13 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube'dan dezenformasyona karşı "etiketli" müdahale...
Haberler

YouTube’dan dezenformasyona karşı “etiketli” müdahale…

Nafizcan Önder
19 Mart 2024
1 dk okuma

YouTube, Kasım ayında duyurduğu yapay zekâ önlemlerini uygulamaya koymaya başladı. Bu kapsamda, içerik üreticileri artık yapay zekâ ile oluşturulan videoları etiketlemek zorunda kalacak.

Yapay zekayla oluşturulmuş görsel içeriklerin, video montajlarının ne derece inandırıcı bir boyuta ulaştığını her geçen gün görüyoruz. Öyle ki deepfake teknolojisinin bunca ilerlemiş olması kimileri tarafından endişe verici olarak da adlandırılıyor. Zira özellikle seçim döneminde yayınlanan sahte videoların ne gibi etkileri olabileceğini hep birlikte deneyimlemiştik. Hal böyleyken içerik yayınlama platformlarına da sorumluluklar düşüyor. YouTube, bu alanda sorumluluğunu yerine getiren ilk platformlardan biri olarak, yapay zeka ile üretilen içeriklere ilişkin önlemleri Kasım ayında duyurmuştu.

Bu önlemlerden biri olan etiketleme sistemi, bugünden itibaren kullanıma sunuldu. İçerik üreticileri, Creator Studio’da yer alan “değiştirilmiş veya yapay içerik” seçeneğini işaretleyerek videolarını etiketlemek zorunda. Bu sayede, kullanıcıların videoların gerçek olduğunu düşünmesi engellenmiş olacak.

YouTube'dan dezenformasyona karşı "etiketli" müdahale...

Gerçekçi olmayan, animasyon veya özel efekt içeren videoların etiketlenmesine gerek olmayacak. Ancak; gerçek bir kişinin sesinin yapay versiyonunun kullanıldığı, kişinin yüzünün başka bir kişinin yüzüyle değiştirildiği, gerçek bir binanın zarar görüyormuş gibi yansıtıldığı ya da doğal afetlerin oluşturulduğu görüntülerde etiketleme zorunlu olacak.

Etiket zorunluluğu noktasında hayli katı bir politika güdeceklerini açıklayan YouTube, gerekliliğe rağmen eklenmemiş içerikler için ceza verebileceğini söylüyor. Kalıcı etiketler bu cezalardan biri. Ayrıca bu tutumu tekrarlayan içerik üreticisinin para kazanmayı sağlayan “İş Ortağı”nın programından da çıkartılabileceği belirtiliyor

İletişim dünyasının mega derdi: Misinformation! Marketing Türkiye Mart sayısında…

featured Youtube
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
3 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
4 Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
5 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Haberler
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Sena Tufan
7 gün önce
Plaj çantasının yıldızları
Haberler
Plaj çantasının yıldızları
İrem Alimoğlu
13 Ağustos 2025
İşverenlerin yüzde 74'ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
Haberler
İşverenlerin yüzde 74’ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
Sena Tufan
16 Temmuz 2025
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Haberler
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Nafizcan Önder
26 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.