Yapay zeka ile daha az hasarlı paketleme mümkün!

Her yıl dünyanın pek çok noktasına milyarlarca ürün dağıtan Amazon, paketleme için yapay zekâ destekli yeni bir yöntem kullanmaya başladı. Amazon tarafından yapılan açıklamalar ise hayli olumlu yönde: “Paketleme sırasında meydana gelen ürün hasarları yüzde 24 azaldı.”

Dünyanın en büyük perakende satış şirketi olan Amazon, yapay zekâ destekli paketleme yöntemini kullanmaya başladı. Ürünlerin lojistik özelliklerine göre özel paketleme teknikleri atayabilen bu yeni sistemle, ürünlerin transferi esnasında gerçekleşen hasarları yüzde 24 oranında azaltmayı başardı.

Amazon’un sistemlerinin kaynağını kullanıcılara açması durumunda, istemsiz hasarlardan şikâyetçi olan binlerce perakende şirketi de bu sistemden faydalanabilecek.

Daha önce kullanıcıların karar verdiği paketleme seçenekleri arasında; polietilen çanta, T şekilli katlanabilir kutu, karbon kutu gibi pek çok seçenek bulunuyordu. Kullanıcıların daha dayanıklı seçenekleri tercih etmesi kendilerine daha pahalıya mal olurken, daha dayanıksız seçeneklerin tercih edilmesi de zaman zaman ürünlerin hasar görmesine ve Amazon’un müşterilerine yüklü miktarlarda tazminat ödemesine ya da kargo bedellerini geri ödemesine sebep oluyordu.

Nasıl çalışıyor?

İki aşamalı bir yol izleyen Amazon’un yeni paketleme sistemi, ilk olarak her ürünün taşıma esnasında alabileceği hasarı; var olan paketleme sistemlerini, ürünün özelliklerini, taşıma standartlarını, ürünün ağırlık, genişlik, uzunluk ölçülerini ve aynı ürünlerin geçmiş taşımalarda aldığı hasarları karşılaştırarak hesaplıyor.

İkinci aşamada ise sistem, hangi ürünler için dayanıklı paketlemenin seçilmesinin daha uygun olabileceğini ve diğer paketlemelerin daha dayanıklı olabilmesi için paketin içine hangi materyallerin eklenebileceğini araştırıyor. Sistem ayrıca paketlerin taşıma giderlerini de göz ardı etmeyerek, ağırlıklarını ve paket boyutlarını optimum seviyede tutuyor.

Kazanımlar

Amazon’un yeni paketleme sistemi yalnızca hasar oranını azaltmakla kalmıyor. Ürünlerin taşıma maliyetinde sağlanan yüzde 5’lik küçülme ve paketleme malzemeleri maliyetindeki yüzde 2’lik azalma Amazon’un kazanımları arasında yer alıyor.

 

İLGİLİ HABERLER