31 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'deki kadınların tercihi düz saç
Haberler

Türkiye’deki kadınların tercihi düz saç

Advertorial
2 gün önce
3 dk okuma

Dyson için Kantar’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre Türkiye’de kadınların yüzde 90’ından fazlası haftada en az bir kez saçlarını şekillendiriyor ve neredeyse her 10 kadından 4’ü her gün saçlarını şekillendirmek için zaman harcıyor. Her gün saç şekillendirmeye yarım saatten fazla vakit ayıran kadınların en büyük sorunu ise saç dökülmesi. Peki, Türk kadını için “güzel saç” ne anlama geliyor? İşte detaylar…

Türkiye genelinde, 15-55 yaş arasındaki kadınların saç şekillendirme alışkanlıkları ve tercihlerini anlamak amacıyla gerçekleştirdiği araştırma, Türkiye’de yaşayan kadınların saç tiplerine, günlük saç bakım rutinlerine ve şekillendirme alışkanlıklarına dair çarpıcı detaylar sunuyor…

Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’deki kadınların yüzde 60’ı doğal saç tipini dalgalı ve yüzde 24’ü de düz olarak tanımlıyor. Buna karşın, düz saçlar kadınlar arasında en çok tercih edilen ve beğenilen model. Durum böyle olduğundan, kadınlar sıklıkla saçlarını şekillendirmeye yöneliyor. Saçlarını düzenli olarak şekillendiren kadınlar arasında düz saç en çok tercih edilen modelken, dalgalı saçlara sahip kadınlar da düz saçları doğal dalgalarına göre biraz daha fazla tercih ediyor.

Türkiye'deki kadınların tercihi düz saç

Kıvırcık saçlı kadınların bile neredeyse yüzde 90’ı düz saçı tercih ediyor. Saç uzunluğu tercihleriyle ilgili yapılan değerlendirmelerde ise kadınların yüzde 67’si uzun saçları, yüzde 28’i ise orta uzunluktaki saçları tercih ettiklerini belirtiyor. Kadınları saç modeli tercihlerini ise yüz tipine uygunluğa göre belirledikleri görülüyor. Bunun yanı sıra, düz saçların daha kolay şekil alması ve kabarmayı engellemesi gibi pratik avantajları da dikkat çekiyor. Dalgalı ve kıvırcık saçları tercih edenlerin nedenleri ise biraz benzerlik gösteriyor; “cool” bir görünüme sahip olmak ve saçların daha hacimli görünmesi ortak sebepler arasında.

En büyük problem saç dökülmesi

Türkiye'deki kadınların tercihi düz saç

Araştırma, kadınların neredeyse tamamının hayatlarının bir döneminde saç sorunları yaşadığını ortaya koyuyor. Yaşanılan en büyük problem ise saç dökülmesi! Türkiye’deki her iki kadından biri saç dökülmesi problemi yaşarken, saçların kabarması ve yıpranması, neredeyse tüm kadınların bir noktada karşılaştığı diğer yaygın sorunlardan. Kepek hem geçmiş deneyimler hem de mevcut sorunlar açısından en az yaygın olan sorunken, genç kadınların bu sorunları ileri yaşlara (35-55) kıyasla daha sık yaşadığı görülüyor.

Katılımcılara güzel saçın tanımı sorulduğunda “parlak ve canlı bir görünüme” sahip olmanın ardından “güçlü”, “sağlıklı bir saç derisine” sahip ve “hacimli” olarak tanımlıyorlar.

15-24 yaş grubunda ise güzel saçlar tanımlanırken yumuşaklık daha belirgin bir özellik olarak öne çıkıyor.

10 kadından 4’ü her gün saçını şekillendiriyor

Katılımcıların yüzde 90’ından fazlası haftada en az bir kez saçlarını şekillendiriyor ve neredeyse her 10 kadından 4’ü her gün saçlarını şekillendirmek için zaman harcıyor. Ortalama olarak bakıldığında ise, kadınların saçlarını haftada neredeyse dört kez şekillendirdiği görülüyor. Saçlarını şekillendirmek için düzenli zaman harcayanlar günlük rutinlerinde bu işleme yaklaşık yarım saat ayırıyor. Kadınların yüzde 25’i ise şekillendirmeye 30 dakikadan fazla zaman harcıyor.

Kadınlar genellikle bakımlı görünmek ve kendilerini güzel hissetmek için saçlarını şekillendirdiğini belirtiyor ve her iki kadından biri bunu birincil motivasyonları olarak görüyor. İkincil nedenler arasında özgüveni artırmak ve kişisel tarzı yansıtmak yer alıyor. Başkalarının veya çevrenin etkisi, kendi saçlarını beğenmeme veya sadece bir trendi deneme ya da takip etme gibi motivasyonların oldukça düşük olduğu görülüyor. Katılımcıların yüzde 66’sının güncel trendlerden etkilendiği görülürken, bu etkinin genç yaş grupları üzerinde daha güçlü olduğu gözlemleniyor.

Kadınların çoğunluğu (yüzde 60) kuaföre gitme kararını yaşadığı duruma göre alırken, sadece yüzde 12’si düzenli olarak kuaföre gitmeyi tercih ediyor. Kuaföre gitmenin başlıca nedeninin, özel bir etkinlik için uygun ve şık bir görünüm elde etmek olduğu görülüyor.

En çok kullanılan saç teknolojileri

Araştırma sonuçları, yüzde 73 oranla saç kurutma makinesinin kadınların “olmazsa olmaz” şeklinde tanımladıkları elektrikli saç şekillendirme teknolojisi olduğunu ve haftada ortalama dört gün kullanıldığını gösteriyor. En yüksek ikinci tercih edilen teknoloji ise yüzde 58’lik oranla saç düzleştiriciler.

Saç şekillendirme teknolojilerinin tercih edilme önceliklerine bakıldığında ise; saç şekillendirme cihazlarının neden olduğu hasar veya kırılmayı önleyerek saçlarını sağlıklı tutmak kadınlar için en önemli konu olduğu görülüyor. Cihazların konforlu ve dayanıklı olması, saçta kalıcı stilller oluşturabilmeleri de diğer önemli konular arasında yer alıyor.

Saç bakım ve şekillendirme ürünü kullanım tercihleri

Araştırmaya göre, saçlarını düzenli olarak şekillendiren kadınların neredeyse tamamı saç ürünü kullanıyor. Bunların yarısı bu ürünleri her zaman kullanırken, diğer yarısı da saç şekillendirme işleminden önce veya sonra olmak üzere ara sıra kullanıyor. Daha genç yaş gruplarının ise bu yardımcı ürünleri daha sık kullanma eğiliminde olduğu görülüyor.

Saç kremi ve saç spreyinin genellikle saç şekillendirme rutinlerinde en çok tercih edilen yardımcı ürünler olduğu tespit edilirken, saç kremleri şekillendirme öncesinde veya sırasında, spreyler ise ağırlıklı olarak şekillendirme sonrasında kullanılıyor. Serum, yağ ve köpük ürünleri her 10 kadından 7’si tarafından tercih ediliyor ve bu ürünlerin şekillendirme öncesinde veya sırasında kullanımının daha yaygın olduğu görülüyor. Ayrıca, 15-34 yaş grubundaki kadınlar daha ileri yaşlara göre daha fazla yardımcı ürün tercih ediyor.

Dyson featured
1 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
2 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
3 Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
4 Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
5 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
PERYÖN'de bayrak değişimi! Yeni başkan Dr. Eylem Derya Özgür oldu
PERYÖN’de bayrak değişimi! Yeni başkan Dr. Eylem Derya Özgür oldu
Nike ve LEGO'dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Nike ve LEGO’dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Karpat Polat, Golden Drum Omni-Channel juri üyesi oldu!
Haberler
Karpat Polat, Golden Drum Omni-Channel juri üyesi oldu!
Sena Tufan
21 Mart 2025
Cilt bakım markası The Ordinary yumurta satmaya başladı!
Haberler
Cilt bakım markası The Ordinary yumurta satmaya başladı!
Sena Tufan
24 Mart 2025
PwC, yeni dönemini “So You Can” kampanyasıyla başlattı
Haberler
PwC, yeni dönemini “So You Can” kampanyasıyla başlattı
Nafizcan Önder
30 Nisan 2025
Muhafazakârlara dair tüm ezberlerinizi terk edin!
Haberler
Muhafazakârlara dair tüm ezberlerinizi terk edin!
Sena Tufan
12 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.