17 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Haberler

Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  

Marketing Türkiye
17 saniye önce
2 dk okuma

Son yıllarda sağlıklı yaşam ve fonksiyonel beslenme trendlerinin etkisiyle yüksek proteinli ürünlere olan talep hızla artıyor. Ancak bu artış, gıda ve içecek sektöründe yeni zorlukları da beraberinde getiriyor. FoodNavigator‘da yayımlanan bir habere göre, 2023-2028 yılları arasında yüksek proteinli ürün pazarının 50,2 milyar dolar büyümesi bekleniyor.

Gıda sektörünün önemli oyuncularından Tastewise’nin CEO’su Alon Chen, son on yılda yüksek proteinli yiyecek ve içeceklere olan ilginin istikrarlı bir şekilde arttığını belirtiyor. Bu büyümenin büyük ölçüde sosyal medya tarafından desteklendiğini ifade eden Chen, Instagram, Facebook, TikTok ve X’te proteinden bahsedilme oranının bir önceki yıla göre yüzde 10’un üzerinde arttığını söylüyor. Şu anda gıda ile ilgili tüm paylaşımların yüzde 2’sinden biraz fazlasını protein içerikleri oluşturuyor.

Artan talep doğrultusunda markalar da yüksek proteinli ürünler sunmaya devam ediyor. Geçtiğimiz hafta donuk gıda firması Nomadic, yüksek proteinli Power Oats serisini, THIS firması ise yeni yüksek proteinli “THIS is Superfood” serisini piyasaya sürdü. Chen, markalar ve üreticiler için proteinin sadece moda bir kavram olmadığını, alıcılarının ilgisini çekmenin anahtarı olduğunu belirtiyor. Bu da yüksek proteinli ürün lansmanlarının devam edeceği anlamına geliyor.

Ancak bu büyüme, sektörde bazı zorlukları da beraberinde getiriyor. Chen, ileriye dönük zorlukların kalite ve çeşitliliği korumak olacağını belirtiyor. Ayrıca hem uygun fiyatlı hem de sürdürülebilirlik ve temiz etiket gibi gelişen tüketici değerleriyle uyumlu seçenekler sunmanın giderek daha karmaşık hale geleceğini ifade ediyor.

Hangi ürünlere ilgi artıyor?

Tastewise’a göre tüketiciler, tanıdık, rahatlatıcı ve hazırlaması kolay protein kaynaklarına yöneliyor. Bunlar arasında pirinç bazlı yemekler, çorbalar, tacolar, biftek ve et suları yer alıyor. Balık bazlı proteinlerin de popülaritesinin arttığı görülüyor. Ancak yüksek proteinli smoothie kaseleri, waffle ve protein barları gibi bir zamanlar oldukça popüler olan gıdalara olan ilgi azalmaya başlıyor

Yüksek proteinli ürünlere olan talep artmaya devam ederken, gıda ve içecek endüstrisinin bu talebi karşılamaya devam edip edemeyeceği önemli bir soru işareti olarak karşımıza çıkıyor. Markaların bu zorlukları aşmak için inovasyona ve tüketici beklentilerini karşılamaya odaklanmaları gerekecek.

Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım

featured food navigator
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google "ayrımcılık" davasında 28 milyon dolar ödemeyi kabul etti
Haberler
Google “ayrımcılık” davasında 28 milyon dolar ödemeyi kabul etti
İrem Alimoğlu
20 Mart 2025
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Haberler
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Evlenecek çiftler için seferberlik başladı: Hangi marka ne kadar indirim yapacak?
Haberler
Evlenecek çiftler için seferberlik başladı: Hangi marka ne kadar indirim yapacak?
Nafizcan Önder
2 hafta önce
CNBC-e'nin sahibi İlbak Holding yöneticileri de İBB operasyonunda gözaltına alındı
Haberler
CNBC-e’nin sahibi İlbak Holding yöneticileri de İBB operasyonunda gözaltına alındı
Marketing Türkiye
19 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.