9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Üniversite öğrencileri aylık ortalama 400-750 TL ile geçiniyor...
Haberler

Üniversite öğrencileri aylık ortalama 400-750 TL ile geçiniyor…

Marketing Türkiye
26 Eylül 2016
1 dk okuma

Avantajix.com üniversite öğrencisi üyelerine aylık bütçelerini ve bu bütçeyle nasıl geçindiklerini sordu. Araştırma sonuçlarına göre, ailesinden ayrı bir kentte üniversite okuyan her beş öğrenciden biri yani yüzde 21,5’i ihtiyaçlarını Kredi ve Yurtlar Kurumu’nca ödenen aylık 400 TL tutarındaki krediyle karşılıyor.

Ailelerine mümkün olduğunca yük olmamaya çalışan öğrencilerin yüzde 48,5’inin geliri 400-750 TL, yüzde 1,7’sinin geliri de 750-1000 TL aralığında bulunuyor. Yüzde 11,3’ü ise bin TL’nin üzerinde gelirle yaşamını sürdürüyor.

2,5 TL’ye kahvaltı, 8 TL’ye akşam yemeği

Şık sunulmadan, “Bu parayla nasıl geçiniyorsunuz?” diye sorulan öğrencilerin limitlerini aşmamak için indirim mühendisliğinin tüm inceliklerini kullandıkları gözlemlendi. Yurtlarda kalanlar kahvaltı için 2,5 TL, akşam yemeği için de 8 TL’lik devlet yardımını aşmadan karınlarını doyururken; öğle yemeklerini de yine okullarındaki yemekhanelerden oldukça uygun fiyata karşılıyorlar. Evde kalanlar ise kahvaltılık ve yemeklik malzemelerini ağırlıklı olarak memleketten tedarik ediyor.

Defolu gıda ürünleri ucuzluktan dolayı tercih ediliyor

Kırık yumurta, kırık peynir, kırık pirinç gibi defolu gıda ürünleri ucuzluklarından dolayı özellikle tercih edilirken, sulu yemeklere et yerine marketlerin kasap reyonunu süsleyen kemikler katılıyor. Pazar alışverişine ise fiyatların dip yaptığı akşam saatlerinde çıkılıyor.

Hem yurt hem de evde kalanlar dışarda kendilerine “ziyafet çekmek” istediklerinde ise mutlaka internetteki fırsat sitelerini kullanıyorlar.

En ekonomik internet paketi: Komşunun interneti

Telefonlarda genellikle en düşük konuşma paketine abone olan öğrenciler, bu paketi de acil durumlarda kullanıyor. Telefon görüşmesini, mesajlaşmayı ağırlıklı olarak wifi bulunan alanlarda WhatsApp, Skype ve Messenger üzerinden yapan öğrenciler, evde kalıyorlarsa “mümkünse” komşunun wifi’sini tercih ediyorlar.

Gazete, dergi, kitap okumak için kütüphaneleri kullanan öğrenciler, sinema için sabah ders yoksa fiyatının uygunluğundan dolayı hafta içi ilk seansı veya halk günlerini tercih ediyorlar. Tiyatro, konser için tercihler ise ağırlıklı olarak belediyelerin ücretsiz etkinlikleri oluyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Teknosa'nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Teknosa’nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google arama motorunda yeni dönem: Yapay zeka modu geliyor
Haberler
Google arama motorunda yeni dönem: Yapay zeka modu geliyor
İrem Alimoğlu
7 Mart 2025
Dijital bankalar zirveye oynuyor, bankacılıkta rekabet kızışıyor
Haberler
Dijital bankalar zirveye oynuyor, bankacılıkta rekabet kızışıyor
Advertorial
4 hafta önce
Gelir uçurumuyla başa çıkmak isteyen markalar neler yapmalı?
Haberler
Gelir uçurumuyla başa çıkmak isteyen markalar neler yapmalı?
İrem Alimoğlu
6 Nisan 2025
OMO ile açıkhava reklam duvarları oyuna açılıyor
Haberler
OMO ile açıkhava reklam duvarları oyuna açılıyor
Advertorial
7 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.