Yılın en beğenilen reklamları

Tüm dünya için mesafelerin uzadığı, günlük hayatımızın neredeyse tamamen değiştiği ve duygusal iniş çıkışların fazlasıyla yoğun olduğu 2020 yılı geride kaldı. Özellikle duyguların gün yüzüne çıktığı bir yılda pek çok yaratıcı iş de markalardan tüketicilere kurduğu güçlü köprülerle zihinlerde yer etti. Peki, bu işler arasından hangileri öne çıktı? Yanıt, Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği “2020’nin En Beğenilen Reklamları” araştırmasında…

Bilinmezliğin, ekonomik zorlukların ve stresin had safhada olduğu 2020’de iletişime dair bilinen tüm ezberler de bozuldu. Yapılan pek çok küresel araştırmada kaygının kol gezdiği bu süreçte kişilerin en büyük dayanağı olarak gösterdiği “aile” ve “dostluk” kavramı geride bıraktığımız yıl pek çok yaratıcı işin de ana temasını oluşturdu. DORinsight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçları; aile temasıyla hazırlanmış, izleyenin yüreğine dokunan duygu yüklü kampanyaların, yılın en beğenilen kampanyaları söz konusu olduğunda bir adım öne çıktığını gösteriyor…

26 Kasım – 2 Aralık tarihleri arasında online olarak gerçekleştirilen araştırmaya; 18 yaş üstü, Türkiye temsili, A, B, C1 ve C2 sosyoekonomik segmente mensup 500 kişi katıldı. Yapılan araştırmada akılda kalan reklamlarla, beğenilen reklamların endekslenerek oluşturulan “Reklam başarı endeksi”nden yola çıkıldı ve yılın en başarılı reklamları belirlendi. Kapsamlı araştırma halkın belirlediği yılın en iyi reklamlarını ortaya koyarken biz de bu başarılı kampanyaların ortaya çıkış sürecini yaratıcılarından dinledik…

DYO “#BabamDYOki”

DYO’nun Babalar Günü filmi sosyal medyada #BabamDyoki etiketiyle yayınlandı. Markanın kuruluş öyküsünü ve yolculuğunu anlatan kampanyayla DYO, tüm babaların Babalar Günü’nü kutladı. Babaların çocuklarına öğütleri üzerinden kurgulanan film, babalarla çocukları arasındaki ilişkiye ve birlikte geçirilen zamanın değerine dikkat çekiyor.

Bizim hikayemiz ülkenin de hikayesi

Melek Soklangıç Dinçer, DYO Boya Fabrikası Pazarlama Direktörü

“BabamDyoki filmini kurgularken, DYO’nun kuruluş hikâyesindeki temel duyguları anlatmak istedik. DYO’nun İzmir’de başlayan başarı hikâyesi, bir baba-oğul hikâyesiydi ve babalar gününe iyi bir örnekti. Bizim hikâyemiz, aynı zamanda ülkenin de hikâyesiydi. Tıpkı Cumhuriyet gibi bilimden yana, birlik içinde, başarılı olmak kuruluş ilkelerimizdi. İyi insan olmak her zaman her yerde önemli bir değerdi. Filmimiz de bu değerin dilini kullanarak görsel bir kimlik kazandı. Bizim için çok değerli ve anlamlı bir çalışma oldu.”

Hedefimiz kurum kültürümüzü anlatmaktı

Okan Saykun, Salvo Co-Founder / Creative Director

“Büyük bir babanın mirası ve ülkeye armağanı olan DYO markasının eşsiz kurum kültürünü #BabamDyoki filminde anlatmayı hedefledik. DYO’nun Selçuk Yaşar’ın öğütleri ışığında çizdiği gelecek vizyonuna emin adımlarla yürüdüğünü anlatırken, ülkemizin kurucusu Atatürk’ün ülke sevgisine, ‘iyi insan’ olmanın önemine dikkat çektik.”

 

CarrefourSA “Bizim Aile, Türkiye için ne lazımsa yapıyor!”

CarrefourSA, pandemi günlerinde Türkiye için yaptıklarını, Türk sinemasının unutulmaz filmi “Bizim Aile” ile anlatıyor. Bizim Aile’nin babası Yaşar Usta’nın unutulmaz repliğiyle başlayan kampanyada “Asıl, şimdi daha güçlü olmamız lazım. İşimize, dört elle sarılmamız lazım!” diyen Minür Özkul, hiçbir zorluğun işimize engel olamayacağını vurguluyor.

Türkiye için ne lazımsa yapmaya hazırız

Burçin Çelik CarrefourSA Tedarik Zinciri, E-Ticaret ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı

“Pandeminin zor şartları altında görev yapan 11 bin çalışanımız ve yüzlerce tedarikçimizle büyük bir aileyiz. Bu ailenin her bir ferdiyle birlik ve beraberlik içinde hem marketlerimizden hem de online marketimiz üzerinden müşterilerimizin alışveriş ihtiyacına karşılık vermek amacıyla var gücümüzle çalışıyoruz. Müşterilerimizin beğenisine layık olmaktan dolayı gurur ve mutluluk duyuyoruz. CarrefourSA olarak Türkiye için ne lazımsa yapmaya hazırız.”

Zorluklara rağmen aile olmak

Mesut Koçarslan, TBWA\Istanbul Kreatif Direktörü

“Pandemide CarrefourSA zoru başardı, Türkiye için ne lazımsa yaptı. Bizim de zoru başarmamız lazımdı; prodüksiyon imkanlarının kısıtlı olduğu, stok videolarla benzer işlerin çıktığı bu dönemde, farklılaşan bir kampanya fikri bulmak… CarrefourSA denince akla, Bizim Aile’nin o unutulmaz müziği gelir. Bizim Aile denince de akla, Yaşar Usta’nın o unutulmaz sözleri: ‘Asıl şimdi daha güçlü olmamız lazım, işimize dört elle sarılmamız lazım’. Zorluklara rağmen bir aile olmayı daha iyi anlatamazdık.”

Boyner “Anneler Gücünüz Kutlu Olsun”

Boyner, Anneler Günü’nü özel ve duygusal bir reklam filmiyle kutladı. Kampanyanın odağında annelerin mucizevi güçleri vardı. “Annelerin Gücü” söylemiyle öne çıkan reklam filminde; en acılı anlarda yaralara merhem olan iyileştirici gücünden oyunlarla eğlendiren hayal gücüne, saf, karşılıksız sevgisine kadar  annelerin tüm güçleri art arda sıralanıyor…

Annelerin mucizevi gücü!

Nurçin Koçoğlu, Boyner Büyük Mağazacılık Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı

“Bu seneki Anneler Günü reklam filmimizde yaşamımız boyunca bizimle sevinen veya üzülen annelerimizin sevgi dolu fedakârlıklarını ‘güçlü olma’ metaforuyla hikayeleştirdik ve annelerin muhteşem, mucizevi güçlerine vurgu yaptık. Bizim de onlar kadar güçlü olmamız için var güçleriyle çalışan tüm annelerimizin hikayesini anlatan hem duygusal hem de izlemesi keyifli reklam filmimizin, en beğenilen kampanyalar arasında yer alması bizi çok mutlu etti.”

Herkese annesini aratan iş

İlkay Gürpınar TBWA\Istanbul CCO’su

“Pandemiyle birlikte anneler her zamankinden daha yoğun bir mesaiyle karşı karşıya kaldı. Ama yine de çevremdeki tüm anneler özel güçleriyle bu durumun da üstesinden geldi. Boyner, bu durumun farkındaydı ve tüm annelere teşekkür eden, dikkat çekecek bir film yapmak istedi. Biz de organik insight’larımızla, annelik süper güçlerimizden yola çıkarak ‘Anneler Gücü’ söylemini keşfettik. Stok görüntülerle üretmemize rağmen, anne ve çocuğunun büyülü anlarına dokunan film, metin işçiliğiyle izleyen herkese annesini aratan bir iş oldu. Daima… Yaşasın Anneler Gücü!”

Groupama Sigorta “Özlenen Riskler Kampanyası”

Groupama Sigorta, 2019’da #YaşamakRiskAlmaktır temasıyla başlattığı iletişim çalışmalarına pandemi günlerine özel bir filmle devam etti. #ÖzlenenRiskler adı verilen yeni seride hayatın içerisinde olan ve yaşanması istenmeyen olaylar animasyon filmlerle anlatılıyor. Serinin ilk filminde ise otomobil kapısının çizilmesi olayı esprili bir dille ele alınıyor.

Aksilikler bile özlendi

Frederique Guegan Tayar, Groupama Sigorta Pazarlama, Kurumsal İletişim ve Müşteri Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı

“#ÖzlenenRiskler kampanyamızla salgın döneminde günlük hayatımızda karşılaştığımız ufak tefek aksiliklerin bile
özlenebileceğini vurgulamak istedik. Üç animasyon filmiyle bugüne kadar 3,5 milyon görüntülenme, 13 milyondan fazla gösterim elde ettik. Groupama olarak kampanyamızla, sigortanın risklere karşı endişeleri gideren bir hizmet olduğunun ve yaşamın bir parçası olan bu risklere karşı, hayatın içindeki ayrıntılara odaklanan yaklaşımımızla sigortalılarımızın yanında olduğumuzun altını çizdik.”

İnsanlara sevecekleri bir film izletmek istedik

Ali Göral, Lokal Kreatif Direktör Kurucu Ortağı

“Özlenen Riskler kampanyasını Covid’in ilk günlerinde, oldukça zorlu koşullarda ürettik. Daha Zoom toplantılarına yeni geçmiştik ve ekip olarak uzaktan çalışmayı öğreniyorduk. Fikir üretim süreci, animasyonların hayata geçmesi… Her biri ayrı bir macera oldu. Bu işi yapmamızın arkasındaki tek neden, insanlara sevecekleri bir film izletmekti. Onlar da izleyip sevmişler. Oldukça mikro bir bütçeyle hayata geçen bu işin, ‘Yılın En Beğenilen’ kampanyaları arasına girmiş olmasından dolayı çok mutluyuz.”

“Şekerbank Ezberleri Bozdu”

Şekerbank hem kendi hem de bankacılık sektöründeki ezberleri bozdu. Diğer banka reklamlarının aksine Şekerbank’ın son kampanyasının amacı ne kredi vermek ne de müşteri çekmekti. Film samimi üslubuyla, “Peki nereye kadar?” diyerek içinde bulunduğumuz zor günlerde hepimizin sorduğu o soruyu sorup “Bir banka da çıksa, sırf kredi değil çevre ve hayat için sürdürülebilirlik desteği verse!” diyor ve belki de sektörünü sorgulamaya davet ediyor.

67 yıl önce ortaya konan bir vizyon

Özlem Karabilen, Şekerbank Kurumsal İletişim ve Reklam Müdürü

“‘Türkiye’nin Sürdürülebilir Bankası Şekerbank’, yüzbinlerce çiftçi tarafından kurulmasından bu yana yürüttüğü ve küresel ölçekte sürdürülebilir bankacılık olan tanımlanan; dayanışma, kapsayıcılık ve üretime dayalı kırsal kalkınma faaliyetlerimizin pandemiyle birlikte bugün her zamankinden daha önemli olduğunu gördük. ‘Sürdürülebilir bankacılık’ bundan böyle tüm adımlarınızın ortak paydası olacak.”

Sürdürülebilirlik desteği

Umut Dizdar, Concept Kreatif Direktörü

“Şekerbank’ın kuruluş amacı olan ‘sürdürülebilir bankacılık’ 13 yıllık Concept-Şekerbank iletişimlerinin her zaman odağında yer almıştı. Ancak bu yıl bunu tüketiciler için daha anlaşılır ve net hale getirmemiz gerekiyordu. Biz de en temelinde, bankacılık sisteminde ve Türkiye’de bir ilk olan ‘Sürdürülebilirlik Desteği’ sistemini geliştirdik. Böylece hem sunduğumuz hizmetleri anlatabilir hem de sürdürülebilirlik konusunda insanları teşvik edebilirdik.”

Finish “Bir Konuda Anlaşalım…”

“Gücümüz Yeter” kampanyasıyla Türkiye’nin su sorununa dikkat çeken Finish, “Bir Konuda Anlaşalım” kampanyasıyla güçlü söylemini sürdürdü. Farklı anlatımıyla dikkat çeken film; günlük işlerin ve tartışmaların arasında suyumuzun nasıl boşa akıp gittiğini tüm yalınlığıyla ortaya koyuyor. “Bir damlanın bile boşa akıp gitmesine izin veremeyiz” mesajıyla dikkat çeken film, Havas İstanbul imzasını taşıyor.

Çocuklarımızın duyarlılığını vurguladık

Tarık Bayar, Reckitt Benckiser Türkiye Hijyen Pazarlama Direktörü

“Finish, her fırsatta suyla ilgili bilinçlendirici mesajları iletmek üzere yaklaşık iki yıl önce Yarının Suyu hareketini başlattı. ‘Bir Konuda Anlaşalım’ kampanyası da bu bakışımızın bir ürünü su kullanımında tasarrufa dikkat etme çağrısı yapan iletişimimizde çocuklarımızın duyarlılığını ön plana çıkardık ve günlük işlerin ve tartışmaların arasında suyumuzun nasıl boşa akıp tüm yalınlığıyla ortaya koyduk. ‘Bir damlanın bile boşa aktığını gitmesine izin veremeyiz’ mesajını daha güçlü bir şekilde aktardık.”

Basit gerçekliğe basit iletişim

Ergin Binyıldız, Havas Creative Group Türkiye CCO’su

“Günlük harala gürele içinde farkında olmadan suyu o kadar gereksiz harcıyoruz ki… Bu basit gerçeği, aynı basitlikte anlatmak istedik. Filmde herkes baba ile kızın arasındaki diyaloğa odaklanmışken geri planda, sessiz sedasız aslında geleceğimiz akıp gidiyor. Tıpkı gündelik hayatta her an karşılaşabileceğimiz türde bir enstantane. Küçük kız ise, bir anlamda çevre ve gezegene duyarlı yeni neslin temsilcisi olarak herkese tek bir hareketle güçlü bir mesaj veriyor.”

Molfix “Yok Gibi Gibi”

Molfix “Yok Gibi Gibi” reklam filminde, 7’den 70’e her neslin gönlünde taht kuran sanatçı Barış Manço’nun “Gibi Gibi” şarkısı “Yok Gibi Gibi” sözlerine uyarlandı ve bebekler “altımda bezim yok gibi gibi diyerek” neşeyle yürüyüp, şarkı söyledi. TBWA\Istanbul imzalı reklam filminde, Molfix bebek bezinin “yok gibi” etkisi vurgulanırken, bebeklerin anne ve babalarıyla özgürce hareket ettikleri mutluluk anları resmedildi.

Hedef mutlu bebekler mutlu aileler

Aysel Aydın, Hayat Kimya Strateji ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı

“Molfix olarak, bebeklerin sağlığı, rahatı ve iyiliği için çalışıyoruz. ‘Yok Gibi’ kampanyamızda, bezi giydiğinde yokmuş hissi veren, ıslandığında da 3D elastik gövde sistemi sayesinde sarkma yapmayan bezimizle bebeklerin özgürce hareket ettiği mutluluk anlarını resmettik. Her neslin gönlünde taht kuran Barış Manço’nun ‘Gibi Gibi’ şarkısını yeniden uyarlamamız da, reklam kampanyamızın sevilmesinde etkili oldu, yılın en beğenilenleri arasında olmak da bizi sevindirdi.”

Bebek bezinin iyisi yokmuş gibi olandır

İlkay Gürpınar, TBWA\Istanbul CCO’su

“Bebek için, altında formu bozulan bezler oldukça yürümeye çalışmak büyük bir zorluk. Oysaki formunu koruyan ve sarkmayan Molfix, 3D elastik gövdesi sayesinde bebeklerin en önemli problemine çözüm sunuyordu; ‘yokmuş gibi’ rahat hissetirmek. Rahat hisseden bebek de, neşeli bebek ve neşeli anne demekti. İletişim konseptinin çıkış noktasını oluşturan ‘yokmuş gibi’ bezleriyle rahat ve neşeli bebekler, Barış Manço’nun sevilen şarkısıyla bir araya gelince de döne döne başa sarılan keyifli bir reklam filmine dönüştü.”

“Turkcell İhtimaller İçin Çalışıyor!”

Turkcell kapsama gücünü zorlu coğrafyalar yerine duygular aracılığıyla işledi. Reklam filminde her insanın farklı noktalarda birçok farklı ihtimal üzerine yaşadığı ve bu ihtimaller için çalışmanın Turkcell’in asıl uğraşı olduğunun da altı çizildi. TBWA\ İstanbul’un Turkcell için hazırladığı reklam filminin çekimleri için 5 bin 500 kilometreyi aşkın yol kat edildi. Yönetmenliğini Fatih Kızılgök’ün üstlendiği film için müzisyen Emre Irmak, kampanyayla aynı adı taşıyan bir şarkı besteledi.

Kapsama gücünü duygular üzerinden anlattık

Burcu Kayımtu, TBWA\Istanbul CEO’su

“Turkcell’in kapsama gücünü, mesafeler yerine duygular üzerinden izleyicilerimizle buluşturduk. Kampanyanın brief’i ve markanın beklentisi çok netti. Turkcell’in uzun zamandan beri konuşmadığı kapsama alanında ses getirecek bir kampanya hazırlamamız istendi. TBWA\Istanbul olarak Turkcell’in kapsama gücü üstünlüğünü, alışılagelen kapsama filmlerinin aksine zorlu coğrafyalar üzerinden değil, duygular üzerinden anlatmaya çalıştık. Amacımız markanın yüksek kapsama gücünün tüm duyguları kapsadığını anlatmaktı. Filmi bu şekilde anlatırken hikâyeye özel
bestelenen ‘Bir İhtimal’ adlı şarkı eşliğinde bir anne-oğulun hasret dolu hikâyesini izleyicilerle buluşturmak istedik. Açıkçası gelen tepkiler sonucu bunu da başardığımızı düşünüyoruz.”

Prima “Hüp Diye İçine Çeker”

Prima Aktif Bebek’in yeni reklam filminde bu sefer görev bir babaya düşüyor. Prima, bebeklerin gelişiminin çok hızlı olduğu 0-3 yaşlarında babaların bebek bakımına katılması ve bebekle yakın ilişki kurmasının bebek gelişimi açısından oldukça önemli olduğunu vurgulamak için reklam filminde bu sefer sahneyi babalara bıraktı.

Bebek gelişiminde babaların rolü çok büyük

Onur Yaprak, P&G Türkiye CMO’su

“AÇEV’in araştırmasına göre Türkiye’de babaların yalnızca yüzde 64’ü bebeklerinin altını değiştirmiş, yüzde 50’si masal anlatmış. Oysa bebek gelişiminde babaların rolü çok büyük. Bebeklerin sağlıklı ve mutlu gelişimi için çalışan Prima markası olarak bu reklam filminde, Hüp şarkısıyla ürünün faydasını anlatırken bir yandan da babanın bebek gelişimine olan katkısına vurgu yapmak istedik. Bir babanın, şarkı söyleyerek bebeğine gösterdiği sevgiyi ve anneyle birlikte bebeğin bakımını paylaştığını sergiledik.”

Toplumsal cinsiyet normlarını kırmayı hedefledik

Elif Olcaytu, Publicis PG One Business Lead

“Prima Aktif Bebek’in yüksek emicilik özelliğine sahip yenilenmiş ürününün bebeklerin cildini gece boyu korumadaki rolü, anlatmamız gereken ana faydaydı. Hüp ile ürünün emicilik özelliğini akıllara kazınan bir şarkı ile pekiştirmekle kalmayıp, toplumsal cinsiyet normlarını kırmak için hikayemizi sağlıklı bir cilt ile mutlu bir sabaha uyanan bir bebeğin babasıyla olan ilişkisi etrafında ördük. Hüp şarkısını Türkiye’ye bu kez bir babanın sevgi dolu kalbinden dinlettik.”

Toyota “Dünyanın En Tehlikeli Yollarından Birinde”

Toyota Hilux’ın yenilenen versiyonunun video çekimleri dünyanın en tehlikeli yolu olarak bilinen Bayburt ile Of arasında bulunan Derebaşı Virajları’ndaki toprak yolda gerçekleştirildi. Türkiye Ralli Şampiyonu Ali Murat Pekdemir, Hilux’ın yenilmez kimliğini test ederken, saatte 115 kilometre hıza kadar çıktı. 6 gün boyunca süren test sırasında çekilen belgesel tadındaki videonun ilk gösterimi ise Hilux’ın 23 Eylül’deki lansmanında yapıldı.

Arşivlik bir çalışma oldu

Barış Erdim, Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Pazarlama Direktörü

“Kutuplardan volkanlara dünyanın en zorlu arazi ve yol koşullarının üstesinden gelen Hilux’ın yeni versiyonunun
Türkiye tanıtım kampanyasında da bu gerçeği gözler önüne sermek istedik. Büyük heyecana sahne olan bu çekimleri başarıyla tamamladık. Hazırlanan tanıtım filmi gerçekten olağanüstüydü ve ülke içinde olduğu kadar ülke dışından da çok olumlu tepkiler aldı. Binlerce insanın seyrettiği bir filme dönüşen arşivlik bir çalışma oldu. 2020’nin en beğenilen kampanyalarından biri olması bizi ayrıca mutlu etti.”

Hafızalardan silinmeyecek bir proje

Taçnur Aydın, Message İletişim Ajans Başkanı

“Zaten dinamik bir sektör olan PR, günümüzde daha da önem kazandı. Biz de sektör temsilcileri olarak özellikle lansmanlarda farklılık yaratma ve hafızalarda yer etme amacıyla çeşitli fikirler ve argümanlar geliştirme yoluna gittik. Bunun en güzel örneklerinden biri de Yeni Hilux lansmanı oldu. Elimizde iddiasını pek çok kez kanıtlamış mükemmel bir araç vardı. Ve hareket noktamız bu aracın kabiliyetlerini en doğru şekilde herkese gösterebilmekti. Bunun üzerine ortaya hafızalardan silinmeyecek bir proje çıktı.”

İLGİLİ HABERLER