19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Yenilikçi şirketler yüzde 90 büyüyecek

Marketing Türkiye
6 Ocak 2014
2 dk okuma

PwC’nin en son küresel yenilik çalışması olan “Yeniliği Yakalamak” araştırması, Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon (TMT) şirketlerinin en yenilikçi %20’sinin önümüzdeki 5 yıl içinde %90’ın üzerinde büyüme oranı beklediklerini ortaya koydu. 20 ülkeden 374 üst düzey yöneticinin katıldığı anketin sonuçları, yenilikçi TMT şirketlerinin ilk %20’sinin, en az yenilikçi şirketlerle karşılaştırıldığında, son üç yılda toplu olarak 45 milyar dolar ekstra gelir sağladıklarını  ve bunun da  şirket başına 1 milyar dolara ya da %14 gelir artışına eşdeğer olduğunu gösteriyor. 

Anket çalışmasından elde edilen bilgilerin değerlendirmesine göre, en yenilikçi %20 şirketin gelir artışı, çığır açan ve radikal yeniliklerin büyük bir kısmı için tutarlı bir yenilik stratejisi ve planı oluşturup uygulamalarından kaynaklanıyor. Üç araştırmadan ilki olan ve TMT şirketlerinde yeniliği araştıran rapor, yeniliğin öncü TMT şirketleri için büyümeyi nasıl hızlandırdığına dikkat çekiyor. Anket verilerine göre, TMT yenilik portföyünün %40-55’i ek yeniliklerden oluşuyor. Bu yenilikler, genellikle mevcut bir ürün veya hizmette pazar payını ve marjları korumak amacıyla yapılan ve rakiplerin hızlı bir şekilde karşılık verdiği değişiklikler. Çığır açan yenilik olarak kabul edilen, teknolojide ve iş modellerinde yapılan daha önemli değişiklikler ise, ankete katılan TMT şirketleri portföyünün %20-35’ini oluşturuyor. Rakipler bu tür yeniliklere yeterince hızlı veya yeterli bir şekilde yanıt veremediği için, bu değişiklikleri benimseyen şirketler genellikle daha belirgin bir gelir ve marj artışı elde ediyor. 

Radikal yenilikler, pazarı alt üst ediyor ve rekabetçi manzarada ‘oyunun kurallarını değiştiren’ bir işlev görüyor. TMT şirketleri portföyünün yalnızca %5-15’i, yeni ürün ve hizmet kategorilerinde göze çarpan büyüme sağlama potansiyeline sahip olan bu tür yeniliklerden oluşuyor.

Başarıda “yenilik” faktörü
PwC raporu, görüşme yapılan TMT yöneticilerinin %83’ünün yeniliğin şirketlerinin başarısı için önemli olduğunun bilincinde olduğunu ve %48’inin ise yeniliği bir gereklilik olarak gördüğünü ortaya koyuyor.  Buna rağmen, görüşülen yöneticilerin yalnızca üçte ikisinden azı iyi tanımlanmış bir yenilik stratejisine sahip ve TMT yöneticilerinin yaklaşık yarısı şirketlerini “lider ama öncü değil” olarak tanımlıyor. 

 

1 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
2 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
3 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
4 Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
5 Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Güncel Haberler
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Volkan Konak hayatını kaybetti
Haberler
Volkan Konak hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
31 Mart 2025
OpenAI'dan Trump yönetimine "Çin" uyarısı
Haberler
OpenAI’dan Trump yönetimine “Çin” uyarısı
İrem Alimoğlu
17 Mart 2025
Hediye kartları: "Kolaycılık" mı yoksa "özgürlük" mü?
Haberler
Hediye kartları: “Kolaycılık” mı yoksa “özgürlük” mü?
Sena Tufan
22 Mart 2025
Sosyal medyanın en başarılı markaları arasında yeni isimler dikkat çekiyor!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları arasında yeni isimler dikkat çekiyor!
Nafizcan Önder
6 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.