19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılbaşı sepetinde neler var?
Haberler

Yılbaşı sepetinde neler var?

Marketing Türkiye
28 Aralık 2015
2 dk okuma

“Yılbaşı Sepetim” adlı Roamler Türkiye  araştırmasında kullanıcıların kendileri için ideal yılbaşı sepetini oluşturmalarını istendi.

15-22 Aralık tarihleri arasında yapılan araştırmada, kullanıcılarına akıllı telefon uygulaması üzerinden sorular soruldu.

Araştırmada, katılımcılara ürün kategorileri sunularak hayalindeki yılbaşı sepetini oluşturmaları istendi.

İşte katılımcıların yılbaşı sepetinde en çok tercih edilen ürünler:

Kuruyemiş (74,26%),

Çikolata (71,75%)

Cips (64,46%).

Yılbaşı sepetinde neler var?

Yılbaşı sepetlerine konulması yasaklanan alkollü içecekleri ise katılımcıların yarısından çoğunun sepetinde kendisine yer buluyor (51,94%).

Sepetlerde alkollü içeceği, alkollü içeceğin mezesi takip ediyor. Bunların dışında meyve, gazlı içecek, ice tea, kurabiye, kahve, kırmızı et ve bisküvi de sepette yer alıyorken sepette bulunan yılbaşı süsü ve mum tüketicilerin yılbaşı sepetinden tek beklentisinin gıda ürünleri olmadığını gösteriyor.

Sonuçlar, kadın ve erkek kullanıcı bazında ayrı ayrı değerlendirildiğinde ise sepet genel itibari ile benzerlik gösteriyor. Fakat dikkat çeken bir nokta kadınların sepette yılbaşı süsü ve mumu tercih ederken erkeklerin yalnızca gıda ürünlerini seçmeleri.

Süpermarketler kadın tüketiciyi etkileyebilmek için farklı seçenekleri de sepetlerine eklemeli gibi görünüyor.

Araştırmaya marka bazında baktığımızda kuruyemiş seçimimizde alışkanlıklarımızdan vazgeçemediğimiz görülüyor.

Katılımcıların 60,1%’i kuruyemişlerin açık tezgahtan olmasını istiyor. Paketli kuruyemiş tercih edenler arasında öne çıkan marka Tadım’ı (26,4%),  9,1% ile Peyman takip ediyor.

Çikolatada tüketicilerin ilk tercihi

Nestle (18,4%)

Torku (15,87%)

Ülker (15,56%)

Toblerone (15,24%)

Eti (10,16%).

Yılbaşı sepetinde neler var?

Cips kategorisinde yılbaşı sepetinde yer alması en çok istenen marka Doritos olurken (33,9%)

Pringles (21,9)

Ruffles (15,2%)

Gazlı içeceklerde ise sepetin lideri oyların büyük bölümünü alan Coca Cola (40,5%).

Red Bull

Schweppes’in takip etmesi şüphesiz alkollü içecek tüketimiyle ilintili.

Yılbaşı sepetinde neler var?

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sigortam.net, Türkiye'de bir ilke imza atarak "kuş pisliği haritası"nı yayımladı
Haberler
Sigortam.net, Türkiye’de bir ilke imza atarak “kuş pisliği haritası”nı yayımladı
İrem Alimoğlu
16 Eylül 2025
Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Haberler
Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Nafizcan Önder
12 Ekim 2025
MMA Global, "Marketing + Media Alliance" adıyla yeni bir döneme girdi
Haberler
MMA Global, “Marketing + Media Alliance” adıyla yeni bir döneme girdi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
İrem Alimoğlu
2 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.