28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılbaşı hediyelerinde ilk kriter: İhtiyacı karşılamak!
Haberler

Yılbaşı hediyelerinde ilk kriter: İhtiyacı karşılamak!

Nafizcan Önder
30 Aralık 2023
2 dk okuma

Ekonomik sıkıntılar ve enflasyon, sabit gelirlilerin hediye anlayışını da değiştirmeye başladı. Avantajix.com’un geleneksel yılbaşı anketine göre, son yıllarda hediye alınırken, duygular yerine ihtiyaçlar öncelikli kriter oldu. Yılbaşı hediyesi için ayrılan bütçelerden öne çıkan kategorilere dek tüm verilere gelin birlikte bakalım…

Bütçe 250 ile 500 TL arasında…

Ankete katılanların yüzde 40’ı 250-50O TL aralığındaki hediyeleri tercih ederken, yüzde 25’i her bir hediye için 500-750 TL arasında bütçe ayırıyor.

Hediye için 750-1500 TL arasında harcama yapacakların oranı yüzde 15 olurken, yüzde 13’ü 250 TL’nin altındaki, yüzde 7’si ise 1500 TL’nin üzerindeki hediyeleri tercih ediyor. Bin TL’nin üzerinde fiyata satın alınan her 4 üründen 3’ü sevgiliye hediye edilirken, geri kalanları da eşler birbirlerine alıyor.

Hediyelerde öncelik ihtiyaçları karşılamak

Yılbaşı için internet üzerinden en az bir hediye alan bini aşkın kişiye, “Hediye alırken uyguladığı kriterler” sorulduğunda gelen en kuvvetli yanıt “ihtiyacı olduğunu bildiğim bir ürünü almak” (yüzde 60) olurken; yüzde 25’lik bir kitle de “istediğini-beğeneceğini düşündüğüm bir ürünü almak” diyor.

Katılımcıların yüzde 15’i ise hediye aldığı kişinin kalbine, duygularına hitap edecek sürpriz bir ürün aldığını bildiriyor.

Hediye olarak genellikle çocuğun eskiyen okul çantasının yerine yenisinin alınması, zaten alınması gereken kışlık kıyafet, anneye küçük ev aleti, babaya tamir seti gibi ihtiyaç duyulan ürünlerin tercih edildiği görülüyor.

Kalbe, duygulara hitap eden hediyeler, ağırlıklı olarak sevgiliye alınıyor. Sevgililere alınan ürünlerde ağırlığı, takı, parfüm, aksesuarlar oluşturuyor.

Yılbaşı hediyelerinde ilk kriter: İhtiyacı karşılamak!
Sevda Köseibiş
Avantajix.com Dijital Pazarlama Direktörü

Avantajix.com Dijital Pazarlama Direktörü Sevda Köseibiş, bu yılki anketin en dikkat çeken kısmının, hediye alırken kriterlerin değişmesi olduğuna dikkat çekiyor. Köseibiş, “Geçtiğimiz yıllardaki anketlerde, kalbe, duygulara hitap eden hediyeler ön planda olur, ihtiyaca yönelik olanlar ise çok gerilerde kalırdı” diyor.

İnternetten banka ya da kredi kartıyla en fazla işlemin Kasım ve Aralık aylarında yapıldığını anımsatan Köseibiş açıklamalarını “Kasım, dünya genelinde kampanya ayı. Aralık ayı işlemlerinin büyük kısmını yılbaşı alışverişi oluşturuyor. Geçen yıl Aralık ayında internetten banka ya da kredi kartıyla 200 milyon adet işlem yapılmıştı. Bu yıl işlem adedinin 250 milyonu geçmesi bekleniyor” cümleleriyle sonlandırıyor.

Türkiye yeni yılı nasıl kutlayacak?

featured
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
3 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
4 Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
5 TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
Güncel Haberler
Yapay zeka mobil uygulama pazarını yeniden şekillendiriyor!
Yapay zeka mobil uygulama pazarını yeniden şekillendiriyor!
Türkiye’de markalar Apple Haritalar reklamlarına hazır mı?
Türkiye’de markalar Apple Haritalar reklamlarına hazır mı?
Levent Gültekin: "Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!"
Levent Gültekin: “Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Haberler
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Araştırma
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Marketing Türkiye
27 Kasım 2025
“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Haberler
“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Nafizcan Önder
19 Kasım 2025
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Haberler
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.