10 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Üniversite gençliği aslında ne istiyor?
Haberler

Üniversite gençliği aslında ne istiyor?

Marketing Türkiye
19 Mart 2016
2 dk okuma

 

Markaların genç kuşağın ne istediğini anlamak ve keşfetmek için çabalamasının altında gençlerin satın alma ve aldırma gücünün yüksek olması yatıyor. Markalar gençlerle kurdukları ilişkiyi sürdürülebilirliğin teminatı olarak da görüyor. İneva Araştırma ve iamyouth tarafından Marketing Türkiye için hazırlanan “Kampüsün Nabzı” araştırması “Gençler ne ister, ne tüketir, nereye gider, sosyal medyada ne yapar, nasıl etkilenir?” gibi soruları yanıtlayarak markalara epey yol gösteriyor…

Haber: Merve Şahin

Hemen her marka gençliğin ne istediğini keşfetmek ve onların dünyasında yer edinmek için çabalıyor. Zira gençlerin aileleri içindeki satın alma ve aldırma etkisinin dışında, sevdikleri markaları arkadaşları ve çevresindekilere tavsiye ederek trendleri belirleme gücü bulunuyor. Marka için kazanılan tek bir genç beraberinde getirdiği yeni tüketicilerle yetişkin bir tüketiciye göre çok daha değerli oluyor. Bu sebeple gençlikle kurulacak yakın ilişki markalar açısından sürdürülebilirliğin de teminatı olarak görülüyor. Yeni nesil; iletişim araçlarını, trendleri, markaları herkesten daha hızlı hayatlarının içine alan, daha hızlı ve fazla tüketen, yeniliklere hemen uyum sağlayan cesur bir kuşak. İneva Araştırma ve iamyouth tarafından hazırlanan “Kampüsün Nabzı” araştırması da gençlerin dünyasını keşfederken, onlarla bağ kurmak ve değişen trendlere rağmen bu bağı güçlü bir şekilde sürdürmek isteyen markalara yönelik hazırlanmış tabiri caizse bir “gençlik iksiri…”

Gençler kariyer sahibi olmak istiyor!

Üniversite gençliğinin yüzde 61’i 30 yaşına geldiğinde iyi bir kariyer yapmış olmak istiyor. Bu beklentiyi sırasıyla topluma faydalı bir vatandaş olmak (yüzde 34 ), iyi para kazanmak (yüzde 31) ve kendi evinde yaşamak (yüzde 27) takip ederken yüzde 24’ü 30 yaşına geldiğinde evlenmek, yüzde 21’i çocuk  sahibi olmak, yüzde 13’ü de zengin bir birey olma beklentisi içinde. Gençlerin evlilik algısı hakkında ipuçları da veren araştırmaya göre evlilik, gençlerin yarısından fazlası için aşık olduğu kişiyle beraber yaşamanın bir göstergesi (yüzde 58). Gençlerin önemliGbüinrlbüöklaükmtivüinteülenrüniversite sonrasındaki kariyer planının ilk adımında yüksek lisans yapmak var. Hemen çalışmaya başlamak isteyenlerin ise yüzde7’si yurt dışında iş bulmayı arzu ediyor. Okulu bittikten sonra ne yapacağına karar vermemiş olanların oranı ise yüzde 6.

Üniversite gençliği aslında ne istiyor?

Gündemi Instagram belirliyor

Gençlerin 2015 yılı sosyal medya karnelerine bakıldığında en yoğun kullanılan mecranın Instagram olduğu görülüyor (yüzde 82). Onu yüzde 77 ile Facebook,  yüzde 59 ile Twitter ve yüzde 58 ile Youtube takip ediyor. Bu oranlar 2014 verileriyle karşılaştırıldığında Instagram kullanımının ciddi oranlarda arttığı buna karşın Facebook ve Twitter kullanımının azaldığı görülüyor. Ayrıca henüz iş hayatına adım atmamış olmamalarına rağmen gençlerin yüzde 17’sinin profesyonel iş iletişim ağı olan Linkedin’i düzenli olarak kullanmaya başladığı da araştırmanın dikkat çeken verileri arasında.  

Gençlerin sosyal medyada markaları takip etmek için kullandığı mecraların ilk sırasında yine Instagram yer alıyor (yüzde 47). Onu Facebook (yüzde 43), Twitter (yüzde 18), Youtube (yüzde 7) ve LinkedIn (yüzde 4) takip ederken “Sosyal medya sitelerinde bir markanın sayfasını takip etmiyorum” diyenlerin oranı yüzde 28’de kalıyor. 

Detaylar Marketing Türkiye Mart sayısında…

 

 

 

 

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
3 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
4 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
5 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Güncel Haberler
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok'ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor...
Haberler
TikTok’ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor…
İrem Alimoğlu
14 Eylül 2025
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Haberler
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Nafizcan Önder
6 Eylül 2025
Google arama trendlerine göre “ders çalışmak için yapay zeka” aramaları yüzde 180 arttı
Haberler
Google arama trendlerine göre “ders çalışmak için yapay zeka” aramaları yüzde 180 arttı
Sena Tufan
20 Eylül 2025
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
Haberler
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
İrem Alimoğlu
15 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.