
YouTube’un reyting şampiyonu spor kanalları belli oldu!
Nasıl ki “haberin” nabzı artık YouTube’da atıyorsa, “spor basını” da medyanın dönüşümünden payını aldı ve kelimenin tam anlamıyla YouTube’a göç etti. Socrates Dergi’nin öncülük ettiği alanda, konvansiyonel medyadan tanıdığımız isimler de bir bir YouTube ekranlarında yayına başladı ve sektör kendisini böylece yeniden daha güçlü bir biçimde var etti. Maç sonu canlı yayın izlenmelerinden belgesellere, röportajlardan anı programlarına dek dudak uçuklatan izlenme sayılarıyla YouTube’da spor medyasının rekabeti günden güne büyürken, oluşan devasa izleyici kitlesi de reklamverenleri cezbetmeye başladı… Tam da bu nedenle Marketing Türkiye, MTM Medya Takip Merkezi iş birliğiyle bu kez YouTube Rating Report’un merceğine spor medyasını koydu. Çarpıcı rekabetin detaylarına gelin birlikte bakalım…
Marketing Türkiye adına MTM Medya Takip Merkezi’nin gerçekleştirdiği “YouTube Rating Report: Spor” tüm zamanları kapsayan kapsamlı bir analiz koyuyor ortaya. “Daha adil” bir liste oluşturulabilmesi adına 4 ana kategoride gerçekleştirilen araştırmada kanallar;
“Youtube Yayıncıları: Yayının ana çıkış mecrası YouTube olanlar yayınlar,
Medya Şirketleri: İnternet, TV, Gazete ve Radyo gibi mecralarda faaliyet yürüten şirketlerin YouTube kanalları,
Vloglar: Geniş kitlelerce takip edilen, ana ekseni spor olan ancak bununla birlikte, eğlence, eğitim, yaşam ve komedi içerikleri de üreten kanallar,
Süper Lig Kulüpleri: Süper Lig’de yer alan takımların YouTube kanalları” şeklinde sınıflandırıldı….
Abone sayılarının yüz binleri rahatlıkla aştığı hatta kimilerinin milyonu bulduğu YouTube spor medyasında, izlenme sayılarıyla milyarı geçen kanallar bile var!
YouTube Yayıncıları
YouTube Yayıncıları arasında en çok aboneye sahip olan kanal bir biçimiyle platformda dönüşümü başlatan ve kapsamlı içerikleriyle sevilen Socrates Dergi olurken, en çok izlenen kanalın Vole olduğu analiz sonuçlarına yansıyor. L1 Üçgen ise hem video başına izlenmede hem de en hızlı abone artışı yaşayan kanal olarak dikkatleri üzerine çekiyor.



Medya Şirketleri
Medya şirketleri arasında rekabette büyük bir farkla ayrışmayı başarıyor “yayıncı kuruluş”un YouTube kanalı… Onu, abone sayısı rekabetinde ExxenSpor izlenme sayılarında ise S Sport takip ediyor. Video başına en çok izlenme rakamlarına bakıldığında da yayın hayatına henüz 7 ay önce başlamış olan Kafa Sports üçüncü sırada yer alarak yakaladığı ivmeyi gözler önüne seriyor.



Vlog
Sahip olduğu içerik çeşitliliğiyle Vlog kanalları daha da geniş kitlelere hitap ediyor. Öyle ki kategorinin en çok abone sayısına sahip olan ismi “Nevzat Özkur ile Hastalık Bu Futbol” ve “Spor Delisi HD” kanalları 1 milyon abone barajını aşmış durumda. “Ayrı Yazılan ki” ise 1 milyarı geçen izlenme sayısıyla sıra dışı bir başarıyı temsil ediyor. Burada listenin zirvesinde yer almasa da özellikle maç sonu canlı yayınlarıyla en çok izlenmeyi başaran “Htalks”a da bir parantez açmak gerekiyor. Yayın hayatına Twitch’de başlayan Hasan Arda Kaşıkçı son iki yıldır YouTube kanalında yayınlara devam ederken büyük bir ivmeyle de kanalını büyütüyor.



Süper Lig Kulüpleri
YouTube, Süper Lig Kulüpleri’nin kendi taraftar kitleleriyle en etkili iletişim kurabildiği platformların başında geliyor. Maç önü özel yayınları ve röportajlarıyla dikkat çeken kanallar arasında zirveyi sürpriz olmayan bir biçimde 4 büyükler paylaşıyor. Abone sayısı ve izlenme sayılarında Galatasaray liderliği elinde bulundururken video başına izlenme sayılarında ise Fenerbahçe bu kez rekabette öne geçiyor. Dört büyüklerin ardından en çok abone sayısına sahip olan kulüpler ise sırasıyla Samsunspor, Göztepe ve Adana Demirspor oluyor…



Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye adına MTM Medya Takip Merkezi tarafından gerçekleştirilen “YouTube Rating Report: Spor” araştırmasında 30 kasım 2024 ve öncesinde üretilmiş olan YouTube içerikleri incelendi. Son 1 yıl içerisinde aktif olarak güncellenmemiş kanallar ve illegal bahis reklamı alan kanallar araştırmaya dahil edilmedi. Yayının basın meslek ilkeleri ve kanunlara uygun nitelikte olması göz önünde bulunduruldu.
- Rapora ilişkin detaylı analize MTM Medya Takip Merkezi’nden ulaşabilirsiniz…