19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yağmur çizmesi modasının şaşırtan tarihi
Haberler

Yağmur çizmesi modasının şaşırtan tarihi

Marketing Türkiye
14 Nisan 2018
3 dk okuma

Çamurda, su birikintisinin olduğu yerlerde çok kullanışlı olan, giymesi ise bir o kadar pratik yağmur botları tüm bu kullanışlı özelliklerinin dışında yıllardır kış ve bahar aylarının vazgeçilmez modası. Peki yağmur botlarını bu kadar çekici kılan ve modaya dönüştüren sebepler nelerdi?

Hunter markası savaş sonrası yıllarda yağmur çizmelerine renk kattı. Şu anda 16 çeşit seçeneği ile piyasada büyük talep görüyor. Okyanus mavisi, açık pembe, avcı yeşili ve tabiki sarı en çok satılanlar arasında. 1856 yılında iki Amerikalı ünlü girişimci tarafından İskoçya’da kurulan marka bot üretiminde hâlâ vulkanize kauçuk kullanıyor.

Yabancı devlet başkanları Beyaz Saray’ı ziyaret ettiğinde, çay setleri ve yağlı boya tablolar gibi çok değerli diplomatik hediyeler getirirler. David Cameron İngiltere’nin Başbakanı olduğu dönemlerde Beyaz Saray’ı ziyaret ettiğinde alışılmışın dışında bir hediye ile saraya gider. Obama’nın iki kızına da bir çifti 150 dolar olan Hunter bot hediye eder ki bu hediyeleri diplomatik standartlara göre ucuz olarak nitelendirmek yanlış olmaz.

duk

1800’lü yıllara geri dönersek aslında her şey Wellington’ın ilk dükü olan Arthur Wellesley ile başlar. Wellesley ayakkabıcısına 18. yüzyılda kullanılan botları yenilemesini ve dana derisinden yapmasını söyler. Dolabını değiştirmekten hiç hoşlanmayan dük kendine hem cephede hem avcılıkta hem de evde giymek için birkaç çift bot yaptırır. Zamanla İngilizler tarafından moda olan bot daha hafif ve yürüyüş yapmaya da uygun hale getirilir ama hala günümüzdeki şeklini almamıştır.

fact

1844 yılında vulkanize lastik geliştiren Charles Goodyear meşhur yağmur çizmelerinin şimdiki görünümünü kazanmasında en büyük rollerden birine sahiptir. 1856 yılında Amerikalı bir girişimci olan Henry Lee Norris İskoçya’ya gelerek Charles Goodyear ile görüşür ve birlikte bir fabrika kurarlar. Wellington dükü Arthur Wellesley’nin botlarından ilham alan iki girişimci botların yapımında vulkanize kauçuk kullanır ve İngiliz ordusundan çok sayıda sipariş alırlar.

rubber

Birkaç isim değişikliğinden sonra bu iki ortağın ürettiği botlar nihayet ismini bulur ve günümüze gelen Hunter markası ilk defa telaffuz edilir. Sarı yeşil gibi klasik renkler dışında ilk defa savaş yılları sonrası renk çeşitliliğine başlanır. Zamanla kraliyet ailesinin dikkatini çeken marka esas popülerliğini Lady Diana sayesinde kazanır. Meşhur yeşil Hunter’ı çok beğenen Prenses Diana’nın nişanında (1981) prens Charles ile çektirdiği fotoğrafta ayağında Hunter marka bot vardır.

diana

Bir süre kraliyet ailesinin etkisiyle meşhur olan Hunter markası 2000’li yıllara geldiğinde havasını kaybetmeye başlar ve 2005 yılında iflasın eşiğinden döner. Nasıl döndüğünü ise kelebek etkisiyle açıklayalım; 2005 yılında Glastonbury Festivali’nde iki saat yağmur yağar. O sırada kısa şortu ve ayağında yağmur çizmeleriyle Kate Moss belirir. Moda dünyasının ikonu olan Moss’un bu tarzı resmen tüm dünyayı etkiler ve Hunter yeniden eski popülerliğini kazanır. Festivale yağmur yağmasaydı ya da Kate Moss orada olmasaydı belki de Hunter iflastan kurtulamayacaktı.

kate

Haberimizin başında bahsettiğimiz gibi günümüzde hala çok moda olan Hunter botların son etkileyicisi Beyaz Saray’a giderken Obama’nın kızları için aldığı Hunter botlar ile James Cameron oldu. Cameron İngiltere’de de Hunter botları sık sık kullandı.

dave-wellies_3536333b

Not: İngiltere’de 1800’lerin başında Wellington Dükü tarafından sipariş edilen botlar zamanla lügata da girer ve Wellington kelimesi “yağmur çizmesi” olarak da kullanılır.

kaynak: adweek

1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

En etkili kampanyalar Effie Türkiye'de ödüllendirildi
Haberler
En etkili kampanyalar Effie Türkiye’de ödüllendirildi
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Instagram yeni özelliğini kullanıma sundu: "Blend"
Haberler
Instagram yeni özelliğini kullanıma sundu: “Blend”
İrem Alimoğlu
18 Nisan 2025
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Haberler
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Advertorial
2 gün önce
CNBC-e'nin sahibi İlbak Holding yöneticileri de İBB operasyonunda gözaltına alındı
Haberler
CNBC-e’nin sahibi İlbak Holding yöneticileri de İBB operasyonunda gözaltına alındı
Marketing Türkiye
19 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.