23 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin kripto para ile imtihanı
Haberler

Türkiye’nin kripto para ile imtihanı

Nafizcan Önder
10 Eylül 2020
2 dk okuma

Kripto para! Lidyalılara anlatacak olsanız elbette akıl alır şey değil onlar için. Ancak kripto para bugün, içinde yaşadığımız dünyanın yeni bir gerçekliği. Bilinirliği henüz son yıllarda ivme kazanmış olsa da ona dair öğrenilecek elbette hala çok şey var. Türkiye’nin en kapsamlı kripto para araştırmasını gerçekleştiren Paribu’nun ortaya koyduğu sonuçlara göre kripto para ile işlem yapanların oranı yalnızca binde 7, ancak buna karşın memnuniyet oranları giderek artıyor…

Akademetre Research & Strategic Planning, Türkiye’de bugüne kadar yapılmış en kapsamlı kripto para araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması, sağladığı verilerle ekosisteme dair pek çok konuya açıklık getiriyor. 12 ilde gerçekleşen araştırma için kripto para ya da Bitcoin’i duyan 1000 kişiye ulaşıncaya kadar toplamda 6253 kişiyle görüşülen araştırma, Türkiye’deki kripto para bilinirliği, algısı, yatırım aracı olarak görülme eğiliminin yanı sıra kripto paraya dair beklentiler, motivasyon ve engelleri ortaya çıkarmak adına önemli bir yere sahip.

1000 kişiden yalnızca 7’si kripto para ile işlem yapıyor

Türkiye temsili 1000 kişi ile yüzyüze gerçekleşen araştırma görüşmelerinin sonuçlarına, kripto paranın ülkemizdeki kullanımının genel bir alışkanlık haline gelmek için daha çok yolu olduğunu gösterdi. Sonuçlar, araştırmaya katılanların yalnızca yüzde 34’ünün kripto paraya güvendiğini ortaya koydu. Türkiye’de kripto parayla işlem yapanların oranı ise sadece yüzde 0,7. Bu yüzdelik dilimin kendi içerisinde yüzde 68,7’sini ise teknoloji ile daha içli dışlı olan ve iş hayatının içerisinde yer alan Y kuşağı oluşturuyor.

Deneyimleyenler memnun 

Kripto para teknolojisinde blockchain etkisinin kullanıcıların yüzde 96’sının bilmediğine ışık tutan araştırmada, yeni neslin kripto paraya karşı bir ön kabulu olduğu görülüyor. Henüz birçok kullanıcının kripto para kullanmadığı Türkiye ekosisteminde işlem yapanların yüzde 72,7’si geçirdikleri deneyimden memnun kaldıklarını aktarıyor. Kullanıcıların memnuniyetinde işlem kolaylığı etkili olurken, kripto para işlemlerinde kolaylık ve elde edilen kazanç, kullanıcı memnuniyetindeki diğer önemli etkenler arasında yer alıyor.

Kimler kripto para ile işlem yapıyor?

Araştırmaya katılanların yalnızca yüzde 34’ü kripto paraya güvendiğini söylüyor. Kimlerin işlem yaptığına baktığımızda ise en kalabalık grubun lise ve üzeri öğrenim görmüş kişiler (yüzde 87,4) olduğu görülüyor. Kripto parayı duyanlar arasında cinsiyet temelli bir farklılık görülmemesine rağmen, işlem yapan her beş kişiden yalnızca birinin kadın olduğu da istatistiklere yansıyor.

Kripto para ile en çok yapılan işlemler

Kripto para ile en çok yapılan işlemlere baktığımızda al-sat yüzde 59,5 ile birinci sırada. Bununla beraber kripto parayı bir yatırım aracı olarak görenlerin oranı ise yüzde 26,4. Geri kalanlar ise kripto parayı genellikle para transferi için kullandıklarını belirtiyor.

Kripto paranın ülkemizde ne zaman dünyanın bazı diğer ülkelerinde görüldüğü kadar yaygın kullanılacağını kestirmek henüz mümkün değil. Ancak bir süre daha “elle tutulur” para birimlerinin popülaritesini sürdürmeye devam edeceğini söylesek yanılmış olmayız…

 

Akademetre araştırma Bitcoin Kripto para paribu
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Gençler "sözleşmeyi" bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe "güven ve takdir"
Gençler “sözleşmeyi” bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe “güven ve takdir”
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Haberler
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Nafizcan Önder
4 gün önce
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Haberler
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Sena Tufan
23 Ekim 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Haberler
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.