Xiaomi, binlerce çalışanı işten çıkaracak | Son 24 saatin gündemi
Meta, Amazon ve Twitter gibi dünya çapında teknoloji devleri on binlerce çalışanı işten çıkarmıştı. Görünen o ki tüm bu işten çıkarmaların ardı arkası kolay kolay kesilmeyecek. Öyle ki listeye şimdi bir de Xiaomi ekleniyor.
Küresel basından pek çok kaynak Çin’li teknoloji devi Xiaomi’nin çalışanlarının yüzde 10’una yakınını işten çıkaracağını ifade ediyor. Bu oran, 3500’e yakın insanın işinden olacağı anlamına geliyor.
CNN’e göre teknoloji devinin bu hamlesi, gelirlerin bu yılın üçüncü çeyreğinde 2021’in aynı dönemine oranla yüzde 10 düşmesinin sonrasında geldi. Xiaomi, yıl içinde de benzer bir adım atarak 2022’nin ilk dokuz ayında 1500 kişiyi işten çıkarmıştı…
Netflix şifre paylaşımına çözüm arıyor
Son dönemde abone kayıpları yaşayan Netflix, bunu tersine çevirmek için şifre paylaşımını kontrol altına alma kararı vermişti. Aslında uzmanlara göre Netflix bu meseleyi gündemine 2019 yılında almalıydı. Ancak yayın devi, başkalarının şifresiyle de olsa Netflix dünyasına adın atan izleyicileri kaybetmekten korktu.
Streaming devi hala bu korkularını aşabilmiş değil. Bu sebeple de reklam destekli abonelik paketini bir geçiş süreci olarak görünüyor. Reklam destekli abonelik paketi benimsendikten sonra sürekli ertelediği şifre paylaşımını ücretlendirme kararını uygulamaya alacak.
Ertelenen karar, abonelerin hesaplarını hane dışından en fazla iki kişiyle paylaşmak için ödeme yapmasını kapsıyor. Bu konuyu oldukça detaylı bir biçimde ele alan Netflix adil bir ücret belirleyebilmek için “izlediğin kadar öde” gibi farklı modelleri de test etti.
Ayrıca izinsiz şifre paylaşımını önlemek için de çeşitli yöntemler geliştirdi. Bu kapsamda parola ödünç alanların başka birinin hesabına erişmesini engellemek yerine onlardan doğrulama kodu girmeleri istenecek. Kod birincil hesap sahibine gönderilecek ve 15 dakika içinde ekrana girilmesi gerekecek.
Kaynak: Fox Business
İşten çıkarma dalgasına Tesla da dahil oldu
Amazon’dan Meta’ya pek çok büyük şirketin yaptığı toplu işten çıkarma dalgasına elektrikli otomobil devi Tesla da dahil oldu. Mayıs ayında satın aldığı Twitter ile hayli meşgul olan Elon Musk’ın elektrikli otomobil şirketi Tesla, bir dizi çalışanın işine son vermeye hazırlanıyor.
Geçtiğimiz hafta ortaya atılan iddialara göre Elon Musk, Tesla CEO’luğunu bırakacak. Electrek’te yer alan habere göre ise şirkette CEO değişimi öncesi işe alımların geçici olarak durdurulması ve bazı çalışanların işine son verilmesi planlanıyor. 2023’ün ilk çeyreğinde devreye girecek bu plandan kaç kişinin etkileneceği bilinmiyor. Henüz konuyla ilgili resmi bir açıklama gelmedi ancak işten çıkarmaların arkasında şirketin son yıllardaki büyüme hızına karşılık işe alım uygulamalarının verimsiz olmasının yattığı iddia ediliyor.
“Öfkeli müşteri” nasıl “mutlu müşteriye” dönüştürülür?
Müşterilerin şikayetlerini “öfkeli bir üslupla” dile getirdiği sosyal medya markalar için de müşteri memnuniyeti anlamında oldukça önemli bir mücadele alanı. Peki, markaların sosyal medya üzerinden dile getirilen öfkeli şikayetleri nasıl yanıtlaması gerekiyor? Vrije, Dartmouth Babson ve LUISS üniversitelerinden uzmanların katılımıyla yapılan 2020 Öfkeli Müşteri Araştırması işte bu soruya yanıt veriyor…
2020 Öfkeli Müşteri Araştırması’na göre şikayetlerini telefonla ya da çevrimiçi ortamda dile getiren müşteri sayısı son üç yılda üç kat arttı. Aynı çalışma tüketicilerin yüzde 48’inin ürün deneyimini paylaşmak için sosyal medyayı kullandığını gösteriyor. Geçmişte yapılan araştırmalardan bazıları, “şikayetlerin basitçe göz ardı edilmesi gerektiğini” söylese de Vrije, Dartmouth Babson ve LUISS üniversitelerinden araştırmacıların yaptığı son çalışma marka memnuiyeti sağlamanın en etkili iki yolunun aktif dinleme ve empati olduğunu ortaya koyuyor.
Microsoft kesenin ağzını açtı: Netflix için 190 milyar doları gözden çıkaracak
Satya Nadella’nın 2014 yılında CEO olarak görev almaya başlamasıyla Microsoft için de alışveriş sezonu başladı. İlk hamlelerinden biri, hit oyun Minecraft’ın yapımcısı Mojang’ı 2,5 milyar dolara satın almak oldu. Daha sonra, LinkedIn’i 26 milyar dolara ve yapay zeka yazılım geliştiricisi Nuance’ı 20 milyar dolara satın aldı. Amerikalı bilgisayar oyunu geliştiricisi ve yayımcısı Activision Blizzard ise 69 milyar dolarla şimdiye kadar açıklanan en büyük hedefti.
Yakın zaman önce reklamlı abonelik modeli için Microsoft’la çalışacağını açıklayan Netflix, partnerinin yeni hedefi oldu. Son zamanlarda yaptığı büyük satın alımlarla konuşulan Microsoft’un 2023 yılında Netflix’i satın almak için 190 milyar dolarlık bir teklif vermesi bekleniyor.