeyenler için uygun değil. Genellikle daha fazla para harcamaya yönlendiriyor.“Stok yapabilme ve ürünün fiyatının yarıya inmesi çok cazip geliyor bana.” (Kadın, 42).
1 alana 1 bedavaİki ürün alırken tek fiyat ödeme imkanı kulağa hoş geliyor. Stok yapan tüketiciler için idealİhtiyaç fazlası ürün almak istemeyenler için uygun değil.“Bir ürün parasıyla iki tane alınıyor, ekonomik.” (Erkek, 49).
****
“Aynı üründen iki tane alabilmek hem de bir tane fiyatına… Çok cazip.” (Kadın, 27).

Yarımın cazibesi: Yüzde 50 indirim

Yüzde 50 indirim, tüketicilere hem ekonomik hem de psikolojik bir avantaj sunuyor. Fiyatın yarıya düşmesi, tüketicilere büyük bir tasarruf hissi veriyor. Bu tür indirimler, özellikle yüksek fiyat etiketine sahip ürünlerde daha cazip bulunuyor. Yüzde 50 indirim, hesap yapma ihtiyacını kaldırması veya çok daha kolay hesaplanabilmesi ile tüketicilerin gönlünü kazanıyor.

Yüzde 50 indirim, 2 al 1 öde, 1 alana 1 bedava… Hangi kampanyalar tüketiciyi ne kadar cezbediyor?

Netlik ve şeffaflık

100 lira indirim, net bir indirim sunarak tüketicilerin rahatça hesap yapabilmesine olanak tanıyor. Tüketiciler, bu tür indirimlerle hesaplamalar yapmadan doğrudan tasarruf miktarını bilmenin rahatlığını yaşıyor. Cepteki paranın dostu 100 lira indirim belli bir bütçeyle alışverişe giden tüketici için kaç paralık fazladan alışveriş yapabileceğini veya cebinden ne kadar para kalacağını kolayca görme avantajı sağlıyor. Özellikle dar bütçelerle alışveriş yapan tüketiciler için önemli bir cazibe sunuyor. İndirim miktarı olarak net olması, belirsizlikleri ortadan kaldırarak tüketicilere kendilerini güvende hissettiriyor.

Stok yapmanın çekiciliği

En az ilgi çeken kampanya olan “2 Al 1 Öde” kampanyası stok yapma imkanını hatırlatarak tüketicilere gelecek ihtiyaçları için hazırlıklı olma hissi vermesiyle çekici geliyor. Özellikle düzenli olarak tüketilen ürünlerde dikkat çekici olduğu düşünülüyor. Öte yandan stok yapmak istemeyenler için bu avantaj geçerli değil. Tüketicilerin alışveriş kararları, çoğu zaman ürünün sunduğu değerin ötesine geçiyor. Bir şeyleri ucuza “çok” alma isteği tetiklendiği için bu tür söylemler tüketicilerin dikkatini çekiyor.

Psikolojik tatmin

“1 Alana 1 Bedava” kampanyası, tüketicilere iki ürünü tek fiyata almanın ötesinde, bir hediye kazanmanın mutluluğunu sunuyor. Tüketiciler, bu kampanyayla “hediye” almanın veya “bedavaya” ürün almış olmanın duygusal tatmini de ayrıca seviyor. Özellikle sık tüketilen ürünlerde, bu kampanya daha fazla dikkat çekiyor. “1 Alana 1 Bedava” kampanyası, tüketicilere gelecek ihtiyaçları için stok yapma fırsatı tanıyor.

Alışveriş Günlükleri’nin bir önceki bölümünü okumak için TIKLAYIN!

featured
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Haberler
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Marketing Türkiye
9 Haziran 2025
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Marketing Türkiye
1 Temmuz 2025
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Haberler
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
İrem Alimoğlu
7 Temmuz 2025
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel'den açıklama: İmar Kanunu'na aykırılık yok!
Haberler
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel’den açıklama: İmar Kanunu’na aykırılık yok!
Sena Tufan
9 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.