8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Twitter’ı En Etkili Kullanmanın 7 Stratejisi
Haberler

Twitter’ı En Etkili Kullanmanın 7 Stratejisi

Marketing Türkiye
26 Ekim 2020
2 dk okuma

Twitter’ın markaların hedef kitlelerini ulaşmalarına yardımcı olan “Conversation Book-İletişim Kitabı” şirketlere Twitter’ı en etkili şekilde nasıl kullanabilecekleri konusunda bir rehber hazırlamış.  Son dönemde analiz edilen yüzlerce kampanya arasından 7 stratejiyi kilit nokta olarak belirlemiş. 

Markalar için 7 strateji:

1) Dinleyerek liderlik edin

Sohbete öncülük eden markalar; müşterilerini dinleyen ve geri dönüşlerini önemseyen markalar. Müşteriler, markalarının güvenilir, iletişim kurulabilir olmasını ve kriz sırasında iletişimi desteklemesini istiyor.

Twitter’ı En Etkili Kullanmanın 7 Stratejisi

2) Amaç ile liderlik etmek

Tüketiciler markalarının amaca yönelik bir sürecin sahibi olmasını istiyor. Bu olsa da olur olmasa da denmeyecek bir aşamada, seçenek değil zorunluluk. Twitter kullanıcıları, markalarının dünya üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak için nasıl harekete geçtiklerini görmek istiyor.

Twitter’da, markaların amaçlarını netleştirmelerine yardımcı olan üç anahtarlı bir yapı var: Amaç, İnsanlar ve Taahhüt. Türkiye’den de Getir bu üç anahtarlı yapıya örnek verilmiş.

 

 

3) Örnek olmak

Açıklık ve şeffaflık bu günlerde son derece önemli. İnsanlar belirsizlik zamanlarında en çok ilgilendikleri konularda şeffaflığın yanı sıra cevaplarla öneriler de arıyorlar. İletişim liderleri zorlu iş ortamında bile daha fazlasını vermenin yollarını bulmalı. Peki nasıl örnek olabilirsiniz:

  • Yapılması gerekenler: Belirsizlikle başa çıkmaları ve sakin olmaları için izleyenlerinize yardımcı olun. Faydalı bilgiler sağlayın. Müşterilerin gündemindeki sorunları ele alan bütün girişimlerinizi açıklayın.
  • Yapılmaması gerekenler: Tutamayacağınız sözler vermeyin, talihsizliği bir pazarlama fırsatı olarak görmeyin, hüsrana uğramış müşterilerle etkileşimi göz ardı etmeyin.

 

Twitter’ı En Etkili Kullanmanın 7 Stratejisi

 

4) Yeni bir şeyle liderlik etmek

Kriz sırasında birçok lansman ertelendi, geriye çekildi ya da geçici olarak durduruldu. Böyle zamanlarda planlanandan geriye çekmeye eğilimli olunduğunu biliyoruz. Olan bitene rağmen pazar payını korumak özellikle önemlidir. Kriz sırasında yeni markaları tanıtmak, mesajlar vermek ve yeni ürünleri başarılı bir şekilde piyasaya sürmek hala mümkün. Örnek mi? Buyurun BiTaksi.

 

 

5) Bağlantı kurarak liderlik etmek

Sosyal mesafe gereğince gerçek dünyada birbirimizden ayrı, sanal dünyada bir aradayız. Twitter, bu süreçte önemli bir rol üstleniyor. Hatasız yapılması en zor olanlardan biri olan canlı yayınlarda katılımcıların sanal etkinliklerle daha olumlu bir ilişki içinde oldukları gözlemleniyor.

6) Çeviklikle liderlik etmek

İçerik stratejinizi geliştirmek gerçekten çok önemli. Bunu yapmanın kolay yolu, sahip olduklarınızı dönüştürmektir. İçeriğinizi yaratıcı hale getirin ve farklı biçimlerde uyarlamanın yollarını düşünün.

 

Twitter’ı En Etkili Kullanmanın 7 Stratejisi

 

7) Pozitif liderlik yapın

İnsanlar gerçekten olumlu sohbetleri artıracak markalar arıyor. Platformdaki insanların üçte ikisinden fazlası; pozitif hikayeler, negatif bulutların arasındaki parlak alanlar ve dünyada olup biten şeyleri arıyor. Pozitif hikayeler paylaşmak hiç bu kadar önemli olmamıştı. Bir örnek mi verelim; Çiçeksepeti.

bitaksi çiçeksepeti getir Strateji Twitter
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
3 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
4 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Haberler
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi'nde şekillenecek
Haberler
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi’nde şekillenecek
Sena Tufan
2 hafta önce
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Haberler
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Haberler
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Advertorial
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.