16 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye ve dünyadan yaz trendleri
Haberler

Türkiye ve dünyadan yaz trendleri

Gizem Yıldız
14 Haziran 2021
2 dk okuma

Önümüzde nasıl bir yaz olduğunu henüz bilmiyoruz fakat neleri özlediğimizi çok iyi biliyoruz. Google derlediği arama verileri ışığında yazın trendlerini açıkladı. Bu verilere göre tüm dünyadaki insanların özlemleri önce doğaya sonra şık randevulara kavuşmak yönünde… Ayrıca artık tüm sınırları aşmak ve doyasıya gezmek istiyoruz ve bunu yaparken de eğlenmek!

COVID-19 aşılarının kullanıma sunulmaya başlamasıyla birlikte kullanıcılar da bir sonraki aşama için hazırlanmaya koyuldular. Yeniden açılma sürecinin güvenli bir şekilde gerçekleşeceğini öngören birçok kullanıcı, yaza adım atmaya başladılar bile… “Yaz kampları”, “satışa çıkan biletler” ve “yakınımdaki go kart alanları” gibi eğlenceli aktiviteler için yapılan aramalar artıyor.

Bungalovlar yazın fenomeni olmaya aday

Türkiye özelinde ise; “İstanbul’a yakın bungalov” aramaları yüzde 600’ün, “bungalov” aramaları yüzde 200’ün, “genel villa” aramaları yüzde 90’ın ve “tatil bölgeleri villa kiralama” aramaları yüzde 200’ün üzerinde artış gösteriyor.

Aynı şekilde, tüketicilerin normal hayata geri dönerken kendilerini yenilemelerine yardımcı olacak ilham kaynakları aradıklarını ve “şık giyim”, “mücevher”, “yakınımdaki şık restoranlar” gibi aramalarda da artış olduğunu görüyoruz.

Doğaya özlem had safhada

Kolay katlanır çadırlar için yapılan aramaların sayısında tüm dünyada önceki yıla göre yüzde 400’den fazla artış yaşanması da doğaya olan özlemin arttığına işaret ediyor. Artık insanlar daha çok doğayla iç içe olabilecekleri tatillere yöneliyorlar.

Doğaya özleme işaret eden bir diğer veriyse “Ne dikmeli” sorusu için yapılan aramaların sayısında tüm dünyada önceki yıla göre yüzde 80’den fazla artış olması. Bu fikri “Küçük bahçe fikirleri” için yapılan görsel aramaların sayısında tüm dünyada önceki yıla göre yüzde 100’den fazla artış yaşanması destekliyor.

Ülke sınırlarını aşmaya hazırız…

Bir diğer özlem konusu da yurtdışı seyahatleri… Ülke sınır kısıtlamaları için yapılan aramaların sayısında tüm dünyada önceki yıla göre yüzde 500’den fazla dramatik bir artış yaşandı. Pasaport randevusu için yapılan aramaların sayısında ise tüm dünyada önceki yıla göre yüzde 300’den fazla artış görülüyor.

Kaynak: Think with Google

featured google
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
5 Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel'den açıklama: İmar Kanunu'na aykırılık yok!
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel’den açıklama: İmar Kanunu’na aykırılık yok!
Güncel Haberler
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
İşverenlerin yüzde 74'ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
İşverenlerin yüzde 74’ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
İyi ama eksik
İyi ama eksik
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"AI Özet"leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
Haberler
“AI Özet”leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Haberler
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
İrem Alimoğlu
14 Mayıs 2025
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
Haberler
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Haberler
“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Sena Tufan
6 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.