
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Dünyanın en çok kullanılan mesajlaşma uygulamalarından WhatsApp, sosyal medya kimliğini güçlendirecek yeni adımlar atıyor. Uygulamanın “Güncellemeler” sekmesine gelen 3 yeni özellikle birlikte, kullanıcı deneyimi kadar platformun gelir modelleri de yeniden şekilleniyor.

Halihazırda Kanallar ve Durum paylaşımlarının yer aldığı ve günde 1.5 milyar kullanıcı tarafından ziyaret edilen “Güncellemeler” sekmesi, artık daha etkileşimli ve ticari bir alan haline geliyor. Yeni güncellemeyle birlikte bu alana şu üç özellik entegre ediliyor:
Kanal Abonelikleri: İçerik üreticilere doğrudan destek
Artık kullanıcılar, takip ettikleri kanallara aylık ücret karşılığında abone olabilecek. Bu sayede özel içeriklere erişim sağlanırken içerik üreticileri de doğrudan gelir elde edebilecek.
Önerilen Kanallar: Keşfetmeye açık yeni alanlar
Yeni algoritmayla birlikte kullanıcıların ilgi alanlarına uygun önerilen kanallar öne çıkarılacak. Bu sayede kullanıcılar yeni içeriklere ulaşırken, kanal yöneticileri de görünürlüklerini artırma fırsatı yakalayacak.
Durum’da Reklamlar: İşletmelerle anlık etkileşim
Küçük işletmeler için önemli bir mecra haline gelen WhatsApp, Durum özelliğini reklam alanına dönüştürüyor. Kullanıcılar, işletmelerin tanıtımlarını Durum sekmesinde görebilecek ve doğrudan bu işletmelerle iletişime geçebilecek.
Özel sohbetler bu değişikliklerden etkilenmeyecek
Meta, yaptığı açıklamada bu yeniliklerin yalnızca “Güncellemeler” sekmesiyle sınırlı olduğunu ve birebir ya da grup sohbetlerini etkilemeyeceğini özellikle vurguladı.
Kaynak: Webtekno