
Yiyecek içecek markaları neden “lip balm” çıkarıyor?
Güzellik dünyasında yeni bir trend yükselişte: Dudak balmı ve yiyecek-içecek markası iş birlikleri… Amerikalı dondurma ve pasta zinciri Baskin-Robbins ve fırın-kafe fast casual restoran zinciri Panera gibi markalar, genç tüketicilerle bağ kurmanın yaratıcı bir yolu olarak sınırlı sayıda üretilen dudak balmı ve dudak bakım ürünlerine yöneliyor. Uygun fiyatlı bu ürünler, tüketiciler için cazip bir “küçük ödül” niteliği taşıyor.
Kantar’dan Julie Craig, bu iş birliklerinin “kişisel bakım” ve “küçük mutluluklar” gibi trendlere dokunduğunu belirterek, “Tüketiciler artık dışarıda yemek yerine, sevdikleri markaları farklı yollarla deneyimlemeyi tercih ediyor. Dudak balmı gibi küçük ama dikkat çekici ürünler bu ihtiyaca cevap veriyor,” diyor.
Ad Age’de yer alan derlemede, araştırma şirketi GWI’nin verileri yer alıyor. Buna göre, dudak balmı kullanan Amerikalıların oranı 2020’ye kıyasla yüzde 17 artmış durumda. Genç kadınların bu ürünlere yönelik ilgisi, markaların güzellik segmentinde görünürlük kazanmasını kolaylaştırıyor. GWI’den Chris Beer, “Tıpkı kıyafetlerde olduğu gibi, dudak balmı da bir markanın günlük hayatta taşınabilen, tekrar tekrar kullanılan bir reklam aracı haline geliyor” diyor.
İşte son dönemde öne çıkan dudak balmı-yiyecek markası iş birlikleri:
Baskin-Robbins x Laneige

Dondurma zinciri Baskin-Robbins, Koreli cilt bakım markası Laneige ile iş birliği yaparak Rainbow Sherbet aromalı bir dudak uyku maskesi çıkardı. Ürün, Laneige’in global elçisi Sydney Sweeney’nin ismini taşıyan menüdeki yeni ürünlerle birlikte tanıtıldı. Sınırlı sayıda üretilen ürün, 15 Temmuz itibarıyla ABD Sephora’larında 25 dolara satışa sunulacak.
Panera x Holler and Glow

Panera, ikonik mac & cheese ekmek kaselerinden ilham alan bir dudak balmı setiyle dikkat çekiyor. Holler and Glow iş birliğiyle hazırlanan set, minik bir aplikatör kaşıkla geliyor. Ürün Amazon ve Panera’nın kendi mağazasında 8 dolara satılıyor. Ayrıca New York, Green Bay ve Austin’deki Panera şubelerinde ürün ücretsiz olarak dağıtılıyor.
Blue Moon x eos

Molson Coors’un bira markası Blue Moon, cilt bakım markası eos ile bir araya gelerek Valencia portakalı aromalı dudak balmı üretti. Haziran ayında satışa çıkan ürün, kısa sürede eos’un internet sitesinde en çok satanlar listesine girdi. Fiyatı ise 4.99 dolar.
Dunkin’ x Tarte

Dunkin’ Donut, kozmetik markası Tarte ile yaptığı iş birliğiyle, tropikal Refreshers içeceklerinden ilham alan dudak parlatıcı, dolgunlaştırıcı ve maske seti hazırladı. Ürünlerin yanında mini Dunkin’ anahtarlık süsleri de sunuldu. Bu iş birliği Dunkin’ Donut’un bir güzellik markasıyla yaptığı ilk iş birliği değil. Marka 2022 yılında da E.L.F Kozmetik ile donut kokulu dudak parlatıcı ve primer gibi ürünler çıkarmıştı.
Kaynak: AdAge