20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Haberler

Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!

İrem Alimoğlu
57 dakika önce
2 dk okuma

Yapay zeka dönüşümü hız kazandıkça, iş gücü içindeki eşitsizlikler de daha görünür hâle geliyor. Yeni veriler, dijitalleşmenin sunduğu fırsatlarla risklerin herkes için eşit dağılmadığını açıkça gösteriyor… Credera’nın AI Gender Gap Report’u, kadınların yapay zeka nedeniyle iş kaybetme riskinin erkeklere göre iki kat daha yüksek olduğunu ortaya koyarken; uzmanlar “eğer önlem alınmazsa kadınların teknolojiyle şekillenen gelecekte geride kalacağı” uyarısını yapıyor.

Credera’nın hazırladığı AI Gender Gap Report‘a göre özellikle kadınların yoğunlukta olduğu idari işler, muhasebe, kasa görevlileri ve ofis destek rolleri, otomasyon karşısında en kırılgan kategoriler arasında yer alıyor. Üstelik kadınlar, erkeklere kıyasla yüzde 20 daha az oranda yapay zeka araçlarını kullanıyor. Bu durum hem teknoloji odaklı işlere geçişi frenliyor hem de geleceğin iş gücünde kadınların temsilini azaltıyor. Nitekim araştırmaya göre bugün küresel yapay zeka yetenek havuzunun yalnızca yüzde 22’si kadın…

“Geride kalma riski” giderek büyüyor

Kadınları teknoloji dünyasına kazandırmayı amaçlayan sosyal girişim Supermums, ortaya çıkan bu tabloyu “kadınların ciddi şekilde geride kalma riski” olarak yorumluyor. Üstelik yapay zekanın işe alımdan kredi süreçlerine, hatta tıbbi teşhislere kadar pek çok alanda kadınlar ve dezavantajlı gruplar üzerinde ayrımcı çıktılar ürettiği yönündeki bulgular da endişeyi artırıyor.

Supermums’ın kurucusu Heather Black, “Mums on Cloud Nine” kampanyasıyla bu gidişatı tersine çevirmeyi hedefliyor. Black, özellikle annelerin risk altında olduğuna dikkat çekiyor:

“Evden, esnek ya da yarı zamanlı yapılabilen işlerin önemli bir bölümü otomasyona en açık işler. Dolayısıyla yapay zeka dalgasının bedelini en çok kadınlar, özellikle de anneler ödüyor. Bu tabloyu değiştirmek için nedenlerini doğru analiz etmeli ve bu roller için gereken yetkinlikleri nasıl dönüştürebileceğimizi konuşmalıyız.”

Black’e göre çözüm, kadınların yapay zekayı bir tehdit değil, bir büyüme fırsatı olarak görmesinde yatıyor:

“Kadınlar yapay zeka kullanımında daha çekingen. Oysa teknolojiyi anlayıp doğru şekilde kullandıkça hem kariyerde hem de evde zaman kazandıran birçok fırsat doğuyor. Yapay zeka burada, kalıcı. Önemli olan onu nasıl avantaja çevireceğimizi bilmek.”

Kaynak: Independent

Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor

featured Yapay Zeka
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
Haberler
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
18 Ekim 2025
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Haberler
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Sena Tufan
13 Ekim 2025
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
Haberler
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.