30 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin en değerli 100 markası belli oldu! Listede 9 yeni marka var...
Haberler

Türkiye’nin en değerli 100 markası belli oldu! Listede 9 yeni marka var…

Nafizcan Önder
8 Haziran 2022
2 dk okuma

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2022 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasını tamamladı. Araştırma verilerine göre, en değerli 100 markanın değeri yüzde 25 azalarak 16 milyar dolara düştü. “Türkiye’nin en değerli markaları” listesinin zirvesinde 1 milyar 604 milyon dolarlık marka değeriyle THY yer alırken onu Arçelik ve Ford Otosan izliyor. Gelin birlikte araştırmanın değerli çıktılarına daha yakından bakalım…

Araştırmaya göre, Türk Hava Yolları (THY), 1 milyar 604 milyon dolarlık marka değeriyle bu yıl da “Türkiye’nin en değerli markası” oldu. THY, 2019, 2020 ve 2021 yıllarında ilk sırada yer almıştı. THY’yi 1 milyar 452 milyon dolarla Arçelik izledi.

Üçüncülüğü 819 milyon dolarlık marka değeriyle geçen yıla oranla yedi sıra yükselen Ford Otosan aldı. Vestel de geçen yıla göre yedi sıra yükselerek 720 milyon dolarlık değeriyle 4. sırayı elde etti. Turkcell 705 milyon dolarla 5’inci sıradaki yerini korurken geçen yılki listede yer almayan LC Waikiki ise 668 milyon dolarlık değeriyle 6’ncı sıraya yükseldi.

Marka değeri 532 milyon dolar olarak belirlenen Garanti BBVA 7’nci, 524 milyon dolarla BİM 8’inci, 507 milyon dolarla İş Bankası 9’uncu, 500 milyon dolarla Türk Telekom 10’uncu sıraya yerleşti.

İlk yüzde dokuz yeni marka!

Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 9 yeni marka dahil oldu. Bu markalar LC Waikiki, Petrol Ofisi, İGA, Yayla, Kervan, Türkiye Sigorta, Sabiha Gökçen, Aktif Bank, Ege Seramik olarak sıralandı.

İlk 100’de yer alan markaların değerlerinde en yüksek artış yüzde 67,2 ile Medikal Park, yüzde 48,1 ile Odeabank‘ta gerçekleşti.

Söz konusu dönemde marka değerinde en yüksek düşüş ise yüzde 69,5 ile Do&Co‘da oldu. Bu markayı yüzde 67,2 ile Tat, yüzde 65,8 ile Anadolu Isuzu izledi.

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, rapora ilişkin yaptığı değerlendirmede 2021 yılının salgın ve küresel ekonomik daralmanın da etkisiyle markalar için iyi bir yıl olmadığını, en değerli 100 markanın toplam değerinin bir önceki yıla kıyasla yüzde 257’lik düşüşle 21,4 milyar dolardan 16 milyar dolara düştüğünü söyledi. Ayrıca İlgüner, uzun bir aradan sonra ilk kez ilk 5 marka arasında bankaların yer almadığına dikkati çekti.

featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
4 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
5 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Global Türk liderler New York’ta buluştu: Global Turks Vakfı resmen kuruldu
Haberler
Global Türk liderler New York’ta buluştu: Global Turks Vakfı resmen kuruldu
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
Hepsiburada ve KAGİDER’den girişimci kadınlara yeni destek: "Yol Arkadaşın Burada"
Haberler
Hepsiburada ve KAGİDER’den girişimci kadınlara yeni destek: “Yol Arkadaşın Burada”
İrem Alimoğlu
23 Eylül 2025
Türkiye'nin keyif markaları
Haberler
Türkiye’nin keyif markaları
Nafizcan Önder
2 hafta önce
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Haberler
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.