25 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’deki şirketler afetlere ne kadar hazır?
Haberler

Türkiye’deki şirketler afetlere ne kadar hazır?

Ferruh Altun
23 saniye önce
2 dk okuma

Mercer’ın, 23 Nisan 2025 Marmara depremi sonrasında gerçekleştirdiği anket Türkiye’deki şirketlerin afet yönetimi konusunda ne denli hazırlıksız olduğunu da gözler önüne seriyor. Araştırmaya katılan firmaların yalnızca yüzde 51’inde kriz anlarında devreye girecek bir iletişim planı bulunuyor. Dahası, şirketlerin yüzde 64’ü çalışanları için ofiste bulundurulması gereken temel bir ihtiyaç olan deprem çantasını dahi temin etmemiş. 

İnsan kaynakları yönetim danışmanlığı şirketi Mercer, iş dünyasının deprem gibi doğal afetlere ne ölçüde hazırlıklı olduğunu değerlendirmek amacıyla gerçekleştirdiği “Organizasyonların Depremle İlgili Aldığı Aksiyon ve Uygulama Anketi”nin sonuçlarını açıkladı. Araştırma sonuçlarına göre firmaların yalnızca yüzde 16’sı tamamen uzaktan çalışma modelini değerlendiriyor. Yüzde 70’i, şehir değiştirmek isteyen çalışanlara bu konuda olanak tanırken, yüzde 99’u merkez ofisini başka bir şehre taşımayı planlamıyor. 

Anketin sonuçlarına göre; ofis ortamında çalışan güvenliği için en temel adımlardan biri olan deprem çantası dağıtımı konusunda da önemli eksiklikler göze çarpıyor. Firmaların yüzde 64’ü ofiste bulundurmak üzere çalışanlarına deprem çantası dağıtmış değil. Yüzde 19’u bu konuda aksiyon alırken, yüzde 17’si ise ofiste bulundurmak üzere deprem çantası dağıtmayı düşünüyor. Firmaların yüzde 76’sı da çalışanlarına evde bulundurmak üzere deprem çantası dağıtmadığını belirtiyor. Yüzde 13’ü böyle bir uygulama gerçekleştirirken, yüzde 11’ü ise dağıtmayı planlıyor. 

Binaların güvenliği konusunda da çalışanlara yeterince destek sağlanmadığı görülüyor. Oturduğu bina için çürük raporu bulunan çalışanlara taşınma yardımı yapmayan şirketlerin oranı yüzde 64. Yalnızca yüzde 19’u bu konuda destek sunarken, yüzde 17’si yardım planladığını belirtiyor. 

Afet sonrasına yönelik iletişim planlarının geliştirilmesi için önemli bir fırsat bulunuyor. Firmaların yalnızca yüzde 51’inin bu tür bir planı mevcut. Yüzde 27’si plan oluşturmayı düşünürken, kalan yüzde 22’lik kesimin böyle bir hazırlığı bulunmuyor. Kullanılan iletişim kanalları arasında WhatsApp, SMS, e-posta, acil durum mobil uygulamaları, arama zinciri ve telsiz/uydu telefonları yer alıyor. 

Eğitim ve gönüllülük konularında ise daha olumlu bir tablo söz konusu. Firmaların yüzde 60’ı gönüllü ekipler kurarak afet ve acil durumlarda görev alacak çalışanlara eğitim imkanı sağlıyor. Yüzde 15’i böyle bir uygulamayı hayata geçirmeyi düşünürken, yüzde 25’i herhangi bir plan sunmuyor.

Bununla birlikte bazı firmaların öne çıkan iyi uygulamaları da dikkat çekiyor. Bunlar arasında farklı şehirde ek ofis açma çalışmaları, arama kurtarma araçlarının tedariği, alarm ve sensör sistemlerinin entegrasyonu, tatbikatlar, seminer ve eğitim programları, deprem sonrası ücretli/idari izin politikaları, maddi destek ve barınma çözümleri ile ofis fizibilite çalışmaları yer alıyor.

Türkiye’deki şirketler afetlere ne kadar hazır?
Dinçer Güleyin
Mercer Doğu Akdeniz CEO’su

“Riskleri yönetmek artık bir tercih değil, sorumluluk” 

Depremin, sadece bir doğa olayı değil; iş dünyası için aynı zamanda bir hazırlık, dayanıklılık ve liderlik testi olduğunu söyleyen Mercer Doğu Akdeniz CEO’su Dinçer Güleyin, “Mercer’ın anket sonuçları bize gösteriyor ki bu konuda kurumların gelişim alanları mevcut. Şirketlerin operasyonel sürekliliklerini korumak ve en önemlisi çalışanlarının hayatını güvence altına almak için afet yönetimini gündemlerinin en üst sırasına taşıması gerekiyor. Kurumlar olarak acil iletişim planlarından barınma desteklerine, uzaktan çalışma modellerinden tatbikatlara kadar her adımı bugün atmak zorundayız. Riskleri yönetmek artık bir tercih değil, sorumluluktur” dedi. 

Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor

afet featured
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
4 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
5 Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Güncel Haberler
Türkiye’deki şirketler afetlere ne kadar hazır?
Türkiye’deki şirketler afetlere ne kadar hazır?
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Haberler
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!
Haberler
Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!
Marketing Türkiye
16 Mart 2025
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Haberler
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Geleceğin menülerine "harekete geçiren lezzetler" yön verecek!
Haberler
Geleceğin menülerine “harekete geçiren lezzetler” yön verecek!
Sena Tufan
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.