24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Y Kuşağı artık Twitter'dan iş başvurusu yapıyor
Haberler

Y Kuşağı artık Twitter’dan iş başvurusu yapıyor

Marketing Türkiye
6 Ekim 2018
2 dk okuma

Twitter, Londra’daki merkezinde çalışmak isteyenlere kapılarını açıyor. Platform Twitter üzerinden atacağınız tweetleri özgeçmiş olarak kabul ediyor.

Y kuşağı, giderek sosyal medya aracılığıyla işe alıma yaklaşan şirketleri geleneksel yöntemlere tercih ediyor. İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre, 18-24 yaş grubundakilerin yüzde 65’i kendi özgeçmişleri için yetersiz deneyime sahip olduklarını düşünüp endişeye kapılıyor ve yarısından fazlası CV’lerinin yeterince “dolu” olmadığını düşünüp yeni bir işe başvurmaktan vazgeçiyor. Bu gençlerin yüzde 70’i ise klasik özgeçmişin kendilerini işverene yeterince göstermelerine izin vermediğini düşünüyor. Birçok şirket, herhangi bir görüşme garantisi vermeden adaylardan oldukça detaylı bir şekilde online olarak özgeçmişlerini ilgili siteye yüklemelerini şart koşuyor.

Twitter İngitere’den gelen veriler ilginç bir gerçeğe dikkat çekiyor. Yeni Twitter verileri, bilinçli Y kuşağının potansiyel işverenlere doğrudan Twitter üzerinden ulaştığını gösteriyor. #Jobs hashtagi, geçen yıl İngiltere’deki en popüler UK hashtag’lerinden biri olurken Ağustos 2017’den bu yana 3,3 milyon kez kullanıldı. #Hiring, aynı zamanda, işverenlerin iş görüşmelerinin yanı sıra bu konuyla ilgili konuşmalara da ilgi duyduğunun altını çizen en iyi hashtag’larından biriydi.

Ankete katılanların yüzde 44’ü, CV yazmaktan ziyade iş başvurusunda bulunmak için Twitter’ı kullanmaktan yana olduğunu söyledi. Ankete katılanlardan biri, “Twitter’ı kullanma fikrini beğendim çünkü potansiyel bir işverenle genel bir e-postadan ziyade daha etkileşimli hale gelmemizi sağlıyor” derken bir diğeri, “Twitter’ım, profesyonelliğim ve sıkıcı olabilen özgeçmişimle karşılaştırıldığında kişiliğimi gösteriyor” yorumunda bulundu.

Twitter İngiltere ise, Londra merkezinde beş kişiye özel bir iş deneyimi fırsatı sunuyor ve bu pozisyona başvuruyu sadece Twitter üzerinden tek bir tweetle kabul ediyor.

Başarılı adayların hepsi, Pazarlama, Mühendislik, Ürün, Pazarlama, Satış, İşe Alım ve Twitter Moments da dahil olmak üzere Twitter İngiltere’deki çeşitli departmanları kapsayan bir gün geçirecek. Bu fırsat, ayrıca, adayların özellikle ilgilendikleri (örneğin kodlama) ya da daha kapsamlı bir şekilde araştırmak istedikleri bir iş alanı belirtmelerini de sağlayacaktır.

Bu fırsattan faydalanmak isteyenlerin #OneTweetCV hashtagini kullanarak @TwitterUK’a tweet atmaları gerekiyor. Adayların, Twitter’ın anketler, GIF’ler, videolar, fotoğraflar, anlar gibi ürün özelliklerinden tam olarak yararlanmaları öneriliyor. #OneTweetCV için son tarih 15 Ekim ve 18 yaşın üstündeki kişiler başvurulabilir. Daha sonra 2018’de planlanan iş tecrübesi ile başarılı adaylarla zaman içinde görüşülecek.

Twitter İngiltere Kıdemli Uzmanı Jessica Mansell, başvuru sahiplerine CV’lerini sunarken aşağıdakileri dikkate almasını tavsiye ediyor:

“1) Kişiliği sergileyin – bir Tweet artık sadece 280 karakterden ibaret değil. Hayalinizdeki işverenin dikkatini çekmek için görüntüleri, emojileri, konuları ve daha fazlasını kullanın.

2) Moda sözcükleri atlayın – gerçek hayatta söylemeyeceğiniz şeyleri neden Twitter’da söyleyeceksiniz? Sadece merhaba deyin!

3) Üç C’yi hatırlayın – Clear, Concise, Creative (Net, kısa, yaratıcı)

4) Otantik olun. Bu dikkat çekecektir.

5) Nereye başvurduğunuzu bilin. Twitter yeteneklerle dolu yaratıcı bir yer, bu yüzden özgeçmişinizi kültüre uyum sağlayacağınızı göstermek üzere uyarlayın.

1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hangi marka kadınlar için ne yapıyor?
Haberler
Hangi marka kadınlar için ne yapıyor?
Sena Tufan
8 Mart 2025
Tüketici, market markalarının "premium"unu arıyor
Haberler
Tüketici, market markalarının “premium”unu arıyor
İrem Alimoğlu
15 Mart 2025
Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Haberler
Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Nafizcan Önder
21 Nisan 2025
Versace, Prada çatısında yeniden İtalyan oluyor!
Haberler
Versace, Prada çatısında yeniden İtalyan oluyor!
Nafizcan Önder
10 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.