
Yılın en iyileri ödüllerine kavuştu…
Marketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği’nin (REPİD) de destek verdiği Brandverse Awards’da kazananlar 18 Haziran Pazartesi günü Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşen törenle ödüllerine kavuştu. Değerlendirme süreçlerine Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağladığı, 137 pazarlama ve pazarlama iletişimi liderinden oluşan yetkin jürisiyle öne çıkan Brandverse Awards’da jüri değerlendirmesi sonucunda Altın, Gümüş ve Bronz ödüller sahiplerini buldu. 6 çalışma ve 1 marka ise jüri tarafından Grand Prix ile ödüllendirildi…
Reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanlarında üretilen en başarılı işlerin yarıştığı Brandverse Awards’da kazananlar Hilton İstanbul Bomonti’de ödüllerine kavuştu. Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağladığı Brandverse Awards’da başvuran işler K A R P A T Founder & Creative Chairman’i Demir Karpat Polat Jüri Başkanlığında, sektörün önde gelen isimlerinden oluşan jüri üyeleri tarafından titizlikle değerlendirildi. Yarışmada kısa listeye kalan çalışmalar titizlikle incelendi ve jürinin değerlendirmeleri sonucunda Altın, Gümüş ve Bronz ödüller sahiplerini buldu.
Bundle, TVekstra ve Panoffect bu yıl etkinliğin iletişim destekçileri arasında yer alırken, Pernod Ricard, %100 Müzik, Mado, Züber, Bağımız Var, Domino’s ve Tchibo da törene destekleriyle katkı sundu.
Amacı sürekli gelişen bir yarışma…
Etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen şu ifadeleri kaydetti:
“Geleneksel anlayışa göre 9 yıl çok değil ama iletişimin an zamanlı yapıldığı, yapılmak durumunda olduğu dijital çağa göre hayli köklü. Online mecranın hızla yükselişe geçtiği ve henüz ölçüm bugünkü olgunluğunda değilken daha çok ses çıkaranların başarılı sayıldığı yıllarda geleneksel mecrada gidecek yer de kalmadığından sektörce yönümüzü online mecralara döndürmüştük. O günlerde mecrayı hak ettiği gibi konumlamak üzere arayışa geçmiş ve önce ‘Sosyal Medya Ödülleri’ tanımıyla dijital kasları güçlü ajansların başarılarını öne çıkarmıştık. Çok geçmedi, “360” bir derece olmaktan çıkıp bütüncül bakış açısını ifade eden bir kavrama dönüşerek dile pelesenk oldu.
Her yıl olduğu gibi bu yıl da sektörümüzün 137 saygın profesyonelini iletişim yaratıcılığının her aşamasında sektör standartlarını belirlemek üzere göreve davet ettik. Beklentimiz jüri üyelerimizin altına imzalarını atmaktan gurur duyacağı işleri seçmeleriydi. Öyle de oldu. Deloitte Jürimize her aşamada uzmanlığıyla rehberlik etti. Dünyada ne veride ne de yaratıcı işlerde Deloitte’un Brandverse’deki gibi uygulaması bulunmuyor. Tüm Deloitte ekibine sevgili Hakan Göl nezdinde teşekkür ederim.
Brandverse Awards 35. yaşını kutlayan Marketing Türkiye ve ileri yazılım şirketi BoomSocial’ın birlikte tasarladığı, amacı sürekli gelişen sektörümüzde yaratım standartlarının oluşturulmasına katkı vermek ve dahi korumak olan güven odaklı bir yarışma. Bedeli ödenerek değil, iyi olanın kazandığı 9. Brandverse Awards’un hayırlı olmasını diliyor, kazananları candan kutluyorum.”
En başarılı markalar ödüle uzandı
Törende, “Craft”, “Film”, “Deneyim Tasarımı”, “Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik”, “PR” ve “Strateji” bölümlerinde 6 Grand Prix de sahiplerine kavuştu. SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümünde ise sosyal medyanın en başarılı markaları ödüllendirildi.
Brandverse Awards bu yıl Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği’nin (REPİD) desteğiyle sektörle buluştu. Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), Açıkhava Reklamcılar Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve üyelerinin katılımıyla kurulan ve İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği İDA’nın da üye olduğu REPİD pazarlama ve pazarlama iletişimi sektörünün en kapsayıcı sivil toplum kuruluşu olma özelliği taşıyor. Türkiye’de, küresel standartlara uygun “Sorumlu Reklamcılık Ekosistemi”ni oluşturmak, büyümenin sağlıklı ve organize şekilde sürdürülmesini sağlamak amacıyla kurulan REPİD’in desteği Brandverse Awards’un kapsayıcı yapısının da bir göstergesi…
Güçlü jürisiyle dikkat çekti…
Bu yıl Brandverse Awards’un Jüri Başkanlığını K A R P A T Founder & Creative Chairman’i Demir Karpat Polat’ın üstlenirken, Brandverse Awards’un 8 ana bölümüne liderlik eden isimlerse şöyle sıralandı:
- Craft Bölüm Başkanı: Haluk Erkmen / Puck Global
- Deneyim Tasarımı Bölüm Başkanı: Nurçin Koçoğlu / Boyner Büyük Mağazacılık
- Film Bölüm Başkanı: Kerem Özkut / Concept
- Medya Bölüm Başkanı: Rahşan Demirhan Yüksel / Carat Türkiye
- PR Bölüm Başkanı: Burçak Taşkın Yurdakul / Excel İletişim
- Sosyal Medya ve Dijital Bölüm Başkanı: Tuğyan Çelik / TBWA\Istanbul
- Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik Bölüm Başkanı: Fülay Yaşa / FM İletişim Danışmanlığı
- Strateji Bölüm Başkanı: Berkant Avcı / Medina Turgul DDB
En iyiler Grand Prix’ye uzandı…
Brandverse Awards’da Sabancı Vakfı “Craft” ve “Film” kategorilerinde “Sen Kız Biz Yanındayız” projesiyle Grand Prix ödüllerinin sahibi oldu.
“Deneyim Tasarımı” kategorisinde Dimes’in Dimes Cool Lime Mix-Göründüğünden Daha Fazlası kampanyası; “Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik” kategorisinde Türk Eğitim Vakfı “Göründüğünden Daha Fazlası” kampanyası; “PR” kategorisinde Anadolu Sigorta’nın “Ormanın Gözleri” kampanyası ve Strateji bölümünde ise Züber’in Züber-Gerçekten adlı kampanyası Grand Prix’e layık görülen işler oldu. Baykar ise Social Brands Veri Analitiği Ödülleri’nde Grand Prix’ye uzanan marka oldu.