15 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube'dan dezenformasyona karşı "etiketli" müdahale...
Haberler

YouTube’dan dezenformasyona karşı “etiketli” müdahale…

Nafizcan Önder
19 Mart 2024
1 dk okuma

YouTube, Kasım ayında duyurduğu yapay zekâ önlemlerini uygulamaya koymaya başladı. Bu kapsamda, içerik üreticileri artık yapay zekâ ile oluşturulan videoları etiketlemek zorunda kalacak.

Yapay zekayla oluşturulmuş görsel içeriklerin, video montajlarının ne derece inandırıcı bir boyuta ulaştığını her geçen gün görüyoruz. Öyle ki deepfake teknolojisinin bunca ilerlemiş olması kimileri tarafından endişe verici olarak da adlandırılıyor. Zira özellikle seçim döneminde yayınlanan sahte videoların ne gibi etkileri olabileceğini hep birlikte deneyimlemiştik. Hal böyleyken içerik yayınlama platformlarına da sorumluluklar düşüyor. YouTube, bu alanda sorumluluğunu yerine getiren ilk platformlardan biri olarak, yapay zeka ile üretilen içeriklere ilişkin önlemleri Kasım ayında duyurmuştu.

Bu önlemlerden biri olan etiketleme sistemi, bugünden itibaren kullanıma sunuldu. İçerik üreticileri, Creator Studio’da yer alan “değiştirilmiş veya yapay içerik” seçeneğini işaretleyerek videolarını etiketlemek zorunda. Bu sayede, kullanıcıların videoların gerçek olduğunu düşünmesi engellenmiş olacak.

YouTube'dan dezenformasyona karşı "etiketli" müdahale...

Gerçekçi olmayan, animasyon veya özel efekt içeren videoların etiketlenmesine gerek olmayacak. Ancak; gerçek bir kişinin sesinin yapay versiyonunun kullanıldığı, kişinin yüzünün başka bir kişinin yüzüyle değiştirildiği, gerçek bir binanın zarar görüyormuş gibi yansıtıldığı ya da doğal afetlerin oluşturulduğu görüntülerde etiketleme zorunlu olacak.

Etiket zorunluluğu noktasında hayli katı bir politika güdeceklerini açıklayan YouTube, gerekliliğe rağmen eklenmemiş içerikler için ceza verebileceğini söylüyor. Kalıcı etiketler bu cezalardan biri. Ayrıca bu tutumu tekrarlayan içerik üreticisinin para kazanmayı sağlayan “İş Ortağı”nın programından da çıkartılabileceği belirtiliyor

İletişim dünyasının mega derdi: Misinformation! Marketing Türkiye Mart sayısında…

featured Youtube
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
3 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde...
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde…
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
"Enerji canavarı" yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
“Enerji canavarı” yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! "Yapay kasık kılı iç çamaşırı" saatler içinde tükendi...
Haberler
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! “Yapay kasık kılı iç çamaşırı” saatler içinde tükendi…
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
Vine efsanesi geri dönüyor: "DiVine"
Haberler
Vine efsanesi geri dönüyor: “DiVine”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Marketing Türkiye
7 Kasım 2025
Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Haberler
Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Nafizcan Önder
22 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.