18 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’nin bağımlılığı: Kuruyemiş
Haberler

Türkiye’nin bağımlılığı: Kuruyemiş

Nafizcan Önder
3 Haziran 2022
4 dk okuma

Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşaklara Göre Kuruyemiş Tercihleri” araştırması pazardaki satın alma dinamiklerini ve tüketim alışkanlıklarını gözler önüne seriyor. Çalışmaya göre Y, X ve Baby Boomer kuşakları tercihini hala açık kuruyemişten yana yaparken Z’lerin ilk tercihi paketli ürünler oluyor. Tüm kuşakların favorisi Tadım olsa da Z’ler yine farkını ortaya koyup “Papağan” markasını tercih ediyor. Kuruyemişin en çok tercih edilen ürünü ise elbette çekirdek…

Y, X ve Baby Boomer’ların ilk tercihi tadım

Türkiye’nin bağımlılığı: Kuruyemiş

“Kuşaklara Göre Kuruyemiş Tercihleri” araştırmasında katılımcılara “Sıklıkla satın aldığınız kuruyemiş markaları hangileri?” diye sorulduğunda;

Z kuşağı yüzde 33,5 ile Papağan,

Y kuşağı yüzde 34,7 ile, X kuşağı yüzde 24,5 ile ve Baby Boomer kuşağı yüzde 27,0 ile Tadım’ı sıklıkla satın aldığını belirtiyor.

Yeni kuşağın aklına ilk Peyman geliyor

Türkiye’nin bağımlılığı: Kuruyemiş

Araştırmada katılımcılara “Aklınıza gelen ilk kuruyemiş markası hangisi?” diye sorulduğunda; Y, X ve Baby Boomer kuşaklarının aklına gelen ilk marka Tadım olurken, Z kuşağının aklına gelen ilk marka Peyman oluyor. Kuşakların kuruyemiş deyince aklına gelen ilk 3 marka sıralandığında;

  • Z kuşağının aklına ilk gelen kuruyemiş markaları yüzde 27,9 ile Peyman, yüzde 13,6 ile Tuğba Kuruyemiş, yüzde 13,4 ile Leblebicioğlu oluyor.
  • Y kuşağında ilk sırada yüzde 20,9 ile Tadım, ikinci sırada yüzde 17,1 ile Simbat, üçüncü sırada yüzde 14,0 ile Makbul yer alıyor.
  • X kuşağında ise yüzde 22,1 ile Tadım birinci, yüzde 14,0 ile Tuğba Kuruyemiş ikinci, yüzde 13,2 ile Makbul üçüncü sırada.
  • Baby Boomer kuşağının ilk aklına gelen marka yüzde 38,0 ile Tadım. Onu yüzde 13,4 ile Simbat ve yüzde 13,2 ile Makbul takip ediyor.

Ay çekirdeği rakipsiz

Türkiye’nin bağımlılığı: Kuruyemiş

Dizi veya maç izlerken bolca tüketilen, kalabalık sohbetlerimizin yanına en çok yakışan, yedikçe bağımlılık yapıp bırakılamayan bir ürün çekirdek… Belki de bu yüzden en çok satın aldığımız kuruyemiş çeşitlerinin başında da yine o geliyor. Araştırmada katılımcılara “En çok hangi kuruyemişi satın alıyorsunuz?” diye sorulduğunda tüm kuşaklar ay çekirdeği cevabını veriyor.

Z kuşağı yüzde 40,4, Y kuşağı yüzde 52,2, X kuşağı yüzde 41,2 ve Baby boomer kuşağı yüzde 27,8 ile en çok ay çekirdeği satın aldığını belirtiyor. Aynı zamanda araştırmada kuşaklara “En çok satın aldığınız kuruyemiş en çok sevdiğiniz kuruyemiş mi?” diye sorulduğunda ise; Z kuşağının yüzde 76,5’i, Y kuşağının yüzde 49,2’i, X kuşağı yüzde 23’ü, Baby Boomer kuşağının ise yüzde 25,1’i “hayır” cevabını veriyor.

Ambalajın bilgilendirici olması gerekiyor

Türkiye’nin bağımlılığı: Kuruyemiş

Araştırmada katılımcılara “Kuruyemiş ambalajlarında hangisi sizin için daha önemli?” diye sorulduğunda; Z kuşağının yüzde 62,2’si, Y kuşağının yüzde 63’ü, Baby Boomer kuşağının yüzde 52,1’i “Bilgilendirici açıklamaların olması” yanıtını verirken X kuşağının yüzde 43,2’si “Açıldıktan sonra tekrar kapanabilmesi” özelliğinin önemli olduğunu belirtiyor.

Z’ler paketli ürün alıyor

Türkiye’nin bağımlılığı: Kuruyemiş

“Paketli ürünleri mi yoksa açık ürünleri mi tercih ediyorsunuz?” diye sorulduğunda X, Y ve Baby Boomer kuşağının tercihini açık kuruyemişten yana kullandığı görülüyor. Y kuşağı yüzde 65,4, X kuşağı yüzde 75,9 ve Baby Boomer kuşağı yüzde 84,6 ile açık kuruyemiş tükettiğini belirtiyor. Z kuşağı ise yüzde 55,5 ile paketli ürünleri tercih ediyor.

Kuruyemişin yanında çay içiyoruz

Türkiye’nin bağımlılığı: Kuruyemiş

Akşam sohbetlerinin olmazsa olmazı olan çay keyfi, kuşkusuz kuruyemiş çeşitleriyle daha da anlamlı hale geliyor. Katılımcılara “Kuruyemişin yanında en çok hangi içecekleri tüketiyorsunuz? diye sorduğumuzda Z kuşağının yüzde 42,5’i gazlı içecek tükettiğini belirtirken yüzde 36’sı çay tükettiğini söylüyor. Y kuşağının yüzde 84,8’i çay içtiğini söylerken yüzde 5,4’ü alkollü içecek tercih ettiğini belirtiyor. X kuşağının yüzde 61,2’si çay, yüzde 12,4’ü su içtiğini belirtirken Baby Boomers’ın yüzde 49,3’ü çay, yüzde 17,6’sı su tükettiğini söylüyor

Araştırmanın metodolojisi
Marketing Türkiye için araştırma şirketi Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşaklara Göre Kuruyemiş Tercihleri” araştırması 29 Mart – 04 Nisan 2022 tarihleri arasında 1100 kişinin katılımıyla gerçekleştirildi. Çalışma Bilgisayar Destekli Web Anketi (CAWI) yöntemiyle yapıldı.

Marketing Türkiye Mayıs sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gemini'nin "Nano Banana" hamlesi ChatGPT'yi zirveden indirdi
Haberler
Gemini’nin “Nano Banana” hamlesi ChatGPT’yi zirveden indirdi
İrem Alimoğlu
16 Eylül 2025
Spotify'dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik
Haberler
Spotify’dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik
Sena Tufan
16 Eylül 2025
Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Haberler
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.