WhatsApp’dan alışveriş dönemi başlıyor… | Son 24 saatin gündemi
WhatsApp, Flows adında yeni bir özellikle hem satıcılar hem de kullanıcılar için alışveriş deneyimini güçlendirmeyi hedefliyor. Flows, kullanıcıların uçuş için koltuk seçimi, yemek siparişi verme veya randevu alma gibi işlemleri uygulamadan çıkmadan tamamlamalarına olanak tanıyor.
Şirket, Flows’u Brezilya bankası Banco Pan, perakendeci MagaLu, Lenovo, Hint seyahat hizmeti redBus, Hindistan bankası SBI ve araba satışı platformu Spinny gibi işletmelerle test ettiğini açıkladı.
Meta, Flows için satıcılardan ayrı ücret almayacak. Şirket, Flows ile yapılan görüşmelerin, işletme hesaplarının 24 saatlik etkileşimleri üzerinden ücretlendirildiği mevcut ödeme modeline dahil olduğunu kaydetti.
Rekabet Kurumu Maçkolik’i mercek altına aldı!
Türkiye’deki en popüler canlı skor platformlarından biri olan Maçkolik’e, Rekabet Kurumu tarafından soruşturma açıldı. Soruşturma kapsamında platforma geçici tedbir koyuldu.
Rekabet Kurumu’nun açıklamasına göre, Maçkolik ile bahis uygulaması Nesine arasında bir iş birliği var. Bu iş birliği, Nesine’yi Türkiye’deki diğer bahis platformlarından avantajlı hale getiriyor.
Rekabet Kurumu, Maçkolik’in 4054 sayılı Kanun’un 4. ve 6. maddesini ihlal edip etmediğini tespit edecek. Bu maddeler, teşebbüsler arası anlaşmaların rekabeti engelleme, bozma veya kısıtlama amacını taşıyan veya bu etkiyi doğuran yahut doğurabilecek nitelikte olmasını yasaklıyor.
Rekabet Kurumu’nun soruşturması devam ederken, Maçkolik’in 4054 sayılı Kanun’un 9. maddesi kapsamında konulan geçici tedbir kararının kaldırılması için bazı adımlar atması gerekiyor. Bu adımlar arasında, Nesine ile olan iş birliğini sonlandırması veya bu iş birliğinin rekabeti kısıtlayıcı yönlerini ortadan kaldırılması yer alıyor.
Facebook logosunu yeniledi: Fark eden var mı?
Meta, Facebook’un görsel kimliğini güncellemeye karar verdi. Bu kapsamda yapılan güncellemelerden biri de logo değişimi oldu. Ancak gerçekleşen değişiklik o kadar minimal ki fark etmek oldukça zor.
Meta’nın blog yazısında yeni logoyla ilgili yaptığı açıklama şöyle; “Amacımız, Facebook logosunu daha cesur, heyecan verici ve kalıcı bir tasarımla yenilemekti. Bunu, uygulamamızda görsel olarak daha erişilebilir olması için tasarlanmış ve “f”nin daha fazla öne çıkması için daha güçlü kontrast sağlayan Facebook’un ikonik mavi rengini daha kendinden emin bir tona dönüştürerek yaptık.”
Blog gönderisine göre Facebook varsayılan fontu da bir güncelleme aldı. Meta, “Özel yazı tipimiz Facebook Sans’ı kullanarak, tutarlı bir yaklaşım oluşturmak ve Facebook genelinde okunabilirliği artırmak için fontu da yeniden tasarladık” diyor.
Pembe Top 10. yılında Cansu Dere ile sahaya inecek
Türkiye’de meme kanserinde erken tanı farkındalığının sembolü haline gelen Pembe Top, 10’uncu kez sahaya inmeye hazırlanıyor. Anadolu Sağlık Merkezi ve Anadolu Efes Spor Kulübü iş birliğiyle gerçekleştirilen Pembe Top Sahada projesinin bu yılki gönüllü destekçisi başarılı oyuncu Cansu Dere oldu. Pembe Top, 12 Ekim 2023’te hayat kurtaran erken tanı mesajını bir kez daha hatırlatmak için, Anadolu Efes SK – Real Madrid karşılaşmasında yeniden sahaya inecek. Pembe Top ile hava atışını ise Cansu Dere yapacak.
Lüks harcamaları artıyor
Bain & Company ve İtalyan lüks tüketim üreticilerinin sektörel birliği Altagamma iş birliğinde gerçekleştirilen “2023 İlkbahar Küresel Lüks Tüketim Araştırması”nın sonuçlarına göre 2023 yılının ilk çeyreğinde önceki yılın aynı döneminde göre yüzde 9-11’lik bir büyüme gerçekleşti. Ticimax’in verilerine göre 2023’ün ilk 8 ayında saat/aksesuar kategorisinin ortalama sepet tutarı 34 bin 334 TL’yi buldu. Yine aynı dönemde lüks moda ürünlerinin ortalama sepet tutarı 2 bin 364 TL olarak kaydedilirken mücevheratta sepet tutarı 16 bin 634 TL’ye ulaştı. Peki sepet tutarı yükselen lüks diğer lüks kategorileri hangileri? Yanıtları incelemek için TIKLAYIN!