
Yeni nesil markalaşma: The Magnum Ice Cream Company Türkiye’nin Social-First yolculuğu
Sosyal medyada viral olmak artık yeterli değil; kültürel bir iz bırakmak gerekiyor. The Magnum Ice Cream Company, Türkiye’de kurduğu yapay zeka odaklı pazarlama yapısı M-Lab çatısı altında, social-first yaklaşımıyla hayata geçirdiği kampanyalarla bunu başarıyor.

Algida Pazarlama Direktörü ve Medya Lideri
Unilever’den ayrılarak kurulan The Magnum Ice Cream Company, Türkiye’deki faaliyetlerinde pazarlama stratejisi açısından belirli bir yaklaşım benimsiyor. Şirket, ürünleri anlatmanın ötesinde tüketicilerle etkileşim kurmayı hedefleyen bir iletişim dili kullanıyor. Bu yaklaşım, pazarlama stratejisinde bir vizyon olarak yer alıyor ve sosyal medya odaklı, yapay zeka destekli M-Lab modeli üzerinden yürütülüyor. M-Lab, tüm sosyal platformlarda tüketiciyle anlık ve çift yönlü etkileşim kurmayı amaçlayan bir model olarak tanımlanıyor.
Algida Pazarlama Direktörü ve Medya Lideri Nazlı Eda Kırali, şunları söylüyor:
“Pazarlama çatısı altında Medya ekibi olarak kurduğumuz M-Lab, bizim sadece kampanya üreten bir marka olmaktan çıkıp, dijital kültürün içinde yaşayan, onu birlikte şekillendiren bir oyuncu olmamızı sağlıyor. İnsanları sadece izleyen değil; onlardan ilham alan, birlikte düşünen ve birlikte yaratan yaklaşım benimsiyoruz. Kampanyalarımızın yönünü artık toplulukla birlikte belirliyor, yapay zeka odaklı modelimiz sayesinde hızımız ve yaratıcılığımızla fark yaratıyoruz.”
Peşinden koşturan “Yok Böyle Tat: Twister Pickle Mickle”
The Magnum Ice Cream Company Türkiye, sosyal medyada dikkat çeken hayali tat akımını başlatan marka oldu. Twister Pickle Mickle kampanyası, şirketin dijital platformlarda görünür olmanın ötesinde, dijital kültüre uyum sağlayan ve bu kültürü etkileyen bir marka yaratma hedefinin ilk örneklerinden biri olarak değerlendiriliyor.

Algida Pazarlama Direktörü
Algida Pazarlama Direktörü İrem Şancı, bu süreci şöyle anlatıyor:
“Aslında her şey içerik üreticisi Alper Rende’nin TikTok’ta ‘yanlışlıkla’ paylaştığı hayali bir lezzetle başladı: Turşulu Twister. Sosyal medyada saniyeler içinde yayılan bu paylaşım; kısa sürede X, Instagram ve Ekşi Sözlük gibi mecralarda gündem oldu. İnsanlar neyin gerçek, neyin kurgu olduğunu tartışırken hatta bakkal bakkal turşulu Twister ararken M-Lab anlık paylaşımlar ile devreye girdi. ‘Yok Böyle Tat’ diyerek gerçeği her aşamada söyledi.”
Şancı sözlerini şöyle sürdürdü:
“Pickle Mickle kampanyası, bizim için yalnızca viral bir trend kovalamak değil; topluluğun gücünü bir markalaşma fırsatına dönüştürmekti. Pazarlama ekipleri olarak artık sadece biz içerik üretmiyoruz, toplulukla birlikte hareket ediyor, onların hayatlarının bir parçası oluyor ve gündeme yön veriyoruz. Twister’ın turşulu versiyonu gerçekten çıktı mı, çıkmalı mı, bu soruları biz değil, kullanıcılar sordu. Biz de o hikâyeye ortak olduk.”

Sadece içeriğin değil, içeriğin arkasındaki sürecin de merak edildiği bu çağda, “Yok Böyle Tat!” cümlesi hem kampanyanın sloganı hem de yaklaşımın özü haline geldi. Sosyal medyada organik büyüyen hikâye, kullanıcıların katkısıyla şekillendi; yorumlara verilen anlık cevaplar, kurgunun sınırlarını çizmek yerine toplulukla birlikte inşa edilen bir marka deneyimine dönüştü. Topluluğun da gücüyle, yalnızca 6 gün süren kampanya ile 75 milyonu aşkın görüntülenme ve 2 milyon etkileşim elde edildi.
TeaShake: Aşkın Tarifi Olur Mu?
Bu yeni yapının en çarpıcı örneklerinden bir diğeri ise bu yaza damgasını vuran, aşkın en viral tarifi, TeaShake kampanyası oldu.
Algida Pazarlama Direktörü ve Medya Lideri Nazlı Eda Kırali, “İnsanlar iki markanın uyumunu ve birbirleri ile olan etkileşimini çok sevdi, sosyal medya’da bu iki markayı romantize ederek “ship”ledi. Kısa sürede bu “çift” TikTok’ta binlerce kullanıcının yarattığı içeriklerle çok ses getiren bir hikâyeye dönüştü. İnsanlar tarafından sosyal medyada yaratılan bu etkileşim, The Magnum Ice Cream Company Türkiye bünyesindeki M-Lab ve Lipton Ice Tea Türkiye ekiplerinin anlık içgörü yakalama yetkinliği sayesinde fark edildi” diyerek bu yaklaşımın arkasındaki vizyonu özetliyor.
Kırali, sözlerine şöyle devam ediyor:
“Bu hikâye, klasik marka anlatılarından çıkıp dondurma severlerle birlikte yazılan bir anlatıya dönüştü. The Magnum Ice Cream Company Türkiye olarak bu dönüşüm bizim yeni dönemimizin çarpıcı bir yansıması oldu. Artık sadece hikâye anlatmıyoruz; hikâyeyi toplulukla birlikte yazıyoruz.”

Tüketiciyi pazarlama stratejilerinin merkezine alan iki markanın, Algida ve Lipton Ice Tea’nin bir araya gelerek hazırladığı bu özel içecek, yalnızca serinletici bir yaz tarifi olmanın ötesine geçerek Türkiye’nin sosyal medya kültüründe yerini alan dijital bir aşk hikâyesine dönüştü. Kullanıcıların duygusal tepkilerinden ilham alan ekipler, bu sosyal enerjiye yaratıcı içeriklerle anlık karşılık verdi. Sosyal medya yorumları, dijital içeriğe, dijital içerik ise fiziksel dünyadaki deneyimlere dönüştü. Billboard’’larda verilen ilan-ı aşklar, sosyal medya profil değişiklikleri, etkileşimli ay dönümü kutlamaları ve fan hesaplarıyla TeaShake, klasik bir kampanyadan çok daha fazlasını ortaya koydu.
Social-First strateji ile rakamların ötesine geçen başarı
TeaShake, M-Lab çatısı altında yürütülen sosyal medya odaklı pazarlama yaklaşımının ve yapay zeka destekli içgörü temelli stratejinin yeni bir örneği olarak öne çıktı. Lipton Ice Tea ekibiyle yürütülen kampanya, 100 milyonu aşkın izlenme ve 1,5 milyon etkileşim aldı. Sosyal medya kullanıcıları ayrıca 4 binden fazla içerik üreterek dijital ortamda yeni bir etkileşim akımı oluşturdu. TeaShake, yalnızca sayısal sonuçlarla değil, kullanıcılarla kurduğu etkileşimle de dikkat çekti.
The Magnum Ice Cream Company Türkiye, bu iki kampanya ile dijital platformlarda tek taraflı içerik üretmek yerine kullanıcı etkileşimini merkeze alan bir yaklaşımın etkisini bir kez daha göstermiş oldu.
* 35 yıldır Türkiye dondurma sektöründe faaliyet gösteren Algida, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren Unilever bünyesinden ayrılarak The Magnum Ice Company çatısı altında faaliyetlerine devam ediyor.