9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Türkler malını canından daha çok sigortalıyor

Marketing Türkiye
17 Temmuz 2012
3 dk okuma
AvivaSA Emeklilik ve Hayat, uluslararası araştırma şirketi Ipsos ile aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 12 ülkede gerçekleştirdiği Tüketicilerin Tasarruf Tutumları Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Araştırma için ABD, İrlanda, Fransa, İngiltere, İtalya, İspanya, Polonya, Singapur, Çin, Hindistan, Rusya ve Türkiye’de toplam 13 bin kişi ile görüşüldü. Türkiye’de 7 bölgede 18 yaş üstü ABC1 sosyoekonomik gruptan bin kişi araştırmaya katıldı. Araştırmanın sonuçları, AvivaSA Emeklilik ve Hayat CEO’su Meral Eredenk tarafından kamuoyuyla paylaşıldı. AvivaSA CEO’su Eredenk, bireysel emeklilik sektöründe “tasarruf” kavramını sahiplenen ilk şirket olduklarına dikkat çekerek “2008 krizi sırasında Türkiye’nin en önemli sorunlarından birinin cari açık olduğunu herkesten önce tespit ettik ve tasarruf oranlarının artırılması gerektiğini savunduk. O günden bu yana yaptığımız tüm çalışmalarda, tasarruf bilincinin artırılması için farkındalık uyandırmaya çalışıyoruz. Tasarruf konusu bugün Türkiye’nin en önemli gündem maddelerinden biri oldu” dedi. Eredenk, araştırmanın dikkat çeken başlıklarını şöyle sıraladı:

Türk tüketicilerinin yarısı herhangi bir finansal ürün sahibi değil
Türk tüketicilerin %49’u herhangi bir finansal hizmet ürününe sahip değil, bu oran globalde %22. Yüzde 49’luk dilime girenler, önümüzdeki bir yılda da herhangi bir finansal ürüne sahip olmayı planlamıyor. 
Türk tüketicilerinin finansal yatırım planlarında altın, gayrimenkul ve döviz gibi enstrümanları barındıran “diğer yatırım” seçeneğini tercih edenler %38’le belirgin bir ağırlığa sahip. 

Türkler malını canından daha çok sigortalıyor
Kasko, ev sigortası, hayat ve özel sağlık sigortası sahipliği diğer ülkelerde Türk tüketicilere kıyasla önemli ölçüde daha yaygın. Türk tüketicilerinin %37’si herhangi bir koruma ürününe sahip değil, bu oran diğer ülkelerin iki katı.
Türk tüketicilerinin kasko sahipliği %43, konut sigortası sahipliği %27 iken, hayat sigortası sahipliği ise sadece %20’de kalıyor. Bu rakam, globaldeki %39’luk paya göre de oldukça düşük bir seviyede. 
Türk tüketicisinin %60’ı önümüzdeki bir yıllık süreçte, bir sigorta ürününe sahip olmayı da düşünmüyor. 

Finansal tavsiyelerde aileye güveniyoruz
Finansal hizmetlerle ilgili bilgi kaynağı olarak Türk tüketiciler en çok ailesine güveniyor (%31). Aileyi %16 ile arkadaşlar, %13 ile mali müşavirler takip ediyor. 
Türk kadınları finansal hizmetler konusunda eşlerine, erkeklerin eşlerine duyduğundan daha çok güven duyuyor.
Finansal tavsiye konusu ülkelere göre incelendiğinde ise Türkiye’nin 12 ülke arasında “Önce aileme danışırım” diyen ilk üç ülke arasında yer aldığı görülüyor. Türkiye bu karşılaştırmada Hindistan ve Çin’den sonra 3’üncü sırada geliyor. 

Hayat artık daha riskli
Hem Türkiye’de hem de yurt dışında yaşayanlar hayatın eskiye göre daha riskli olduğunu düşünüyor. Araştırmaya Türkiye’den katılanların %76’sı, diğer ülke katılımcılarının da %70’i, genel olarak hayatı eskiye göre daha riskli buluyor. 

Türk tüketicileri ülke ekonomisi hakkında daha iyimser

Önümüzdeki 12 ayda ülke ekonomisinin gidişatı hakkında diğer ülkeler, %40 oranında “kötüye gidecek” derken; Türkiye’de bu oran %37. “İyiye gidecek” diyenlerin oranı ise diğer ülkelerde %21 iken Türkiye’de %24. Önümüzdeki bir yılda kendi ailesinin maddi koşullarında olumlu gelişme bekleyenlerin oranı da Türkiye’de diğer ülkelere göre daha yüksek. 

Türklerde finansal farkındalık başladı
Finansal konuları en çok yaşayan ve sorgulayanların Türkler olduğu görülüyor. 
12 ülke arasında Türkiye ve ABD’nin yatırım seviyesini artırmada en isteksiz ülkeler olması dikkat çekiyor. 

Türk tüketicileri finansal planlamada yardıma ihtiyacı olmadığını düşünüyor
Finansal planlamada yardım ihtiyacı ülkeden ülkeye farklılık gösteriyor:
“Finansal planlama artık o kadar karmaşık hale geldi ki kendi başıma içinden çıkamıyorum” diyenlerin oranı Hindistan’da %49 iken, Türk halkı yardıma ihtiyacı olmadığını düşünüyor ve %17 ile son sıralarda yer alıyor. 

Türk halkı, gençlerin geleceğinden umutlu
Türk halkının %54’ü gençlerin anne-babalarından daha iyi bir yaşama sahip olacağına inanıyor.

Yeni dünyanın formülü: BRIC > G8 
Bugünün gençlerinin geleceği konusunda gelişmiş ve gelişmekte olan pazarlar arasında önemli bir beklenti farkı var.
Aralarında Türkiye’nin de olduğu gelişmekte olan ülkelerde “gençlerin yaşamı daha iyi olacak” denirken,
Aralarında ABD, İtalya, Fransa ve İngiltere’nin de olduğu gelişmiş ülkelerde ise gençlerin yaşamının daha kötü olacağı düşünülüyor.

Türk tüketicileri tasarruf ve yatırımlarında “az getirsin, ama ahlaki olsun” diyor
Türk tüketiciler için tasarruf ve yatırımlarında “kazanç oranının garantili olması” %40’lık oranla en önemli kriter. Bu kriteri, “kazanç az olsun, ama ahlaki yollardan olsun” diyen %21’lik bir bölüm takip ediyor.
Kazancın ahlaki olması konusunda Türk tüketicileri ile diğer ülke tüketicileri arasında büyük bir fark olduğu görülüyor.

Türk tüketicileri globale göre hükümete daha fazla güveniyor
Türk tüketicilerinin %35’i hükümetin dürüstlüğüne ve hakkaniyetine güvendiklerini ifade ediyor. Bu oran diğer ülkelerde %25. 

Türk tüketicileri emekliliği konusunda endişeli
Türk tüketicilerinin %70’i “Emekli olduğumda yeterli bir yaşam standardını idame ettirecek kadar paramın olmayacağından endişeliyim” diyor.
Türk tüketicilerinin %65’i, diğer ülke katılımcılarının %62’si ise emekliliğini finanse etmek için normal emeklilik tarihinden sonra da çalışması gerektiğini düşünüyor. 
Burada Türk tüketicilerinin yine %65’lik oranla finansal sorunlarını bir başkasından yardım almak yerine kendilerinin çözme eğiliminde olduğu görülüyor. 
Türk tüketicilerinin %52’si yasal zorunluluk olmadıkça emekliliği için tasarruf yapmayı düşünmüyor.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kadınlardan onay çıktı: "Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir"
Haberler
Kadınlardan onay çıktı: “Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Haberler
Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Halk TV'de "Rasim Ozan Kütahyalı" krizi büyüyor
Haberler
Halk TV’de “Rasim Ozan Kütahyalı” krizi büyüyor
Nafizcan Önder
12 Mart 2025
Gezegen alarm veriyor: Peki biz ne kadar dinliyoruz?
Haberler
Gezegen alarm veriyor: Peki biz ne kadar dinliyoruz?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.