
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Marketing Türkiye ile MTM Medya Takip Merkezi’nin iş birliğiyle bir yıldan uzun bir süredir yayınlanan Marketing Türkiye YouTube Rating Report, genişleyen kapsamıyla dijital haberciliğin nabzını tutan bir “pusula” olmayı sürdürüyor. Peki, Kasım 2025’te YouTube’un haber sahnesinde kimler öne çıktı? Hangi gazeteciler yükselişte, kimler en çok konuşuldu, beğenildi, yorum aldı? Yeni nesil gazeteciliğin görünürlük haritası bu ay da Marketing Türkiye YouTube Rating Report’ta!
Türkiye’nin dijital medya sahnesinde gazeteciler arasındaki rekabet, Kasım dönemine damgasını vurdu. En hızlı yükseliş, 30 bin yeni abone kazanarak zirveye yerleşen Serdar Akinan’dan geldi. İzlenme başarısında ise 12,1 milyon görüntülemeyle Cüneyt Özdemir ilk sırayı aldı. Cüneyt Özdemir tüm zamanları kapsayan analizde de YouTube’da en çok izlenen ve en çok abonesi olan gazeteci olmayı sürdürüyor.
Ayın en çok izlenen içeriği ise Nevşin Mengü’nün “Önce Sihirbaz Sonra Doktor Artık Mahkum!” başlıklı videosu oldu ve 851 bin izlenmeye ulaştı. En çok beğeni alan gazeteci 528 bin 120 beğeni ile Serdar Akinan olurken, yorumlarda 43 bin 900 yorumla Levent Gültekin öne çıktı. En çok yorum alan içerik ise yine Yılmaz Özdil’in “Fırın Makarna” videosu oldu ve 5.763 yorum aldı.
Güncellenen metodolojisiyle Aktüel içerik kategorisinde yayınlar yapan gazetecileri ayrı bir ölçümle analiz eden Marketing Türkiye YouTube Rating Report‘un verilerine göre bu alanda da farklı bir rekabet hüküm sürüyor. Verilere göre Armağan Çağlayan Aktüel kategorisinde ay boyunca 16,4 milyon izlenmeye ulaşarak en çok izlenen gazeteci oldu. Abone artışında ise 9 bin yeni abone ile Mirgün Cabas Aktüel kategorisinde liderliği ele aldı.
YouTube Rating Report’un metodolojisi güncellendi!
Marketing Türkiye ve MTM Medya Takip Merkezi’nin iş birliğiyle hazırlanan YouTube Rating Report’un metodolojisi güncellendi. Çalışma kapsamında YouTube’da içerik üreten gazeteciler, yayın içeriklerinin niteliğine göre Gündem ve Aktüel olmak üzere iki kategoriye ayrıldı. Bu iki kategori, gazetecilerin içerik odaklarını daha doğru karşılaştırmak için oluşturuldu.
Çalışma kapsamında Gündem ve Aktüel kategorileri şöyle tanımlandı:
Gündem: Ülkenin genel haber akışını doğrudan etkileyen konuları düzenli olarak ele alan gazetecileri içeriyor. Gündem başlığı altında; Türkiye ve dünya gündemine damga vuran olaylar, güncel siyasi gelişmeler, ulusal ölçekte toplumsal olaylar, diplomasi, güvenlik ve ekonomi, kamu yönetimi ve devlet politikaları gibi konular yer alıyor.
Aktüel: Bu kategori ise gündemden bağımsız ilerleyen ve kendi konu evrenini oluşturan gazeteci kanallarını kapsıyor. Aktüel içeriklerin tipik örnekleri arasında; popüler tartışmalar ve sosyal yaşam; kültür, bilim, sağlık ve şehir hayatı, kişisel yorumlar ve tematik konular, gündem dışı magazinel yayınlar yer alıyor.
Analize dahil edilme kriterleri neler?
Çalışmaya dahil edilen kanalların seçiminde; gazetecilik faaliyeti niteliği taşıyan içerik üretimi, YouTube için özgün olarak hazırlanan yayınlar (TV tekrarları hariç), son 1 yıl içinde düzenli ve aktif şekilde içerik üretenler, kanalın gazetecinin kişisel marka ve mesleki kimliğiyle tutarlı olması, basın meslek ilkeleri ve mevzuata uygunluk ve 1-30 Kasım 2025 tarih aralığını aktif olması gibi kriterler öne çıkıyor. Tüm performans verileri, ilgili dönemin en güncel halini yansıtması için her ayın son gününde hesaplanıyor.














