1 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yemesi pratik pazarı agresif!
Haberler

Yemesi pratik pazarı agresif!

Nafizcan Önder
9 Ekim 2022
4 dk okuma

Yoğun hayat temposunda hazır ve sağlıklı yemeklere hızla ulaşmak isteyenlerin taleplerine gıda sektörü geliştirdiği inovatif çözümlerle karşılık veriyor. Çorbadan barbunya pilakiye, makarnadan etli kuru fasulyeye kadar Türk damak tadının öne çıkan lezzetleri inovatif markalarca poşetleniyor ve “pratik yemek”ler yalnızca birkaç dakika ısıtılarak servis edilecek halde raflarda yerini alıyor. Peki, tüketiciler pratik yemek ürünlerini ne sıklıkla tüketiyor? Bu alanda öncelikli kriterleri neler? En çok hangi markalar tercih ediliyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için YouGov’un gerçekleştirdiği “Pratik Yemek Pazarı Araştırması”nda…

Toplum olarak en büyük tutkularımızın başında geliyor yemek yemek. Özenle hazırlanmış masaların başında kalabalık olmayı elbette halen çok seviyoruz ancak hayatın geçmişe nazaran çok daha yüksek bir tempoda ilerlediği de bir gerçek. Kısa sürede hızla hazırlanan (ısıtılan) ve masaya konan “pratik yemekler” gıda sektöründeki rekabete yeni bir boyut katarken tüketicide de karşılık bulmayı başardı. Marketing Türkiye adına YouGov’un gerçekleştirdiği “Pratik Yemek Pazarı Araştırması” her 10 kişiden 8’inin pratik yemek ürünlerini tükettiğini gösteriyor. Özellikle 18-44 yaş aralığındaki tüketicilerin ilgisini çeken pratik yemeklerin 45-55 yaş aralığındaki tüketicileri “sağlıklı” olduğuna dair ikna edebilirse daha da geniş bir kitle yaratacağına da şüphe yok.

Her 10 kişiden 8’i pratik yemekleri tüketiyor

Yemesi pratik pazarı agresif!

Araştırma katılımcılarının yüzde 83’ü pratik yemek ürünlerini tükettiğini belirtiyor.

Yanıtlar yaş kırılımında değerlendirildiğindeyse 18-44 yaş arasındaki katılımcıların 45-55 yaşa göre anlamlı derecede daha fazla pratik yemek ürünleri tükettikleri ortaya çıkıyor.

Haftada 1 gün akşam yemekleri “pratik”

Yemesi pratik pazarı agresif!

Katılımcıların üçte biri pratik yemek ürünlerini haftada bir kez tükettiğini belirtirken yüzde 23’ü 2-3 günde bir kez tükettiklerini ifade ediyor. Bununla birlikte, pratik yemek ürünleri en çok akşam yemeğinde tüketiliyor.

Yalnızca 18-24 yaş grubu tüketicileri öğle yemeğinde pratik yemek ürünlerini daha fazla tükettiklerini söylüyor. Özellikle 18-24 yaş arası katılımcıların öğle yemeğinde pratik yemek ürünleri tercih etmelerinin bu pazarı fast-food alternatifi veya benzeri olarak düşündüklerinin önemli bir işareti olarak değerlendirilebilir.

Tüketiciyi “hız” cezbediyor

Katılımcılara pratik yemek ürünlerini tercih ederken önceliklerinin neler olduğu sorulduğunda öne çıkan kriter “pratik ve hızlı servis edilmesi” oluyor. Öte yandan tüketiciler “güvenilir” markaların pratik yemek ürünlerini önceliklendiriyor. Ortalama yanıtlar içerisinde “sağlıklı olması” kriterler arasında pratiklik ve marka güveninden daha sonraki öncelik olarak değerlendirilmiş olsa da 45-55 yaş grubu için sağlık kriterinin diğer yaş kategorilerine göre anlamlı derecede daha yüksek olduğunu belirtmekte fayda var…

Potansiyel müşteriler için en büyük bariyer “sağlık”

Yemesi pratik pazarı agresif!

Katılımcıların yüzde 17’si pratik yemek ürünlerini tüketmediğini belirtiyor. Pratik yemek ürünlerini tüketmeyen katılımcıların dörtte biri hiçbir şekilde ürünleri tüketmeyeceğini söylüyor. Bununla birlikte, yüzde 62’si ise ürünlerin sağlıklı olduğuna dair bir belge sunulduğunda ürünleri tüketmeye hazır ve istekli. Bu noktada özellikle sağlık kuruluşları veya bakanlık onaylarının ürünün değer önermesi olarak sunulmasının yeni tüketiciler kazanmak için etkili olacağı söylenebilir…

Pratik yemek denince akla ilk makarna geliyor…

Yemesi pratik pazarı agresif!

Katılımcılara “pratik yemek ürünleri” başlığı altında akıllarına gelen yemekler sorulduğunda yaklaşık 10 kişiden dördünün yanıtı “makarna” oluyor. “çorba/hazır çorba”, “pizza” ve “menemen” ise makarnadan sonra katılımcıların açık uçlu soruya verdikleri yanıtlar arasında öne çıkıyor.

Hamur işleri pratik yemeklerde fark yaratıyor

Yemesi pratik pazarı agresif!

Katılımcılara en çok tükettikleri pratik yemekler sorulduğunda ise istatistiksel olarak anlamlı derecede makarnanın (yüzde 65) diğer yemek çeşitlerinden daha fazla tercih edildiği görülüyor. Makarnayı, yüzde 45’le mantı takip ederken, yüzde 44 ile hazır pizza üçüncü sırada yer alıyor. Böylelikle zirveyi hamur işlerinin ele geçirdiği de verilere yansıyor.

İlk adres marketler

Yemesi pratik pazarı agresif!

Katılımcıların yüzde 89’u pratik yemek ürünlerini marketlerden satın aldıklarını belirtiyor. İnternet üzerinden (gerek e-ticaret siteleri, gerek marketlerin internet adresleri) yapılan pratik yemek alışverişleri ise yüzde 34 oranında verilere yansıyor.

Tavsiye edilme oranı yüksek

Pratik yemek ürünlerini tüketenlerin yüzde 91’i arkadaş ve ailesine bu ürünleri tavsiye edebileceğini söylüyor. Hal böyleyken müşteri memnuniyeti daha da büyük bir önem kazanıyor zira “word of mouth” potansiyeli göz ardı edilemeyecek kadar yüksek. Bu nedenle mevcut tüketicilerin beklentilerini karşılamanın yeni tüketiciler kazanmanın kapısını aralayacağını söylemek mümkün…

Superfresh zirvede

Yemesi pratik pazarı agresif!

Her geçen gün büyük bir ivmeyle büyüyen pazarda elbette tüketicilerin marka tercihleri de büyük bir önem taşıyor. Katılımcılara en çok tükettikleri pratik yemek markaları sorulduğunda yüzde 43’ünün SuperFresh yanıtını vermesi zirvedeki markanın yerinin sağlam olduğunu gösteriyor. Katılımcıların yüzde 29’u en çok tükettiği pratik yemek markasının Dardanel olduğunu söylerken yüzde 28’i Knorr ve yüzde 25’i Yayla markasının tercih ettiğini söylüyor.

Araştırmanın metodolojisi

Marketing Türkiye adına YouGov’un 2-10 Ağustos 2022 tarihlerinde gerçekleştirdiği “Pratik Yemek Pazarı Araştırması”na Türkiye temsili 1002 kişi katıldı. Çalışmada kantitatif araştırma yöntemlerinde CAWI kullanılarak tamamen online şekilde katılımcıların anketteki soruları yanıtlaması sağlandı. Yanıtlar yüzde 95 güven aralığında +-3 hata payıyla analiz edildi.

Marketing Türkiye Ekim sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured
1 AnadoluJet, adını da logosunu da değiştirdi | Son 24 saatin gündemi
AnadoluJet, adını da logosunu da değiştirdi | Son 24 saatin gündemi
2 İK’nın DNA’sı teknolojiyle değişiyor mu?
İK’nın DNA’sı teknolojiyle değişiyor mu?
3 Rafın şampiyonu hangi antibakteriyel sabun markası?
Rafın şampiyonu hangi antibakteriyel sabun markası?
4 Black Friday'de sepetler büyüdü!
Black Friday’de sepetler büyüdü!
5 Orta sınıf eriyor mu?
Orta sınıf eriyor mu?
Güncel Haberler
Eyüp Sabri Tuncer “Yüzyıllık Buluşma Sergisi” Turing Yüzyıllık Markalar Hafızaevi’nde açıldı!
Eyüp Sabri Tuncer “Yüzyıllık Buluşma Sergisi” Turing Yüzyıllık Markalar Hafızaevi’nde açıldı!
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Türkiye'nin sofra sırları Marketing Türkiye Aralık sayısında…
Türkiye’nin sofra sırları Marketing Türkiye Aralık sayısında…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yemeksepeti'nden yeni dağıtım modeli: Bisikletli Kurye
Haberler
Yemeksepeti’nden yeni dağıtım modeli: Bisikletli Kurye
Nafizcan Önder
9 Ekim 2023
ICCO-2024
Haberler
ICCO Global Zirvesi, 2024 yılında İstanbul’da gerçekleşecek
Gizem Yıldız
17 Ekim 2023
Her 4 kişiden 1'i tasarruf yapmaya başladı
Haberler
Her 4 kişiden 1’i tasarruf yapmaya başladı
Gizem Yıldız
4 hafta önce
marka-ajans iş birlikleri
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Gizem Yıldız
6 Ekim 2023
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.