13 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yeni yıl alışverişlerini akıllı telefondan yapanların sayısı yüzde 56 oldu
Haberler

Yeni yıl alışverişlerini akıllı telefondan yapanların sayısı yüzde 56 oldu

Marketing Türkiye
4 Aralık 2019
1 dk okuma

Yeni yıla sayılı günler kala AdColony’nin yaptırdığı “Yılbaşı Alışveriş Alışkanlıkları Araştırması” verileri yayınlandı.

Yılın belki de en eğlenceli ve heyecan verici zamanı yeni yıl kutlamalarının yaklaştığı şu günlerde hazırlıklar tam gaz devam ederken; kime, ne hediye alacağım endişesi de beraberinde geliyor. AdColony’nin yaptırdığı “Yılbaşı Alışveriş Alışkanlıkları Araştırması” satın almanın akıllı telefonlar üzerine kaydığı yönünde. Tüketicilerin artık sevdiklerine hediye alırken mağaza gezmek yerine, alışveriş uygulamalarını tercih ettikleri artık bir gerçek.

Yüzde 43 ile cep telefonları üzerinden en çok kıyafet satın alındı

Koskoca bir yılı geride bırakırken yeni yıl alışverişlerini akıllı telefonlar üzerinden yapanların sayısı geçtiğimiz yıla oranla yüzde 8 artarak bu yıl yüzde 56’ya çıkmış durumda. Tabi ki sadece kendilerini değil sevdiklerini ve ailelerini de unutmayan müşterilerin yüzde 81’i sadece kendileri için değil, sevdikleri ve aileleri için de cep telefonları üzerinden yılbaşı alışverişi yaptıklarını söylüyor. Yüzde 43 ile cep telefonları üzerinden en çok kıyafet satın alınırken bunu yüzde 20 ile ev eşyaları takip ediyor. Kitap, uçak ve etkinlik biletleri ve seyahat malzemeleri de en çok tercih edilen ürünlerin başında geliyor.

Mağazalara oranla fiyatların daha ucuz olması ve ürünlerle ilgili diğer tüketicilerin yorumlarına ulaşabilmesi ise tüketicilerin akıllı telefonları mağazalara tercih etmesinin en baş nedenlerinden. Ayrıca mağazalarda oranla çok özel teklifler ve ödemenin hızlı ve güvenilir olması da tüketicilerin yüzde 30’unun akıllı telefonlar üzerinden alışveriş yapmayı tercih etmelerine neden oluyor.

Yılbaşı alışverişinde interneti tercih edenlerin yüzde 55’i ürünlerin fiyatlarının kıyaslamasının daha kolay ve hızlı olmasından dolayı tercih ettiklerini söylüyor.

AdColony
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
5 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Güncel Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok'tan yapay zeka destekli akıllı filtre: İstenmeyen içerikler filtrelenecek
Haberler
TikTok’tan yapay zeka destekli akıllı filtre: İstenmeyen içerikler filtrelenecek
Sena Tufan
1 hafta önce
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Haberler
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Kızılhaç, bombalanan hastaneyi açıkhava mecrasına dönüştürdü
Haberler
Kızılhaç, bombalanan hastaneyi açıkhava mecrasına dönüştürdü
Sena Tufan
2 hafta önce
Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Haberler
Inditex yaza durağan başladı: Satışlar düşüyor, küresel büyüme hedefi sürüyor!
Nafizcan Önder
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.