WhatsApp’tan işletmeleri değerlendirmek için yeni özellik – Son 24 saatin gündemi
Pulp Fiction NFT’leri yüzünden Tarantino’ya dava açıldı
Dünyaca ünlü yönetmen Quentin Tarantino, klasikleşmiş filmi Pulp Fiction’ın hiçbir yerde görülmemiş yedi sahnesi ve orijinal el yazılı senaryosunun NFT koleksiyonunu çıkaracağını duyurmuştu. Ancak bunun hak ihlaline girdiğini söyleyen filmin yapım şirketi Miramax Tarantino’ya dava açtı. Firma, Tarantino’nun telif hakkını ve ticari markasını ihlal ettiğini; etkileşimli oyunlar, canlı performanslar ve diğer yardımcı medya dahil olmak üzere Pulp Fiction için olan sınırlı sözleşme haklarının filmin senaryosuyla bağlantılı NFT’leri kapsamadığını öne sürüyor. Davada, “Birkaç orijinal senaryo sayfasının veya sahnenin NFT olarak satılması, tek seferlik bir işlemdir ve yayın teşkil etmez” ifadesine yer veriliyor. Aslında Miramax’ı sıkıntıya sokan noktalardan biri, kendileriyle çalışmış diğer senarist ve yönetmenlerin de Tarantino’yu örnek alıp Miramax filmlerini NFT’ler ve diğer gelişen teknolojiler aracılığıyla kullanmaları. Tarantino ise yalnızca kendi senaryosunu, üzerine birkaç ek süsleme yapıp yayınladığını söyleyerek kendini savundu.
WhatsApp’ta çalışan Türk mühendis Güney Kayım’ın geliştirdiği yeni özellik hayata geçirildi!
WhatsApp her geçen gün kendini güncellemeye ve uygulama içerisine yeni özellikler eklemeye devam ediyor. Son eklenen özelliğin arkasında ise Sputnik’in haberine göre Türk yazılım mühendisi Güney Kayım yer alıyor. Kayım bu yeni özelliği kendi Twitter profili üzerinden şu sözlerle açıkladı:
“WhatsApp’ta geliştirdiğim ilk customer facing özellik release oldu. Artik bir is yeriyle konuşurken, is yerinden gelen mesaja puan verebiliyorsunuz. Tamamen anonymous bir puanlama, hangi kullanıcının ne puan verdiği kimse tarafından bilinmiyor.”
WhatsApp’ta gelistirdigim ilk customer facing ozellik release oldu. Artik bir is yeriyle konusurken, is yerinden gelen mesaja puan verebiliyorsunuz.
— Güney K. (@yanolacagidi) November 16, 2021
Tamamen anonymous bir puanlama, hangi kullanicinin ne puan verdigi kimse tarafindan bilinmiyor. pic.twitter.com/fjbaXpOKpv
Kurumsal iletişimin daha iyi hâle getirilmesi için hayata geçirilen özellikle birlikte kullanıcılar, işletme hesaplarının gönderdiği mesajları, yıldızlarla değerlendirilebilecek.
Intel’e Beyaz Saray’dan ulusal güvenlik uyarısı geldi
Uzun zamandır gündemde küresel bir çip krizi yaşandığı var. Hatta öyle ki birçok sektörü önemli derecede etkiliyor. Konuyla ilgili çözümü üretimini Çin’e yaymakta bulan Intel, Beyaz Saray tarafından uyarı aldı. Bu uyarının sebebi ise tahmin edildiği üzere “Ulusal güvenlik”.
Konu küresel olarak birçok sektörden birçok üreticiyi endişeye sürükleyen çip krizi olsa da ABD, Çin ambargolarında taviz vermiyor.
Black Friday Challenge day 3: Ve Amazon atağa kalktı
Black Friday Challenge’da üçüncü günü de tamamlarken kampanyalardaki artış hızla devam ediyor. Bugün Amazon ani bir atakla kampanya sayısını 10’la çarpıyor, Trendyol ise indirim oranlarını düşürüyor. İnsanlar hangi kategorilerde indirim olduğunu kovalarken Kitap&Film&Müzik kategorisi alışverişçileri güldüren kategori oluyor.
Marketing Türkiye olarak geçen yıl olduğu gibi bu yıl da e-ticaret platformlarının Black Friday döneminde yaptığı indirimleri mercek altına alıyoruz. Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla elde ettiğimiz verilerle hangi pazar yeri ne kadar indirim yapmış, hangi kategorilerde, ne kadar indirim var günlük olarak sizlerle buluşturuyoruz…
Araştırmanın üçüncü gününde kampanya miktarında hala istikrarlı bir artış olduğu görülüyor. İndirim oranları ve kampanya sayısı ters orantıda olsa da özellikle moda kategorisindeki indirim sayısı dikkat çekiyor. Kitap&Film&Müzik kategorisi ise -pazar yerleri arasından n11 gibi- sahip olduğu indirim oranlarıyla alışverişçilerin ilgisini çekmek için adaylığını koruyor. Verilerle ilgili diğer detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
İş yükündeki artışa rağmen çoğu insan uzaktan çalışırken daha rahat hissediyor
Geçtiğimiz günlerde 4.303 bilgisayar teknolojileri (BT) çalışanıyla bir anket gerçekleştirenKaspersky, karantinadan sonra hayatımıza giren yeni çalışma sistemlerinin çalışanlar tarafından nasıl değerlendirildiğini ortaya koydu. Buna göre, Türkiye’de çalışanların yüzde 55’i uzaktan çalışmaya geçtiklerinden beri iş yüklerinin arttığını bildirirken, yüzde 10’u bu artışı önemli olarak nitelendirdi. Yüzde 23’ü iş hacimde bir değişiklik fark etmedi ve sadece yüzde 9’u yeni çalışma koşulları nedeniyle iş kapsamında bir azalma kaydetti.
2020 yılında çalışan etkileşimlerinin dijitalleşmesi en hızlı yaşanan değişimlerden biriydi. Ancak karantinanın başlangıcında yöneticilerin yüzde 82’si uzaktan çalışmaya hızlı geçişin üretkenlikte düşüşe yol açacağından endişeliydi. Çalışanların yüzde 69’u uzaktan çalışmanın duygusal durumlarını olumsuz etkileyeceğini iddia ediyordu. Salgında ikinci yılın sonuna yaklaşırken yapılan ikinci araştırma ise, iş yükü artmış olsa da çalışanların kendilerini evde daha rahat hissettiğini ortaya koydu. Türkiye’de ankete katılanların yüzde 61’i uzun bir günün sonunda kendilerini daha fazla bitkin hissetmiyor.
Duygusal istikrar söz konusu olduğunda, uzaktan çalışma çalışanlar tarafından iyi karşılandı. Çalışanların yüzde 72’si uzaktan çalışırken kendilerini daha rahat hissettiklerini veya fazla mesai nedeniyle kaygılarında bir artış fark etmediklerini belirtirken, katılımcıların yüzde 46’sı evden çalışırken daha rahat hissettiklerini ifade etti. Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Maçkolik |
2 | Deprem |
3 | Karadağ – Türkiye |
4 | Spor |
5 | Orkun Kökçü |
6 | EuroLeague |
7 | Aslıhan Gürbüz |
8 | Hakan Çalhanoğlu |
9 | Serdar Dursun |
10 | Kerem Aktürkoğlu |