28 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Yaratıcılıkta yeni bir dönem başlıyor!

Marketing Türkiye
15 Mart 2013
2 dk okuma

 

Amir Kassaei, reklamcılık dünyasının en genç “C-Level” yöneticilerinden biri. Henüz 44 yaşında ve DDB’nin Chief Creative Officer’ı yani ajansın tüm dünyadaki yaratıcı stratejilerinin belirlenmesinden sorumlu. Intercontinental Advertising Cup (The CUP) için İstanbul’a gelen Kassaei, sadece zirvenin en dikkat çeken konuşmacılarından biri olmakla kalmadı, aynı zamanda The CUP jürisine başkanlık da etti. Kassaei, şu anda dünya üzerinde adından en fazla bahsettiren yaratıcı kimliklerden biri olarak dikkat çekiyor. En sevdiği söz “İmkansız bir gerçek değildir, sadece bir fikirdir”. Tutkusu ve cesareti olan birinin dünyayı değiştirebileceğine inanıyor. İddialı ve hayli agresif doğası tanıştığınız ilk andan itibaren kendini belli ediyor. Bu anlayışını ekibi içinde de uyguluyor olacak ki ekibiyle birlikte son beş yılda 60’ı Cannes Lions olmak üzere 4 bine yakın ödüle layık görüldü. Bizim ise Kassaei ile tanışıklığımız birkaç yıl öncesine dayanıyor. DDB’nin İstanbul ofisini ziyarete gelen Kassaei, yoğun bir toplantı trafiğinin arasında bize de zaman ayırmış ve sorularımızı yanıtlamıştı. DDB’nin reklam dünyasında gelmek istediği noktayı “Yaratıcı dünyanın Apple’ı olmak istiyoruz” diye ifade etmişti Kassaei o zaman. DDB’nin dünyada yaratıcı devrimi başlatan ajans olduğunu düşünen genç yönetici, ajansın tarihsel mirasıyla içinde yaşadığımız dönemin gerçeklerini nasıl bir araya getirdiklerini anlatmıştı uzun uzun. Bu kez de The CUP’ın hayli hararetli geçen jüri toplantılarının arasında Amir Kassaei ile bir kez daha bir araya gelip söyleşi yapma imkanı bulduk. Bu kez vaktimiz biraz daha azdı. O yüzden hızlıca aklımızdaki soruları sorup yanıtları aldık. Bu arada öğrendik ki görevi gereği sürekli seyahat halinde olan Kassaei için İstanbul’un ayrı bir önemi varmış. Şu an 44 yaşında olan Kassaei’nin İstanbul’a ilk ziyareti bundan tam 30 yıl önce olmuş. Aslen İran doğumlu olan Kassaei, ilk kez 1983 yılında mülteci olarak geldiği İstanbul’un geçmişinden bir parça olduğunu o yüzden bu şehirle farklı bir duygusal bağı olduğunu söylüyor. Amir Kassaei ile bu ikinci buluşmamızda da bir kez daha anladık ki, reklamda başarının sırrı “ezber bozmaktan” geçiyor.

 
 

Bu yıl The CUP jürisine başkanlık ediyorsunuz. Aldığımız duyumlara göre hayli hararetli geçiyormuş toplantılar?
Bence dünyanın farklı kıtalarından, farklı işleri değerlendirmek için yine kıtalararası bir jüri oluşturma fikri oldukça ilginç bir konsept. En iyilerin en iyisini seçmek gerçekten çok zor ama heyecan verici bir deneyim. Eleme süreci ve bu seneki işlere dair konuşmam şu anda mümkün değil.


 


Sizce bu senenin işlerine damgasını vuran bir trendden bahsetmek mümkün mü?
Bana kalırsa şu anda reklamcılıktaki en büyük trend, hiçbir trende bağlı kalmamak. Son altmış yıldır en iyi fikirleri bulmak için önce iyi bir içgörüye, sonra da onu en iyi şekilde uygulayacak bir vizyona sahip olmanız gerekiyor. Bu kural hiçbir zaman değişmeyecek. Yaptığınız reklam sadece o ürünle ilgili pazarı etkilemekle kalmamalı, aynı zamanda insanları harekete geçirmeli.



Bu röportajın tamamını 15 Mart tarihli Marketing Türkiye’de okuyabilirsiniz. 

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Güncel Haberler
Bundle Games: Türkiye'nin bulmaca oyunu platformu
Bundle Games: Türkiye’nin bulmaca oyunu platformu
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MMA Global, "Marketing + Media Alliance" adıyla yeni bir döneme girdi
Haberler
MMA Global, “Marketing + Media Alliance” adıyla yeni bir döneme girdi
İrem Alimoğlu
21 Ekim 2025
Kapadokya'da "IT" kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
Haberler
Kapadokya’da “IT” kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Haberler
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Sena Tufan
4 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.