16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk toplumu tutkuyu nasıl tanımlıyor?
Haberler

Türk toplumu tutkuyu nasıl tanımlıyor?

Nafizcan Önder
16 Ekim 2021
3 dk okuma

Akdeniz insanı için “tutku” ruhunun ayrılmaz bir parçası… Tutkuyla sahiplenmek ve sevmek adeta kodlarımıza işlemiş. Bu durum yalnızca insan ilişkilerinde değil hayatın içerisinde bağ kurabildiğimiz her alanda kendisini gösteriyor. Marketing Türkiye için araştırma şirketi YouGov’un gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Tutku Markaları” araştırması da toplumun tutkuyu nasıl tanımladığından hangi markalara tutkuyla bağlı olduğuna kadar pek çok noktaya ışık tutuyor.

Ruhumuza iyi gelecek şeylere karşı tutkuluyuz

Türk toplumu tutkuyu nasıl tanımlıyor?

Araştırma sonuçlarına göre tutku kavramı, tüketicilerin yüzde 24’ününde bağlılık ve sadakat kavramlarını çağrıştırırken; yüzde 23’ünde ise arzu, zevk gibi kavramları akla getiriyor. Her 5 kişiden 1’i ise tutku kavramını aşk ve romantizm kavramlarıyla tanımlıyor. Her 10 kişiden 8’i günlük hayatında bir şeye karşı tutku hissettiğini belirtirken, en çok tutku hissedilen şeyler yüzde 49 ile “Müzik dinlemek/yapmak” ve “Sevdiklerine, ilişkilerine odaklanmak” olarak verilere yansıyor. Bunların yanı sıra her 10 kişiden 4’ü seyahat etmeye, yeni yerler keşfetmeye ve kendilerini geliştirip yeni beceriler öğrenmeye tutku ile bağlı olduğunu ifade ediyor.

Kadınlar daha tutkulu!

Kadınlar ortalama 6,11 alana tutku duyduğunu belirtirken; erkekler ise ortalama olarak 4,80 alana dair tutku duyduğunu söylüyor. Yani, bu ortalamalara göre kadınlar erkeklere oranla, çok daha fazla ve farklı alana, aktivite ya da hobiye karşı tutku hissediyor.

Neden tutkuyla bağlıyız?

Türk toplumu tutkuyu nasıl tanımlıyor?

Peki, insanlar hangi motivasyonlarla bir şeye tutkuyla bağlı hissediyorlar? Katılımcıların yüzde 71’i bu soruya “ruh halime iyi geldiği ve beni mutlu ettiği için” yanıtını verirken; yüzde 55’i “keyif verdiği” ve yüzde 48’i “motive ettiği için” müziğe, spora, seyahate, sevdiklerine ya da bir hobiye tutku ile bağlı olduğunu söylüyor.

Hangi markalara tutkuyla bağlanıyoruz?

Türk toplumu tutkuyu nasıl tanımlıyor?

Araştırmada, tüketicilerin yüzde 55’i markalara tutkuyla bağlı olma sebeplerinin “Kaliteli ve başarılı bir marka olması” olduğunu belirtirken; ikinci sırada gelen yanıt yüzde 51 ile “Markanın bana hitap etmesi” üçüncü sırada ise yüzde 40 ile “Markanın ürünlerinin/hizmetlerinin bana uygun olması” oluyor. Bu sonuçlara göre, tüketicilerin kendilerine yakın, uygun, başarılı ve kaliteli olduğunu düşündükleri markalara tutkuyla bağlandıklarını söylemek mümkün.

Tutkularımız kalıcı değil

Tüketicilerin yüzde 80’i belirli koşullarda tutkularından vazgeçebileceklerini söylüyor. Vazgeçme nedenleri arasında da; yeteri kadar keyif vermemesi (yüzde 33), sıkılma (yüzde 27), artık kendisine fayda sağlamaması (yüzde 27) ve ekonomik zorluk (yüzde 24) öne çıkıyor…

Türk toplumu tutkuyu nasıl tanımlıyor?

Kişisel bakım bir tutku işi!

Araştırma kapsamında tüketicilerden otomotivden kişisel bakıma, parfümden beyaz eşyaya kadar 26 farklı kategori içerisinde onlar için olmazsa olmaz kategorileri seçmeleri istendi. Bu doğrultuda en çok tutku duyulan ilk 5 kategori sırasıyla yüzde 33 ile kişisel bakım, yüzde 31 ile bilgisayar, yüzde 30 ile kahve, yüzde 26 ile çikolata ve yüzde 25 ile giyim & spor ve saç & vücut bakımı olarak verilere yansıyor.

Türk toplumu tutkuyu nasıl tanımlıyor?

Olmazsa olmaz kategorilerde de kadınların erkeklerden çok daha fazla kategorinin kendileri için tutku çağrıştırdığını ifade etmesi, dikkat çekici bulgulardan… Kadınlar ortalamada 13,02 kategori seçerken, erkeklerin tutku duydukları ortalama kategori sayısı 8,95.

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye için YouGov tarafından 16 Temmuz-4 Ağustos tarihlerinde gerçekleştirilen “Türkiye’nin tutku markaları” araştırmasına Türkiye temsiliyeti dikkate alınarak 18-55 yas arasında yüzde 50 kadın, yüzde 50 erkek dağılımında 1.007 katılımcı C.A.W.I. (Computer Assisted Web Interview) yöntemi kullanarak dahil oldu. Çalışmada A, B, C1 ve C2 sosyoekonomik gruba dahil katılımcılar hedeflendi.

Marketing Türkiye Ekim sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured tutku markaları
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
3 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
4 Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
5 Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri...
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri…
Güncel Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
2026 seyahat trendleri belli oldu: "Lüks kaçamaklar" popülerleşiyor
2026 seyahat trendleri belli oldu: “Lüks kaçamaklar” popülerleşiyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Haberler
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Nafizcan Önder
1 hafta önce
La Lorraine'in Türkiye & Orta Doğu Bölge Başkan Yardımcısı Neslihan Nigiz Ulak oldu
Haberler
La Lorraine’in Türkiye & Orta Doğu Bölge Başkan Yardımcısı Neslihan Nigiz Ulak oldu
Marketing Türkiye
16 Eylül 2025
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Haberler
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Marketing Türkiye
5 gün önce
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Haberler
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Marketing Türkiye
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.