1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sona geldik: Ya hep beraber! Ya hiçbirimiz!
Haberler

Sona geldik: Ya hep beraber! Ya hiçbirimiz!

Nafizcan Önder
10 Eylül 2022
3 dk okuma

Tüm toplumlardan yükselen “daha iyi bir dünya istiyoruz” söylemi her geçen gün daha kararlı bir noktada birleşiyor. Söylemin gücü arttıkça tüketicilerin de markalar üzerindeki yaptırım etkisi katlanarak büyüyor. Bu bağlamda toplulukların tamamını kapsayan yaklaşımlarıyla ön plana çıkan markalar tüketicinin gönlünde taht kurarken, belirli grupları dışarıda bırakan şirketlerin payına da “boykot” düşüyor. İçinde bulunduğumuz yılın en çok öne çıkan trendlerinden biri olan “Kapsayıcı Pazarlama” stratejisine gelin daha yakından bakalım…

Tüketicisiyle bağlarını güçlendirmek ve yarına kalmak isteyen markalar için “kapsayıcı” olmak bir tercihin ötesinde zorunluk… Zira Deloitte verilerine göre Z kuşağının yüzde 94’ü şirketlerin önemli sosyal sorunlara karşı bir duruş sergilemesini bekliyor. Microsoft verileriyse bize günümüz tüketicilerinin yüzde 86’sının şirketlerin sosyal konularda bir duruşa sahip olması gerektiğine inandığını ve yüzde 64’ünün bir şirketin sosyal bir konu üzerinde durmasının “son derece önemli” olduğunu, söz konusu taahhüdü temel alan bir ürünü “büyük olasılıkla” satın alacağını gösteriyor.

Küresel araştırma verileri çok net bir tablo koyuyor önümüze. Çeşitlilik ve kapsayıcılığı özümsemeyen, kimilerini oyunun dışında bırakan markalar yakın gelecekte oyunun dışında kalacaklar…

Z’nin kalbine giden yol kapsayıcılıktan geçiyor

Tüketici evreni yakın geçmişte reklamlarda dizilerde ve hatta markaların tüketicilerle iletişim kurduğu her alanda yansıtıldığı gibi “tek tip” değil. Etnik köken, cinsiyet veya yetenek gibi pek çok alanda farklılıklarıyla tüketici grupları gösterildiğinden çok daha renkli. Hal böyleyken tüketicilerin markalardan beklentilerinin farklı hayat hikayelerini ve deneyimleri yansıtıyor olması da kaçınılmaz. Bu beklenti Deloitte Küresel Pazarlama Trendleri Yönetici Anketi’ne de doğrudan yansıyor.

Sona geldik: Ya hep beraber! Ya hiçbirimiz!

Dünya çapında 11 bin 500 Tüketiciyle gerçekleştirilen anket, katılımcıların satın alma kararları verirken kapsayıcı reklamcılığı daha fazla dikkate aldıklarını gözler önüne seriyor. Araştırmada dikkat çeken bir diğer nokta ise 18-25 yaş aralığındaki Z kuşağının kapsayıcılık konusunda çok daha yüksek bir hassasiyet geliştirmiş olması. Z kuşağı yüzde 35’le en çok otomobil sektöründe ardından da seyahat, bankacılık, ev aletleri ve mobilya kategorilerinde temsili reklamcılığı önemsiyor…

Markalardan kapsayıcılık isteyen Z’ler elini taşın altına koymaya da hazır…

Sona geldik: Ya hep beraber! Ya hiçbirimiz!

Deloitte verilerine göre Z kuşağının yüzde 94’ü şirketlerin önemli sosyal sorunlara karşı bir duruş sergilemelerini bekliyor. Bu beklentilerini karşılayan markaları ödüllendirmeye ise çoktan hazırlar. Zira Z kuşağına mensup her 10 kişiden 9’u topluma faydalı ürünleri satın almaya daha istekli olduklarını belirtiyor…

Kapsayıcılık, iletişimin ötesine geçmezse samimiyet radarına takılıyor

Yalnızca iletişim dilinde değil şirket organizasyonlarının tüm evrelerinde kapsayıcılık bekliyor günümüz tüketicisi. Bu vaadi gerçekleştirerek aksiyon alan markalarsa güçlü bağlarla ödüllendiriliyor.

Deloitte Küresel Pazarlama Trendleri Yönetici Anketi’nin de gösterdiği gibi tüketicilerin yüzde 48’i sosyal adaletsizliklere eğilmeyi taahhüt eden markalara daha fazla bağlılık gösteriyor.

Hızlı büyüyen markalarda kapsayıcılık fark yaratıyor…

Deloitte Küresel Pazarlama Trendleri Yönetici Anketi verilerine göre hızlı büyüyen işletmelerin yüzde 33’ü yeteneklerin elde tutulmasında çeşitlilik için temel performans ölçütleri oluşturuyor ve küçülen işletmelerde bu oran yalnızca yüzde 17 olarak karşımıza çıkıyor. Dahası, hızlı büyüyen işletmelerin yüzde 23’ü işe alımlarında çeşitliliği ölçmenin yollarını belirlerken, küçülen işletmelerin sadece yüzde 15’i bunu gerçekleştirmiş durumda.

Sona geldik: Ya hep beraber! Ya hiçbirimiz!

Pozitif büyüme sergileyen şirketlerde çeşitlilik ve kapsayıcılık söylemlerini marka mesajı olarak benimseyenlerin oranı yüzde 38. Küçülen 10 şirketten 3’ünün de benzer eğilimde olması bir bakıma kapsayıcılık çalışmalarının marka imajında ne denli önemsenen bir noktada durduğunu gözler önüne seriyor.

Hızlı büyüyen işletmelerin yüzde 27’si toplum yatırımları için eşitlik ölçütleri oluştururken, küçülen işletmelerde bu oran yüzde 18 olarak verilere yansıyor.

Cannes Lions 2022’ye kapsayıcılık damga vurdu

Sona geldik: Ya hep beraber! Ya hiçbirimiz!

Kapsayıcı temellerle oluşturulan iletişim çalışmaları yalnızca tüketicilerle güçlenen bağlarıyla değil sektörün prestijli yarışmalarınca da ödüllendiriliyor.

Global arenada yapılmış en başarılı kampanyaların yarıştığı Uluslararası Yaratıcılık Festivali Cannes Lions 2022’nin ödüle doymayan ve öne çıkan işlerine baktığımızda da kapsayıcılık temasının başrolde olduğunu görüyoruz…

Marketing Türkiye Eylül sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured Kapsayıcı Pazarlama
1 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
2 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
3 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
4 Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
5 Trump'ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Trump’ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Güncel Haberler
18 ülkede görüşler ortak: "30'una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!"
18 ülkede görüşler ortak: “30’una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!”
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bir poşet nasıl bir reklam mecrasına dönüşür?
Haberler
Bir poşet nasıl bir reklam mecrasına dönüşür?
Sena Tufan
4 Nisan 2025
BYD Seal, reklamları "solladı"
Haberler
BYD Seal, reklamları “solladı”
Sena Tufan
6 gün önce
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Haberler
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Sena Tufan
21 Nisan 2025
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Haberler
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Sena Tufan
2 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.