14 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılın cool markaları...
Haberler

Yılın cool markaları…

Nafizcan Önder
4 Temmuz 2021
3 dk okuma

Marketing Türkiye ve Roamler Türkiye iş birliğinde bu yıl altıncısı gerçekleştirilen “Cool Markalar Araştırması” sonuçlandı. Çalışma 30’u aşkın kategoride gençlerin en cool bulduğu markaları gözler önüne seriyor. İşte tüm zorluklarına rağmen pandemi döneminde de gençlerle iletişimini aksatmayarak “Yılın En Cool Markası” olmayı başaranlar…

Her ne kadar farklı kuşaklar tarafından farklı yönleriyle kullanılsa da “cool” kavramı, “bir tarza sahip olmak”, “karizmatik olmak” ve “havalı olmak” gibi anlamlarını hiç yitirmedi. Popüler olana direnerek kendi hayat tarzını ortaya koyma anlayışı bu kavramın da ruhunu yansıtıyor. Özellikle genç kuşaklarla özdeşleştirilen kavram, gençlere ulaşmak isteyen markalar için de önemli bir kriter. Marketing Türkiye ve Roamler Türkiye iş birliğinde bu yıl altıncısı gerçekleştirilen “Cool Markalar Araştırması” da Türk gençlerinin “en cool bulduğu markaları” kapsamlı bir araştırmayla ortaya koyuyor. 30’un üzerinde sektörde gerçekleştirilen araştırmada bin kişiden oluşan halk jürisi, Türkiye temsili bir örneklemle “Yılın Cool Markalarını” belirledi. İşte o markalar…

Yerini kaybedenler ve yeni liderler

2019 yılında gerçekleştirilen “Cool Markalar Araştırması”nda “Kozmetik Markaları” kategorisinde “En Cool Marka” olarak seçilen MAC, bu yıl yerini L’Oreal’e kaptırdı. L’Oreal yüzde 14 ile En Cool Kozmetik Markası seçildi! Ev Tekstil kategorisinde ise 2019’da en cool 3. marka olan English Home’un sıçrama yaparak 2021’de En Cool Ev Tekstil Markası olduğunu görüyoruz. English Home, katılımcıların yüzde 15’inin oyunu aldı. En Cool Beyaz Eşya markası kategorisinin lideri de değişti. Bir önceki araştırmanın lideri Arçelik bu yıl zirveyi oyların yüzde 30’unu alan Bosch’a bıraktı.

En çekişmeli kategoriler

Hazır Giyim Markaları kategorisinde Zara ile Mavi başı çekerken küçük bir farkla Zara (yüzde 13) En Cool Hazır Giyim Markası oldu. En yakın sonuçlardan biriyle de Saat kategorisinde karşılaşıyoruz. Cassio oyların yüzde 18’ini alarak Rolex’i (yüzde 17) az bir farkla geride bırakıyor. En Cool Akaryakıt Markası kategorisinde de Shell (yüzde 36) yalnızca yüzde 2’lik bir farkla Opet’in önünde En Cool Marka seçildi. En Cool Otomotiv Markası kategorisindeki çekişme ise 2 dev Alman markası arasında bu yıl da devam etti. 2019’da lider olan BMW bu yıl yüzde 20 ile En Cool Otomotiv Markası seçilirken Mercedes yüzde 19 ile onu takip etti.

Değişmez Liderler

Yılın cool markaları...

Spor Ayakkabı kategorisinde Nike yüzde 44 ile bu yıl da En Cool Spor Ayakkabı Markası oldu! Banka Kartları kategorisinde Garanti Bonus (yüzde 26) ve Banka kategorisinde de Garanti BBVA (yüzde 28) yıllardır süren liderliklerine devam ediyor. Jean kategorisinde Mavi büyük bir farkla yeniden lider olurken markanın reklam yüzleri Serenay Sarıkaya ve Kıvanç Tatlıtuğ da en cool marka yüzleri olarak öne çıktı! Gözlük kategorisinde her yıl olduğu gibi bu yılda Ray-Ban açık ara en cool marka olarak seçildi. En Cool İç Giyim Markası kategorisinde ise Penti yüzde 35 ile En Cool Marka seçilirken 2019’a göre oylarını yüzde 7 oranında arttırdı. En Cool İçecek Markası olarak Coca-Cola araştırmayı önde bitirirken En Cool Kahve Dükkanı geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da yine Starbucks.

En Cool Türk Markası: Mavi

Yılın cool markaları...

Yıllardır en çekişmeli kategorilerden biri olan En Cool Türk Markası kategorisinde 2018 ve 2019 yıllarında “En Cool Marka” seçilen Türk Hava Yolları, bu yıl yerini Mavi’ye bırakıyor. Mavi yüzde 9 ile “En Cool Türk Markası” seçilirken Arçelik yüzde 8 ve Vestel yüzde 8 ile onu takip eden diğer markalar oluyor.

Yılın Cool Markası’21 Ödülünü Kazananlar

Kozmetik
L’Oreal

Spor Ayakkabı
Nike

Kredi Kartı
Garanti Bonus

Sadakat Programı
Money Club Card

Ev Tekstil
English Home

Akaryakıt
Shell

Motosiklet
Harley Davidson

Mücevherat
Zen

Jean
Mavi

Fast Food
Burger King

Süpermarket
Migros

Kozmetik Mağazası
Gratis

Kahve Dükkanı
Starbucks

Beyaz Eşya
Bosch

Küçük Ev Aleti
Arzum

Teknoloji Market
Teknosa

İç Giyim
Penti

GSM Operatörü
Turkcell

Otomotiv
BMW

Saat
Cassio

Güneş Gözlüğü
Ray-Ban

Gazlı İçecek
Coca Cola

Erkek Marka Yüzü
Kıvanç Tatlıtuğ

Kadın Marka Yüzü
Serenay Sarıkaya

Kadın Sosyal Medya Fenomeni
Danla Biliç

Erkek Sosyal Medya Fenomeni
Enes Batur

Banka
Garanti Bankası

Saç Bakım
Elidor

Türk Markası
Mavi

Ev Bakım ve Temizlik
Domestos

Hazır Giyim Markası
Zara

ARAŞTIRMANIN METODOLOJISI

“Cool Markalar Araştırması” Marketing Türkiye adına Roamler Türkiye tarafından 1 Mayıs-5 Haziran 2021 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Araştırma datası geniş Roamler Türkiye üye havuzundan mobil uygulama kullanılarak toplandı. Araştırmaya; Türkiye temsili 12 istatistiki bölgede yaşayan, AB, C1 ve C2 SES grubuna mensup yüzde 50’si kadın, yüzde 50’si erkek, 1000 Roamler Türkiye kullanıcısı katıldı. Katılımcılar, telefonlarındaki Roamler Türkiye uygulamasını kullanarak önce kategori bağımsız olarak, sonrasındaysa önceden belirlenmiş her bir kategoride “en cool” buldukları markaları, herhangi bir cevap seçeneğini işaretlemeksizin açık olarak yazarak belirtti.

ROAMLER TÜRKIYE HAKKINDA

Roamler 2011 yılında kurulmuş merkezi Hollanda’da bulunan ve 15 ülkede faaliyet gösteren yeni nesil bir pazar araştırma şirketidir. Roamler Türkiye Ofisi faaliyetlerine 2014 yılında İstanbul’da başladı. Şirket, sahadan gerçek zamanlı bilgi almak isteyen kurumlara fotoğraf ve GPS kanıtlı, hızlı ve güvenilir veri sağlıyor. Roamler’ın klasik şirketlere göre en büyük farkını tüm saha faaliyetlerini Roamler uygulaması üzerinden hızlı, fotoğraf ve GPS kanıtlı olarak uygulamasını kullanan eğitimli kullanıcıları tarafından gerçekleştirmesi oluşturuyor.

Cool Markalar featured Roamler Türkiye
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
3 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
4 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
5 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Güncel Haberler
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 4 işverenden 3’ü nitelikli yetenek bulmakta zorlanıyor
Haberler
Her 4 işverenden 3’ü nitelikli yetenek bulmakta zorlanıyor
Sena Tufan
1 Mayıs 2025
Microsoft'a ait Skype kullanımdan kalktı
Haberler
Microsoft’a ait Skype kullanımdan kalktı
Sena Tufan
6 Mayıs 2025
McDonald's'ın "Studio Ghibli" tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Haberler
McDonald’s’ın “Studio Ghibli” tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Sena Tufan
3 Nisan 2025
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Haberler
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Nafizcan Önder
27 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.