Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
Türkiye’nin ilk Metaverse platform lansmanı ve yayıncılık sektöründe bir ilk olan “TRT METAVERSE”, TRT Metaverse ve Yayıncılık Forumu kapsamında canlı yayınlar ile izleyicilerle buluştu.
Etkinlikte konuşmacı ve moderatör olarak da yer alan, Metaverse odaklı kreatif teknoloji ajansı ME’nin kurucusu ve CEO’su Can Yurdakul; “Her zaman Türkiye’nin iki kıta arasındaki uçurumu kapatmadaki stratejik ve jeopolitik öneminden bahsediyoruz. Metaverse için durum aynı; evrensel ve çok kültürlü bilgi birikimi ile teknoloji arasındaki boşluğu dolduruyoruz. Yayıncılığın geleceğini bugünden, üç boyutlu ve farklı bir perspektifle TRT Metaverse’ünde yaşayacak olmaktan büyük heyecan duyuyorum.” sözleri ile projenin hem ülkemiz hem de tüm dünya için öneminden bahsetti.
Hikâye anlatıcılığı ve teknoloji arasında bağ kurmak
Tarihten beri ağ ve bağ kurma ihtiyacına değinen Can Yurdakul; “Tarih, kültür, mühendislik ve sanat ağ kurmak için ihtiyaç ama bunların insanlarla bağ kurması ve bu sayede kalıcı olması her zaman esas amaç olmalı. Çünkü ağlar bizim altyapımız, bağlar kararlarımız, deneyimler ise bütünleşmemizi ve sürüklenmemizi sağlayan boyutlarımız. Artık metaverse sayesinde sürükleyici deneyimler ve bağlarımızı eş zamanlı olarak “nesnesizleştirme” ve onları “gerçekçi” üç boyutlu deneyimlere dönüştürme imkanına sahibiz.” diyerek projenin çıkış amacını özetledi.
Kuruluşundan itibaren TRT’nin bu anlamda iletişim ve teknolojiyi ilk defa deneyimlediğimiz kurum olduğunu vurgulan Yurdakul; babasının mühendislik kariyerine TRT’de başladığından ve Türkiye’yi teknoloji anlamında temsil ettiğinden bahsederek, TRT ile olan bağlarına değindi.
Coğrafi bellek, teknolojik veriye dönüşüyor
Etkinlikte ME ve ILLUSORR ortaklığıyla hayata geçirilecek olan TRT METAVERSE’ün izleyicileri cesur, yeni ve heyecan veren bir 3 boyutlu dünyayla tanıştıran manifesto ve lansman videoları izlenime sunuldu.
İlk olarak TRT Metaverse projesinin amacını duyuran ve ilhamını Barış Manço’nun efsane “Dönence” şarkısından alan manifesto videosu yayınlandı. Dünyanın iki ayrı kutbundaki enlemleri tanımlayan “Dönence” şarkısı eşliğinde, yayıncılığın ve hikayeciliğin arasında kurulan teknolojik köprü ile birlikte; insanların, kültürlerin, ülkelerin ve kıtaların metaverse’ün zamansız ve mekansız altyapısıyla tekrar birleşeceği vurgulandı.
Yayıncılığın geleceği, bugünden…
İzlenime sunulan lansman videosuyla kanal değiştirmenin yerini mekân değiştirmenin alacağı, insanların en popüler sanatçılarla bir araya geleceği ve haberin kaynağıyla doğrudan iletişim kurabileceği TRT METAVERSE dünyası tanıtıldı. TRT METAVERSE; buluşma alanları, TRT Mağazaları, konferans salonları, global televizyon ağı, haber stüdyoları ve canlı yayın alanları gibi farklı sosyal ve deneyimsel amaçlara hizmet eden, özel olarak tasarlanmış alanlar ile kullanıcılarına yepyeni bir deneyim yaşatacak. Bu alternatif deneyim, kullanıcıların kendi avatarlarını kullanarak web üzerinden TRT METAVERSE’ü keşfetmelerine olanak tanırken, kullanıcılar sohbet aracı veya bir VR gözlük kullanarak da birbirleriyle etkileşime girebilecekler.
Lansman sonrasında The Sandbox Türkiye, Almanya ve MENA Bölgesi Direktörü Arslan Kiran, YLE Innovations Yaratıcı Teknoloji Uzmanı Wesa Aapro, Intel Kıdemli araştırmacı ve Bilim İnsanı İlke Demir, Illusorr Kurucu ve CEO’su Sara El Jamal, Verses Technologies Kurucusu Dan Mapes, Kaliforniya Devlet Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İzzet Sıdkı Darendeli ve dünyanın dört bir yanından teknoloji ve tasarım alanlarında uzman birçok konuk ile gerçekleştirilen dört farklı panelde; Yayıncılığın Geleceği, Metaverse’ü Dizayn Etmek, İnsanlık 2.0, Metaverse’te Oyunlar ve Start-up’lar, Metaverse’te Medya, Sanat, Moda ve Eğitim konularına değinildi.
ME, markaların fiziksel dünyalarını sanal dünyaya taşımaya devam edecek
Yayıncılığın geleceğini TRT METAVERSE’ünde bugünden oluşturan “ME”, eşsiz mekanlar ve deneyimler yaratarak, markalarının fiziksel dünyalarını sanal dünyaya taşımaya devam edecek. Kendi blockchain tabanlı ve tasarım odaklı metaverse altyapısına sahip olan ME; hem markaların kendi özel metaverse alanlarının oluşturulması hem de Decentraland, Sandbox, Roblox, Spatial gibi platformlarda proje geliştirilmesi kapsamında strateji, gamification, yaratıcı proje ve teknoloji alanlarında uçtan uca hizmet veriyor. Kişiselleştirilebilir avatarlar, interaktif deneyimler, NFT üretimi ve pazarlaması, topluluk yönetimi, P2E/P2L/L2L kurulumu, arsa yönetimi, perakende satış, etkinlikler, kurumsal toplantılar ve eğitimler, meta ofisler, defileler, marka iş birlikleri, dijital entegrasyonlar ve çok daha fazlasını; VR, AR, web ve mobil aracılığıyla erişilebilen bir metaverse deneyimi kapsamında sunuyor.