Yemek Sepeti, “Büyük Veri” kullanımı ile 4,5 milyon TL değer kazandı!

 

Yemeksepeti, ‘büyük veri’ kullanımının 2015 yılında sadece pazarlama alanında şirkete sağladığı katma değeri 4,5 milyon TL olarak belirledi.

Büyük veriyi petrole benzeten Yemeksepeti COO’su Nedim Nahmias, konuyla ilgili: “Geçen yüzyılda petrol ne idiyse, bugün büyük veri o. Günümüzde şirketler artık enerjisini büyük veriden alıyor. Fakat bu dev veri depolarından işe yarar sonuçlar çıkarmak için gereken araçlara ve bilgi birikimine sahip olmalısınız. Yemeksepeti olarak, büyük verinin bize söylediklerine sadece pazarlamada değil, iş modelimizin her safhasında kulak vererek, çok büyük bir değer yaratıyoruz. Gereken eforu ve zamanı harcamıyorsanız, böylesi bir değerden de mahrum kalıyorsunuz demektir” dedi.

Büyük veri kullanılan projeler; hedefli kampanyalar, özel içerik çalışmaları, Fakat İyi Yedik projesi ve doğru segmentasyon ile kurgulanmış özel çalışmaları kapsıyor.

Yemeksepeti ürün geliştirmeden operasyona, yeni web sitesi altyapısından mobil güncellemelere kadar her alanda aldığı kararları büyük veri incelemeleri sonunda alıyor.

“Yüzde 1’lik cevheri arıyoruz”

Büyük verinin içerisindeki çok küçük bir parçadan anlamlı sonuçlar elde edilebildiğini söyleyen Nahmias, “Bizim yaptığımız dev bir dağın içindeki %1’lik cevheri arayıp bulmak. Bir madenci gibi bu dev boyutlardaki datanın içini kazmalı, tekrarlardan, milyarlarca anlamlandırılamayan veriden kurtulmalı, mevcut verileri doğrulamalı ve belli bir düzene sokmalısınız” dedi.

“Google arama verileri ile kendi sipariş verilerimizdeki değişimi karşılaştırarak yeme-içme alanındaki trendleri görebiliyoruz”

Nahmias konuyla ilgili, “Derbi sonuçlarına ya da akşamki dizi saatlerine bakarak, kullanıcılarımızın hareketlerindeki değişiklikleri yorumlayabiliyoruz. Google arama verileri ile kendi sipariş verilerimizdeki değişimi karşılaştırarak yeme-içme alanındaki trendleri görebiliyoruz” şeklinde örnek verdi. Tüm çalışma sistemini büyük veri üzerinden düzenleyen operasyon tarafında örnek vermek gerekirse de Yemeksepeti meteoroloji verileri ile karlı bir günde satışların ne şekilde değiştiğini inceleyebiliyor ve gelecek dönem yoğun kar yağışlarında bazı servis bölgelerini otomatik daraltarak müşteri memnuniyetinin azalmasını önlüyor.

Fakat İyi Yedik’in veri başarısı

Yemeksepeti’nin geçtiğimiz yıl en çok konuşulan büyük veri projesi, markaya 8 ödül getiren ‘Fakat İyi Yedik’ oldu. Günde yaklaşık 10 milyar satır civarında verinin dinamik olarak işlendiği bu proje Yemeksepeti’nin teknik taraftaki ustalığını ortaya koymakla kalmadı, sanal dünyada etkileşimi tetikleyerek markanın kullanıcıları ile arasındaki duygusal bağın pekişmesini de sağladı. Mikro siteyi kısa süre içinde 670 bin tekil kullanıcı kullandı. 2,5 milyon sayfa görüntülenmesi ve 5 binin üzerinde tweete ulaşıldı. 

İLGİLİ HABERLER