Twitter’dan yılın en akılda kalıcı 9 kampanyası

2020 yılı birçok yönüyle insanlık tarihine geçti; doğal felaketler, tüm dünyanın nefesini tutup izlediği  bir A.B.D. başkanlık seçimi ve elbette pandemi… Ancak tüm bu unutulmayacak ve ruh halimizi olumlu etkilemeyen gelişmenin arasında, imdadımıza koşan yine kreatif sektör oldu. Sürdürülebilirlik, sağlık ve sosyal haklar doğrultusunda çalışmalarına hız veren markalar, gerek düşündüren gerek güldüren gerek bizim dahi farkında olmadığımız bir ihtiyacımızı, özlemimizi dindiren kampanyalarıyla akıllarımızda yer etmeyi başardı. Twitter da, sosyal mesafenin iletişimimize darbe vurduğu bu dönemde insanları birbirine yakınlaştıran favori 10 kampanyasını açıkladı.

Gatorade’den spor özlemini dindiren kampanya

Tüm canlı spor müsabakalarının aniden durdurulmasından en çok etkilenen taraftar gruplarından NBA sevdalıları, ESPN’in “The Last Dance”i ile geçmiş basketbol maçlarını izlemeyi dört gözle bekler oldu. Yılın başında NBA’in resmi sponsoru olmayan Gatorade pazarlama iletişiminde 180 derece bir değişime giderek NBA’in sponsoru oldu ve OMD, TBWA\Chiat\Day, Optimum Sports ve Swift iş birliğiyle 1998 NBA finallerini Twitter üzerinden “canlı” yayınladı. Yaratıcılık tarihindeki en sevilen reklamlardan “Be Like Mike”ın da ekranlara geldiği yayın yılın en sevilen kampanyalarından biri oldu.

 

Uber’den “Dur!” çağrısı…

Dünya evine kapanınca tüm iş yapış şekli ve mesajı insanların hareketini kolaylaştırmak olan bir marka ne mi yapmalı? Yanıt Uber’in #MoveWhatMatters kampanyasında. Wieden+Kennedy ve MediaCom iş birliğiyle birlikte hepimize evimizde kalmamızı tembih eden Uber; sağlık çalışanlarına, 65 yaş üstü vatandaşlara ve desteğe ihtiyaç duyan kişilere yemek taşımaya devam etti.

En iyi “susmayan” marka: Ben & Jerry’s

George Floyd’un vefatıyla birlikte gündemin merkezine oturan ırkçılık ve sosyal haklar hareketi karşısında bazı markalar ses çıkarıp aksiyon alamadı, bazı markalarsa durum yokmuş gibi davrandı. Hem mesajı hem de aksiyonlarıyla öne çıkıp tüm dünyanın gönlünde taht kuran marka ise Ben & Jerry’s oldu.

 

 Trolls: “Ayrılsak da beraberiz…”

Bir film prömiyeri gerçekleştirmek için en ideal olmayan koşullar nasıl olurdu diye sorsak cevap muhtemelen “2020 yılı” olurdu. Universal Pictures da çok beklenen filmi “Trolls World Tour”un prömiyerini bu sene gerçekleştirmeyi planladığı için bir çıkmaza düştü. Bunun çözümünü birçok filmde yapıldığı gibi, lansmanı Netflix gibi video-on-demand platformlarında yapmakta buldu. Ajansı Essence ve film karakterlerine sesleriyle can veren Hollywood yıldızlarının desteğiyle Twitter üzerinden düzenlediği watch party, Universal Pictures’ın düzenlediği en büyük dijital prömiyer oldu.

İLGİLİ HABERLER