23 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
WPP koronavirüs tasarruf planını açıkladı!
Haberler

WPP koronavirüs tasarruf planını açıkladı!

Marketing Türkiye
31 Mart 2020
2 dk okuma

Birleşik Krallık merkezli bir reklamcılık ve halkla ilişkiler şirketi WPP, koronavirüs salgını nedeniyle ödül törenlerini durdurdu, maaş zamlarını erteledi ve işe alımlarını dondurdu. Aynı zamanda şirket hisse geri alımlarını, kâr payını ve finansal rehberliğini de askıya aldı.

WPP, koronavirüs salgını yüzünden kaynaklanan ciddi mali kriz ile başa çıkmak ve halihazırda olan işleri korumak için aldığı çeşitli maliyet düşürücü ve nakit tasarrufu sağlayan önlemlerini açıkladı. 2020 için planlanan maaş artışlarının ertelendiğinin, işe alımların dondurulduğunun ve serbest harcamaların gözden geçirileceğinin yer aldığı acil eylemler WPP’nin aldığı tasarruf önlemleri arasında yer aldı.

Buna ek olarak, WPP yönetim kurulu ve üyeleri en azından üç aylık bir süre boyunca maaşlarında yüzde 20’lik bir oranda indirim yapılmasını kabul ettiklerini belirtti. Şirket, önümüzdeki haftalarda ve aylarda daha fazla önlem alacağını ve belirtilen hareketlerin 2020 yılında 700 milyon sterlin ile 800 milyon sterlin arasında tasarruf sağlayacağını öngörüyor. Şirket aynı zamanda IT sermaye harcamalarında da tasarruf etmeyi planlıyor.

Yaklaşık 1,1 milyar sterlin nakit tasarrufu sağlanacak

Yeni mali baskılar göz önüne alındığında, WPP yönetim kurulu da Kantar satışından elde edilen gelirlerle finanse edilen 950 milyon sterlinlik hisse geri alım programını askıya almaya karar verdi. Aralık 2019’dan bu yana 330 milyon sterlinlik program tamamlanmıştı. Kurul ayrıca, Haziran ayında yapılacak yıllık genel kurul toplantısında önerilecek olan hisse başına 37.3p’lik planlanan 2019 nihai kâr payını askıya aldı. Bu iki önlemle birlikte yaklaşık 1,1 milyar sterlin nakit tasarrufu sağlanmış olacağı belirtildi.

Covid-19’un etkisi tam olarak belirsiz olduğundan, WPP, Publicis Groupe ve Interpublic’e katılarak bu yıl içindeki mali rehberliğini geri çekti. Şirketin ilk çeyrek ticaret güncellemesinin ise 29 Nisan’da yayınlanacağı açıklandı. WPP genel müdürü Mark Read yaptığı açıklamada, ” En güçlü finansal pozisyondaki şirketlerin, büyük bir belirsizlik döneminde halkını korumak, müşterilerine hizmet etmek ve hissedarlarına fayda sağlamak için en iyi konumda olacağı açıktır, bu yüzden bugün özetlediğimiz adımları atıyoruz” dedi.

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"WhatsApp Durumlar"da soru-cevap dönemi başlıyor
Haberler
“WhatsApp Durumlar”da soru-cevap dönemi başlıyor
Sena Tufan
9 Ekim 2025
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Haberler
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Marketing Türkiye
5 Ekim 2025
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
Haberler
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.