3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yiyecek içecek markaları neden "lip balm" çıkarıyor?
Haberler

Yiyecek içecek markaları neden “lip balm” çıkarıyor?

Sena Tufan
12 Temmuz 2025
3 dk okuma

Güzellik dünyasında yeni bir trend yükselişte: Dudak balmı ve yiyecek-içecek markası iş birlikleri… Amerikalı dondurma ve pasta zinciri Baskin-Robbins ve fırın-kafe fast casual restoran zinciri Panera gibi markalar, genç tüketicilerle bağ kurmanın yaratıcı bir yolu olarak sınırlı sayıda üretilen dudak balmı ve dudak bakım ürünlerine yöneliyor. Uygun fiyatlı bu ürünler, tüketiciler için cazip bir “küçük ödül” niteliği taşıyor.

Kantar’dan Julie Craig, bu iş birliklerinin “kişisel bakım” ve “küçük mutluluklar” gibi trendlere dokunduğunu belirterek, “Tüketiciler artık dışarıda yemek yerine, sevdikleri markaları farklı yollarla deneyimlemeyi tercih ediyor. Dudak balmı gibi küçük ama dikkat çekici ürünler bu ihtiyaca cevap veriyor,” diyor.

Ad Age’de yer alan derlemede, araştırma şirketi GWI’nin verileri yer alıyor. Buna göre, dudak balmı kullanan Amerikalıların oranı 2020’ye kıyasla yüzde 17 artmış durumda. Genç kadınların bu ürünlere yönelik ilgisi, markaların güzellik segmentinde görünürlük kazanmasını kolaylaştırıyor. GWI’den Chris Beer, “Tıpkı kıyafetlerde olduğu gibi, dudak balmı da bir markanın günlük hayatta taşınabilen, tekrar tekrar kullanılan bir reklam aracı haline geliyor” diyor.

İşte son dönemde öne çıkan dudak balmı-yiyecek markası iş birlikleri:

Baskin-Robbins x Laneige

Yiyecek içecek markaları neden "lip balm" çıkarıyor?

Dondurma zinciri Baskin-Robbins, Koreli cilt bakım markası Laneige ile iş birliği yaparak Rainbow Sherbet aromalı bir dudak uyku maskesi çıkardı. Ürün, Laneige’in global elçisi Sydney Sweeney’nin ismini taşıyan menüdeki yeni ürünlerle birlikte tanıtıldı. Sınırlı sayıda üretilen ürün, 15 Temmuz itibarıyla ABD Sephora’larında 25 dolara satışa sunulacak.

Panera x Holler and Glow

Yiyecek içecek markaları neden "lip balm" çıkarıyor?

Panera, ikonik mac & cheese ekmek kaselerinden ilham alan bir dudak balmı setiyle dikkat çekiyor. Holler and Glow iş birliğiyle hazırlanan set, minik bir aplikatör kaşıkla geliyor. Ürün Amazon ve Panera’nın kendi mağazasında 8 dolara satılıyor. Ayrıca New York, Green Bay ve Austin’deki Panera şubelerinde ürün ücretsiz olarak dağıtılıyor.

Blue Moon x eos

Yiyecek içecek markaları neden "lip balm" çıkarıyor?

Molson Coors’un bira markası Blue Moon, cilt bakım markası eos ile bir araya gelerek Valencia portakalı aromalı dudak balmı üretti. Haziran ayında satışa çıkan ürün, kısa sürede eos’un internet sitesinde en çok satanlar listesine girdi. Fiyatı ise 4.99 dolar.

Dunkin’ x Tarte

Yiyecek içecek markaları neden "lip balm" çıkarıyor?

Dunkin’ Donut, kozmetik markası Tarte ile yaptığı iş birliğiyle, tropikal Refreshers içeceklerinden ilham alan dudak parlatıcı, dolgunlaştırıcı ve maske seti hazırladı. Ürünlerin yanında mini Dunkin’ anahtarlık süsleri de sunuldu. Bu iş birliği Dunkin’ Donut’un bir güzellik markasıyla yaptığı ilk iş birliği değil. Marka 2022 yılında da E.L.F Kozmetik ile donut kokulu dudak parlatıcı ve primer gibi ürünler çıkarmıştı.

Kaynak: AdAge

Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!

featured
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Haberler
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Nafizcan Önder
4 Ekim 2025
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Haberler
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Nafizcan Önder
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.