17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Veriye dayalı pazarlamada yaşanan "kriz" aslında bir "fırsat" mı?
Haberler

Veriye dayalı pazarlamada yaşanan “kriz” aslında bir “fırsat” mı?

Marketing Türkiye
23 Kasım 2020
2 dk okuma

Son dönemde müşteri davranışlarında yaşanan büyük değişim, dijital pazarlamacıların yöntemlerini de dönüştürüyor. Çerezlerin artık yeterli olmadığı bir dönemdeyiz ve tüketicinin farklı cihazlar ya da web tarayıcılarıyla sürdürdüğü yolculuk, müşteri davranışını görme konusunda kopukluklara yol açıyor. Müşteri yolculuğunda bu kadar çok potansiyel boşluk varken pazarlama yatırımlarının etki düzeyi doğru olarak nasıl ölçülebilir? Dönüşüm modelleme tam da bu noktada devreye giriyor.

Dijital reklamcılık, kullanıcılara bulundukları her yerde, doğru zamanda ve doğru mesajlarla ulaşabilme olanağı sağlıyor. Sıra bu reklamların etki düzeyini anlamaya geldiğinde, reklamcılar müşteri yolculuğunun bilinirlikten dönüşüme kadar doğrudan ve eksiksiz bir görünümüne ihtiyaç duyuyor. Ancak, müşteri yolculuğunu ölçmek hiç olmadığı kadar zor bir hale geldi. Kullanıcılar tek bir ürün satın almak için bile birden çok cihaz arasında gidip geliyor. Tek cihaz kullanıldığı durumlarda bile, farklı tarayıcılar farklı satın alma yolları sağlıyor. Bu da müşteri davranışının görünümünde kopukluklara yol açabiliyor.

Bunun yanı sıra, başarılı online ölçümlerde şimdiye kadar en büyük rolü, kullanıcının bir reklamı tıkladıktan sonra neler olduğuna dair yararlı bilgiler kaydeden çerezler oynuyordu. Gizlilikle ilgili yürürlüğe giren düzenlemelerin artması da dijital mecrada veri toplamaya katı kurallar getirdi. Gerek tarayıcılardaki çerez kısıtlamaları gerekse cihazlar arası alışverişteki kör noktalar nedeniyle, müşteri davranışını ölçümleme konusunda eksiklikler yaşanan karmaşık bir dijital ortam oluştu.

Doğru ölçümün anahtarı ne?

Pazarlamacılar daha az veriyle daha çok şey yapmada modellemenin gücünü yıllardır ilk elden tecrübe etti. Modelleme, özellikle dönüşüm verileri için cihazlar arasındaki ve online’dan offline’a geçiş kısmındaki ölçüm boşluğunu kapatacak bir araç olarak kullanıldı.

Dönüşüm modelleme ise bir dönüşüm alt kümesi gözlemlenemediği zaman pazarlama çabalarının etkisini nicel olarak saptamak için makine öğreniminin kullanılmasını ifade ediyor.

Şimdi, online dünyada boşluklar artarken, web sitesi dönüşüm ölçümü için yıllardır sürdürülen bu otomasyon uzmanlığından yararlanılabilir. Dahası, verilerin zenginliği ve erişimi, güvenilir modellemenin vazgeçilmez unsurları olmaya devam ediyor. Bu, platformlar, cihazlar, tarayıcılar ve işletim sistemleri genelinde kapsamlı bir görünümle yüksek kaliteli verilerden yararlanmak anlamına geliyor. Modelleme doğruluğu için doğru ölçüm sağlayıcıyı değerlendirirken ölçek en önemli konu olarak karşımıza çıkıyor.

Güçlü bir online altyapıya sahip olmak ve modelleme için veriye dayalı bir ortam oluşturma, sektörde değişiklik meydana gelmesi durumunda veri kaybını azaltmak açısından önemli. Bunu sağlamanın anahtarı, kampanyalar için gözlemlenebilir verilerin miktarını artırmaya yardımcı olabilecek çözümler uygulamak.

Bir ölçüm evriminin ortasındayız ve global ekosistemdeki değişiklikler pazarlamacıları geleceği düşünmeye ve gizliliğe odaklanmaya zorluyor. Bu durum veriye dayalı pazarlamacılığın gücünü iki katına çıkarmak için bir fırsat olabilir.

 

çerezler dijital pazarlama dönüşüm modelleme veriye dayalı pazarlama
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hogwarts’a yeni bir davet: Harry Potter dizisinin yıldızları belli oldu!
Haberler
Hogwarts’a yeni bir davet: Harry Potter dizisinin yıldızları belli oldu!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Mark Zuckerberg tekelleşme davasında hakim karşısına çıktı
Haberler
Mark Zuckerberg tekelleşme davasında hakim karşısına çıktı
Sena Tufan
15 Nisan 2025
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Haberler
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Burger haritası açıklandı: Her 3 siparişten 1’i burger!
Haberler
Burger haritası açıklandı: Her 3 siparişten 1’i burger!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.