
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!
Son yıllarda sağlıklı yaşam ve fonksiyonel beslenme trendlerinin etkisiyle yüksek proteinli ürünlere olan talep hızla artıyor. Ancak bu artış, gıda ve içecek sektöründe yeni zorlukları da beraberinde getiriyor. FoodNavigator‘da yayımlanan bir habere göre, 2023-2028 yılları arasında yüksek proteinli ürün pazarının 50,2 milyar dolar büyümesi bekleniyor.
Gıda sektörünün önemli oyuncularından Tastewise’nin CEO’su Alon Chen, son on yılda yüksek proteinli yiyecek ve içeceklere olan ilginin istikrarlı bir şekilde arttığını belirtiyor. Bu büyümenin büyük ölçüde sosyal medya tarafından desteklendiğini ifade eden Chen, Instagram, Facebook, TikTok ve X’te proteinden bahsedilme oranının bir önceki yıla göre yüzde 10’un üzerinde arttığını söylüyor. Şu anda gıda ile ilgili tüm paylaşımların yüzde 2’sinden biraz fazlasını protein içerikleri oluşturuyor.
Artan talep doğrultusunda markalar da yüksek proteinli ürünler sunmaya devam ediyor. Geçtiğimiz hafta donuk gıda firması Nomadic, yüksek proteinli Power Oats serisini, THIS firması ise yeni yüksek proteinli “THIS is Superfood” serisini piyasaya sürdü. Chen, markalar ve üreticiler için proteinin sadece moda bir kavram olmadığını, alıcılarının ilgisini çekmenin anahtarı olduğunu belirtiyor. Bu da yüksek proteinli ürün lansmanlarının devam edeceği anlamına geliyor.
Ancak bu büyüme, sektörde bazı zorlukları da beraberinde getiriyor. Chen, ileriye dönük zorlukların kalite ve çeşitliliği korumak olacağını belirtiyor. Ayrıca hem uygun fiyatlı hem de sürdürülebilirlik ve temiz etiket gibi gelişen tüketici değerleriyle uyumlu seçenekler sunmanın giderek daha karmaşık hale geleceğini ifade ediyor.
Hangi ürünlere ilgi artıyor?
Tastewise’a göre tüketiciler, tanıdık, rahatlatıcı ve hazırlaması kolay protein kaynaklarına yöneliyor. Bunlar arasında pirinç bazlı yemekler, çorbalar, tacolar, biftek ve et suları yer alıyor. Balık bazlı proteinlerin de popülaritesinin arttığı görülüyor. Ancak yüksek proteinli smoothie kaseleri, waffle ve protein barları gibi bir zamanlar oldukça popüler olan gıdalara olan ilgi azalmaya başlıyor
Yüksek proteinli ürünlere olan talep artmaya devam ederken, gıda ve içecek endüstrisinin bu talebi karşılamaya devam edip edemeyeceği önemli bir soru işareti olarak karşımıza çıkıyor. Markaların bu zorlukları aşmak için inovasyona ve tüketici beklentilerini karşılamaya odaklanmaları gerekecek.