10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Ucuz ürünleri daha kolay satmanın bir yöntemi var mı?

Marketing Türkiye
29 Ağustos 2013
1 dk okuma

Yale Üniversitesi İşletme Fakültesi Tüketici Davranışları Merkezi, daha ucuz ürünleri kolayca satabilmek için basit ve etkili bir yöntem keşfetti. Konu üzerine bir araştırma yürüten Yale Üniversitesi profesörleri Shane Fredrick, Nathan Novemsky ve Ravi Dhar, tüketicilere fırsat maliyetinin hatırlatılmasının etkili bir yöntem olduğunu belirtiyor. Araştırma, tüketicilerin alışveriş yaparken fırsat maliyetini her zaman düşünmediğini, ucuz ürünü alarak kalan paranın başka ürünleri satın almada kullanılabileceğinin hatırlatılmasının etkili olduğunu gösteriyor.

İki ayrı grup üzerinde araştırmayı yürüten ekip, her iki gruba da satın alabilecekleri DVD, mp3 çalar gibi ürün seçenekleri sundu. Bir gruba yalnızca satın alma/satın almama seçenekleri, diğer gruba ise satın almadığı takdirde parasıyla alabileceklerini gösteren seçenekler sunuldu. Araştırma sonucu, fırsat maliyetinin hatırlatıldığı ikinci grubun hedef ürünleri satın alma konusunda daha az ilgili olduğunu gösterdi. Katılımcıların yüzde 75’i indirime giren beğendikleri bir filmin DVD’sini almaya istekliyken, DVD fiyatına başka ürünler alınabileceği hatırlatılınca bu oranın yüzde 55’e düştüğü görüldü.

Araştırma sonuçlarını bir şirketin daha ucuz bir ürününü satmak için nasıl kullanabileceği üzerine fikir yürüten Yale Üniversitesi araştırma ekibi, şirketlerin bir ürünün fiyatının düşük olması sayesinde tüketicinin cebinde kalacak parayla neler alabileceğinin hatırlatılmasının etkili olduğunu belirtiyor. Örneğin Singapur’da faaliyet gösteren bir mobilya şirketi, ucuz bir ayakkabı dolabını satmak için, dolabın reklamlarında dolaba girecek ayakkabıları da kullanarak, tüketicilere ucuz dolabı aldıkları takdirde kalan paralarıyla satın alabilecekleri ayakkabıları hatırlatıyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube, TV uygulamasını Netflix'e benzetiyor
Haberler
YouTube, TV uygulamasını Netflix’e benzetiyor
İrem Alimoğlu
5 Mart 2025
Netflix, Willy Wonka'nın "Golden Ticket"ını gerçeğe dönüştürüyor!
Haberler
Netflix, Willy Wonka’nın “Golden Ticket”ını gerçeğe dönüştürüyor!
Nafizcan Önder
23 Mart 2025
Moda dünyasının kült markası Zeki Mayo'nun isim hakkı davasında karar çıktı!
Haberler
Moda dünyasının kült markası Zeki Mayo’nun isim hakkı davasında karar çıktı!
Nafizcan Önder
12 Mart 2025
IKEA, bebeklerin ilk adımlarının tanığı oluyor
Haberler
IKEA, bebeklerin ilk adımlarının tanığı oluyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.