31 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin tutku markaları!
Haberler

Türkiye’nin tutku markaları!

Nafizcan Önder
17 Ekim 2021
7 dk okuma

Markalar her geçen gün kimlik kazanarak kişilere dönüşürken tüketicilerle de farklı temas noktalarında yeni bağlar kuruyor. Oluşan bu bağlar markalar adına kritik bir noktada konumlansa da bahsettiğimiz bağ “tutku” ile tanımlandığında çok daha önemli bir boyut kazanıyor. Marka sadakatinin günbegün azaldığı yeni dönemde bu bağı kurabilen markalar gücüne güç katıp rakiplerini geride bırakıyor. Marketing Türkiye adına YouGov’un gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Tutku Markaları” araştırması da kozmetikten giyime, bankacılıktan dijital yayın platformlarına 26 kategoride tüketicilerin tutkuyla bağlı olduğu markaları gözler önüne seriyor…

İşte Türkiye’nin Tutku Markaları!

Kisisel bakım kategorisinde kıran kırana rekabet

Türkiye'nin tutku markaları!

Pandeminin de etkisiyle satısların arttıgı kisisel bakım kategorisinde en çok tutku duyulan marka yüzde 28 ile Nivea oluyor. Onu ikinci ve üçüncü sırada birbirine çok yakın oranlarla agız ve dis saglıgı, cilt bakım, hijyenik ped ve makyaj markaları takip ediyor. Ikinciligi yüzde 24 ile 4 marka Orkid, Sensodyne, Bepanthol ve Oral-B paylasırken; üçüncü sırada da yüzde 23 ile Kotex, L’Oreal Paris, Signal ve Colgate yer alıyor.

Pantene ve Elidor zirveyi paylaşıyor

Türkiye'nin tutku markaları!

Saç ve vücut bakım kategorisinde yüzde 23 ile Pantene ve Elidor markaları birinciliği paylaşıyor. Onları yüzde 21 ile Head & Shoulders takip ederken yüzde 20 ile L’Oreal Elseve de ilk dörtte yerini alıyor.

Her 3 kişiden 1’i Maybelline’e tutkuyla bağlı

Türkiye'nin tutku markaları!

Her ne kadar pandemi nedeniyle evde kaldığımız dönemde makyaj yapma sıklığı azalmış olsa da makyaj kadınlar için olmazsa olmaz kategorilerden biri.

Bu kategorinin en tutku duyulan markası yüzde 33 ile Maybelline olurken onu yüzde 30 ile L’Oreal ve yüzde 24 ile Flormar takip ediyor

Kokuda rekabet

Türkiye'nin tutku markaları!

Parfüm kategorisinde en çok tutku duyulan 3 markanın oranları birbirine oldukça yakınken; zirvenin sahibi yüzde 21 ile Avon oluyor.

İkinci yüzde 20 ile Calvin Klein, üçüncü ise yüzde 19 ile Chanel oluyor.

LC Waikiki zirveyi kaptırmıyor

Türkiye'nin tutku markaları!

Giyim & spor kategorisinin en tutku duyulan markası Türkiye’nin önde gelen tekstil markalarından LC Waikiki (yüzde 38) olarak karsımıza çıkıyor. Ikinci sırada ise yüzde 34 ile dünyaca ünlü spor markası Nike geliyor. Onu yüzde 31 ile son yıllarda Türkiye’de oldukça hızlı büyüyen DeFacto izliyor.

Devlerin tutku rekabeti

Türkiye'nin tutku markaları!

Ayakkabı kategorisinde yüzde 46 ile Nike birinci sırada tercih edilirken; onu yüzde 43 ile ezeli rakibi adidas izliyor. Tutku duyulan ayakkabı markası olarak yüzde 27 ile üçüncü sırada Puma var.

Saatte tutku eksikliği var

Türkiye'nin tutku markaları!

Yüzde 29 ile Casio saat kategorisinde en çok tutkuyla bağlı olunan saat markası olurken; yüzde 23 ile Swatch ikinci ve yüzde 21 ile Rolex üçüncü olarak öne çıkıyor.

Tüketicilerin yüzde 24’ününse bu kategoride hiçbir markaya tutkuyla bağlı olmaması dikkat çekici veriler arasında yer alıyor…

Mücevherde ilk adres Zen

Türkiye'nin tutku markaları!

Tutku konusunda özellikle kadınlar için aksesuar ve mücevherat oldukça önemli bir kategori olurken, yüzde 30 ile Zen bu kategorinin en çok tutkuyla bağlı olunan markası olarak öne çıkıyor. Yüzde 27 ile Altınbaş ve Atasay ikinciliği paylaşıyor. Swarovski yüzde 16 ile üçüncü olarak tutkuyla bağlı olunan aksesuar & mücevherat markası sıralamasındaki yerini alıyor.

Trendyol’un zirve yalnızlığı

Türkiye'nin tutku markaları!

Covid-19 pandemisiyle birlikte oldukça önem kazanan online alışveriş platformlarında yüzde 71 ile Trendyol açık ara bir farkla en çok tutkuyla bağlı olunan marka konumunda.

İkinci sırada yüzde 48 ile Hepsiburada yer alırken üçüncülüğün sahibi yüzde 26 ile GittiGidiyor oluyor.

Bilgisayar kategorisinde sürpriz yok

Türkiye'nin tutku markaları!

Tüketiciler için olmazsa olmazların basında yer alan bilgisayar kategorisinin en tutku duyulan markası yüzde 32 ile Apple olurken onu yüzde 30 ile Samsung izliyor. Üçüncü sırada ise yüzde 25 ile Lenovo yer alıyor.

Ziraat Bankası’nın yeri sağlam

Ziraat Bankası yüzde 37 ile en çok tutku duyulan banka olarak zirvede. Özel bankalar arasında ise yüzde 25 ile Garanti BBVA ilk sırada yer alıyor. Bu iki bankayı yüzde 22 ile Is Bankası ve yüzde 20 ile Yapı Kredi takip ediyor.

Küresel lider zirveyi kaptırmadı

Türkiye'nin tutku markaları!

Evde kaldığımız dönemde pek çok kişinin vazgeçilmezi olan dijital TV platformlarında, yüzde 64 ile birinciliği, kategorinin global lideri Netflix kimseye kaptırmıyor. Onu yüzde 19 ile BluTV ve yüzde 17 ile yayın hayatına yeni başlayan Exxen takip ediyor.

Nescafé rakiplerinin önünde

Türkiye'nin tutku markaları!

Tüketicilerin olmazsa olmaz olarak tanımladıgı kategorilerin basında gelen kahvenin, en çok tutkuyla baglı olunan markası yüzde 42 ile Nescafé. Ikinci sırada ise zincir kahve markalarının lideri olan Starbucks (yüzde 35) gelirken, üçüncü sırada uzun yıllardır geleneksel Türk kahvesinin temsilcisi olarak kabul edilen Kuru Kahveci Mehmet Efendi (yüzde 33) yer alıyor.

Çikolatadan rekabet akıyor

Türkiye'nin tutku markaları!

Hepimizin kendimizi iyi hissetmek için ilk koştuğumuz yiyeceklerden olan çikolata kategorisinin en çok tutku duyulan markasında birinciliği yüzde 47 ile Nestlé ve Ülker paylaşıyor. İkinci ve üçüncü sırada ise onlara çok yakın oranlarla Damak (yüzde 46) ve Eti (yüzde 45) yer alıyor.

Her 2 kişiden 1’i Coca-Cola diyor

Türkiye'nin tutku markaları!

Tüketicilerin yüzde 48’inin tutkuyla baglı oldugu Coca-Cola, gazlı içecek kategorisinin lideri konumunda. Onu ikinci sırada yüzde 31 ile Pepsi ve üçüncü sırada yüzde 28 ile Fanta izliyor.

Zincir marketlerde yakın takip

Türkiye'nin tutku markaları!

Zincir market kategorisinde en çok tutku duyulan üç marka birbirine çok yakın oranlarla sıralanıyor.

Zirvenin sahibi BIM (yüzde 55) olurken onu A101 (yüzde 54), Migros (yüzde 53) yakından takip ediyor.

Online siparişin adresi: Yemeksepeti

Tüketicilerin pandemi dolayısıyla online siparişe yöneldiği bu dönemde, online sipariş kategorisinin en tutkuyla bağlı olunan markası yüzde 52 ile Yemeksepeti olurken onu yüzde 41 ile Getir ve yüzde 36 ile online sipariş kategorisine nispeten yeni giriş yapmıs olan Trendyol Market izliyor.

Ateşin çağrısı zirvede

Türkiye'nin tutku markaları!

Burger King yüzde 46 ile fast food kategorisinin en çok tutkuyla bağlı olunan markası olarak verilere yansırken onu ikinci sırada yüzde 36 ile McDonald’s ve Dominos izliyor. Üçüncü sırada ise yerli bir marka; Tavuk Dünyası (yüzde 30) karşımıza çıkıyor.

Her 3 kişiden 1’i kafe müdavimi değil

Türkiye'nin tutku markaları!

Pandemi dolayısıyla hepimizin özlem duyduğu kategorilerin basında kafeler geliyor. Yüzde 26 ile bu kategorinin birincisi Mado olurken; onu yüzde 20 ile Big Chefs ve yüzde 14 ile Leman Kültür takip ediyor. Her 3 tüketiciden 1’i kafe kategorisinde hiçbir markaya tutkuyla bağlı olmadığının altını çiziyor.

IKEA gönüllere taht kurmuş

Türkiye'nin tutku markaları!

İsveç mobilya ve dekorasyon devi IKEA yüzde 40 ile ev yasam kategorisinin en çok tutkuyla bağlı olunan markası olarak araştırmada öne çıkıyor. Onu yüzde 34 ile English Home ve Madame Coco markaları izlerken, üçüncü sırada yüzde 30 ile Karaca yer alıyor.

Fairy rakiplerinin önünde

Türkiye'nin tutku markaları!

Bulaşık deterjanı kategorisinde yüzde 52 ile en çok tutkuyla bağlı olunan marka Fairy olurken tüketicilerin yüzde 34’ü Finish’i yüzde 31’i ise Pril’i tutku markaları olarak işaret ediyor.

Beyaz eşyada tutkular yarışta

Türkiye'nin tutku markaları!

Beyaz eşya kategorisinde yüzde 39 ile Arçelik en çok tutkuyla bağlı olunan marka olurken; yüzde 37 ile ikinciliği Samsung ve Bosch paylaşıyor. Üçüncü sırada ise yüzde 23 ile Beko var.

Küçük ev aletlerinde Arçelik farkı

Türkiye'nin tutku markaları!

Beyaz eşya kategorisine çok benzer olarak, küçük ev aletleri kategorisinde de ilk üç marka sırasıyla; Arçelik (yüzde 32), Samsung (yüzde 27) ve Bosch (yüzde 26) olarak karsımıza çıkıyor.

Tüketicilerin tercihleri bize ne söylüyor?

Türkiye'nin tutku markaları!
Özge Akçizmeci Üstün
YouGov Türkiye Genel Müdürü

✓ Tüketicilerin tutkuyla bağlı oldukları markalara baktığımız zaman, 9 yerel marka 10 farklı kategoride birinci sırada yer alırken, global markalar 16 kategoride birinciliği göğüslemiş görünüyor. Yerel markalar arasında birinci sırada gelen 9 markanın 8 tanesi ise en az 3 farklı ülkede daha faaliyet gösteren bölgesel markalar. Yerel markalar genel olarak daha düşük pazarlama bütçelerine sahip olsalar da tüketiciyle kuvvetli bir bağ kurabiliyorlar.

✓ Fakat tüketicilerin pek çoğu için bu markalar vazgeçilmez değil, çünkü pazarda yerine koyabilecekleri alternatif markalar, ürünler oldukça fazla. Burada markanın müşterisine sunduğu başarılı ve kaliteli hizmeti azaltmadan, hep en yukarıya taşımak ve sadakat programları aracılığıyla müşterilerine özel ve yakın hissettirmesi markayla tüketici arasında kurulacak duygusal bağda oldukça önemli bir rol oynuyor.

✓ Bunların yanı sıra, sosyal, toplumsal olaylarda oynadıkları roller ve kendi çalışanlarına yönelik tutum da tüketicilerin markalara bakışını etkiliyor. Yaşanan kötü durumlarda, markanın sorumluluk alması, tüketici ve marka ilişkisini güçlendiriyor…

Arastırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye için YouGov tarafından 16 Temmuz-4 Ağustos tarihlerinde gerçekleştirilen “Türkiye’nin tutku markaları” araştırmasına Türkiye temsiliyeti dikkate alınarak 18-55 yas arasında yüzde 50 kadın, yüzde 50 erkek dağılımında 1.007 katılımcı C.A.W.I. (Computer Assisted Web Interview) yöntemi kullanarak dahil oldu. Çalışmada A, B, C1 ve C2 sosyoekonomik gruba dahil katılımcılar hedeflendi.

Türk toplumu tutkuyu nasıl tanımlıyor?

featured tutku markaları
1 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
2 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
3 Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
4 Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
5 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
PERYÖN'de bayrak değişimi! Yeni başkan Dr. Eylem Derya Özgür oldu
PERYÖN’de bayrak değişimi! Yeni başkan Dr. Eylem Derya Özgür oldu
Nike ve LEGO'dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Nike ve LEGO’dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Coca-Cola'nın "isme özel kutuları" geri dönüyor!
Haberler
Coca-Cola’nın “isme özel kutuları” geri dönüyor!
Nafizcan Önder
2 Nisan 2025
Kültür biziz, sanat ise hayatın ta kendisi!
Haberler
Kültür biziz, sanat ise hayatın ta kendisi!
Marketing Türkiye
9 Mart 2025
Yılın mobil uygulama trendleri...
Haberler
Yılın mobil uygulama trendleri…
Nafizcan Önder
6 Nisan 2025
"Funny Women" Gerety Awards'un "Mizah Jürisi"nde yer alacak!
Haberler
“Funny Women” Gerety Awards’un “Mizah Jürisi”nde yer alacak!
Sena Tufan
23 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.