30 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube'dan dezenformasyona karşı "etiketli" müdahale...
Haberler

YouTube’dan dezenformasyona karşı “etiketli” müdahale…

Nafizcan Önder
19 Mart 2024
1 dk okuma

YouTube, Kasım ayında duyurduğu yapay zekâ önlemlerini uygulamaya koymaya başladı. Bu kapsamda, içerik üreticileri artık yapay zekâ ile oluşturulan videoları etiketlemek zorunda kalacak.

Yapay zekayla oluşturulmuş görsel içeriklerin, video montajlarının ne derece inandırıcı bir boyuta ulaştığını her geçen gün görüyoruz. Öyle ki deepfake teknolojisinin bunca ilerlemiş olması kimileri tarafından endişe verici olarak da adlandırılıyor. Zira özellikle seçim döneminde yayınlanan sahte videoların ne gibi etkileri olabileceğini hep birlikte deneyimlemiştik. Hal böyleyken içerik yayınlama platformlarına da sorumluluklar düşüyor. YouTube, bu alanda sorumluluğunu yerine getiren ilk platformlardan biri olarak, yapay zeka ile üretilen içeriklere ilişkin önlemleri Kasım ayında duyurmuştu.

Bu önlemlerden biri olan etiketleme sistemi, bugünden itibaren kullanıma sunuldu. İçerik üreticileri, Creator Studio’da yer alan “değiştirilmiş veya yapay içerik” seçeneğini işaretleyerek videolarını etiketlemek zorunda. Bu sayede, kullanıcıların videoların gerçek olduğunu düşünmesi engellenmiş olacak.

YouTube'dan dezenformasyona karşı "etiketli" müdahale...

Gerçekçi olmayan, animasyon veya özel efekt içeren videoların etiketlenmesine gerek olmayacak. Ancak; gerçek bir kişinin sesinin yapay versiyonunun kullanıldığı, kişinin yüzünün başka bir kişinin yüzüyle değiştirildiği, gerçek bir binanın zarar görüyormuş gibi yansıtıldığı ya da doğal afetlerin oluşturulduğu görüntülerde etiketleme zorunlu olacak.

Etiket zorunluluğu noktasında hayli katı bir politika güdeceklerini açıklayan YouTube, gerekliliğe rağmen eklenmemiş içerikler için ceza verebileceğini söylüyor. Kalıcı etiketler bu cezalardan biri. Ayrıca bu tutumu tekrarlayan içerik üreticisinin para kazanmayı sağlayan “İş Ortağı”nın programından da çıkartılabileceği belirtiliyor

İletişim dünyasının mega derdi: Misinformation! Marketing Türkiye Mart sayısında…

featured Youtube
1 Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
2 Türkiye'nin "koku" haritası
Türkiye’nin “koku” haritası
3 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
4 Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
5 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Güncel Haberler
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Buckingham Sarayı'nda ilk kez Noel mağazası açılıyor
Haberler
Buckingham Sarayı’nda ilk kez Noel mağazası açılıyor
İrem Alimoğlu
23 Eylül 2025
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Haberler
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Advertorial
29 Eylül 2025
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Haberler
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Nafizcan Önder
4 hafta önce
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.