18 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Yaz geldi, duvarlar renkleniyor!

Marketing Türkiye
12 Temmuz 2014
2 dk okuma

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte boya sektöründeki hareketlilik de arttı. Gayrimenkul sektörünün büyümesini sürdürmesi, yeni ev dekorasyonlarının yaz aylarında yapılması ve yeni renk trend’leri sektöre ivme kazandırırken, boya markaları arasındaki rekabette kızıştıkça kızışıyor.

Haber: Sercan Meriç [email protected]

Boya sektörü, Türkiye’de kimya sektö­rünün hızla gelişen bir alt segment’i konumunda. Son yıllarda pazar ve ih­racat anlamında önemli bir ilerleme kaydeden Türkiye boya sektörü; Doğu Avrupa, Rusya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika için de en önemli üretim üssü konumunda. Avrupa ülkeleri ara­sında boya üretiminde altıncı sırada yer alan Türkiye, İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) verilerine göre, 2012 yılında en fazla ihracatı Irak, Azerbaycan ve Rusya Federasyonu’na gerçekleştirildi. Çin Halk Cumhuriyeti, Gürcistan, Ro­manya, Türkmenistan, Mısır, Özbekistan ve Ukrayna ise, en çok ihracat yapılan diğer ülkeler arasında yer alıyor. Türkiye boya sektörü, giderek artan üretimi ve teknolojik alt yapısıyla kendi bölgesinde uluslarara­sı boyutlu sektörel bir güç olma hedefini güdüyor. Bu doğrultuda da inovasyon ve Ar-Ge faaliyetleri oldukça değer görüyor. Sektörün Avrupa’daki hedefi ise ilk üçe yerleşmek. İhracata oldukça önem veren boya sektö­rü, 2008 yılından bu yana ihracatta yaklaşık yüzde 90 artış kaydetti. Türkiye boya sanayisinde 600’e yakın kuruluş faaliyet gösteriyor. Sektörün toplam üretim kapasitesi yaklaşık yılda 800 bin ton. Kapasite kulla­nım oranı ise yüzde 70’ler düzeyinde. Avrupa ülkele­rindeki boya sanayisinin gelişim düzeyiyle Türk boya sanayisi karşılaştırıldığında AB ülkelerinin durağan bir sektörel yapı içinde yüzde 2-3’lük büyüme kaydet­tiği gözlenirken, Türkiye’de ortalama yüzde 15 büyüme oranı dikkat çekiyor. Hedefler doğrultusunda 2011 se­nesinde 716 milyon dolar, 2012 senesinde 800 milyon dolar boya ihracatı yapıldı. Sektörün 2023 hedefi ise 2.5 milyar dolar.

Türkiye’deki gayrimenkul sektörünün son yıllarda göstermiş olduğu büyüme performanslarına paralel olarak, evlerin, bahçe duvarlarının renkleri, ruh haline pozitif etki eden unsurlar arasında gösteriliyor. Bunun için profesyonel dekorasyon şirketlerinin kurulması, iç mimarların sayısında ve iç mimarlara olan talepteki artış, doğru rengi bulabilmek için tüketicilerin tercih ettiği yollar arasında akla geliyor. Doğru rengin yanı sıra boyanın kalitesi, sağlıklı olması, dayanaklılığı da tüketicilerin önem verdiği konular arasında. Peki, boya markaları da medyadaki görünürlükleriyle beklentileri karşılayabildiler mi?

Devamı 1 Temmuz tarihli Marketing Türkiye’de…

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
5 Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Güncel Haberler
Bu da oldu, Nike, çorbacı açtı!
Bu da oldu, Nike, çorbacı açtı!
Vine efsanesi geri dönüyor: "DiVine"
Vine efsanesi geri dönüyor: “DiVine”
Disney+'ta "yapay zeka" tartışması: Sanatçılar da izleyiciler de tepkili...
Disney+’ta “yapay zeka” tartışması: Sanatçılar da izleyiciler de tepkili…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI’ın yeni veri merkezleri, New York’tan fazla enerji tüketecek
Haberler
OpenAI’ın yeni veri merkezleri, New York’tan fazla enerji tüketecek
Sena Tufan
30 Eylül 2025
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Haberler
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
Sena Tufan
13 Eylül 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Sena Tufan
4 hafta önce
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Haberler
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.