10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’deki 4 büyük global şirketin çalışanlarına uyguladığı sosyal medya kuralları
Haberler

Türkiye’deki 4 büyük global şirketin çalışanlarına uyguladığı sosyal medya kuralları

Marketing Türkiye
12 Mayıs 2015
3 dk okuma

Artık iş görüşmelerinden önce işverenlerin adayların sosyal medya hesaplarını kontrol ettikleri bir gerçek. Ama iş bununla da bitmiyor. İşe alınmadan önce olduğu kadar şirkette çalışmaya başladıktan sonra da sosyal medya kullanımınıza ayrıca dikkat etmeniz gerekiyor. Aksi takdirde hayalinizdeki işi sırf bu yüzden kaybetmeniz olası.

Nitekim çalışanların dikkatsizce paylaştığı bir içerik ya da fotoğraf şirket gizliliğini ihlal edebilir, itibar kaybına neden olabilir. Bu sebeple şirketler de çalışanlarına belli sosyal medya kullanım kuralları getiriyorlar ve çalışanların bu kurallar çerçevesinde hareket etmesini bekliyorlar.

Zeynep Mengi’nin geçtiğimiz günlerde denk geldiğimiz bir yazısı Türkiye’de hizmet veren şirketlerin (hepsinin global şirketler olduğuna da dikkat çekelim) sosyal medya politikalarını çok güzel anlatmış. Biz de yazarın izniyle bu kuralları sizin için derledik.

ListeList‘ten Duygu Arslan listeledi…

Cisco: Şirket ve kendi itibarınıza zarar vermeyecek paylaşımlar yapın

cisco
– Sosyal ağlarda yer alırken Cisco veya sektörle ilgili bir konuda fikir beyan ediyorsanız düşüncelerinizin size ait olduğu konusunda net olun.
– Cisco’yu ve kendi itibarınızı koruyun. Cisco’nun itibarını zedeleyecek herhangi bir yorum yapmaktan kaçının.
– Cisco’ya ait hiçbir gizli bilgiyi, onaylanmamış gelişmeyi, müziği, videoyu, yazıları ve fotoğrafları üçüncü kişilerle yazılı izin olmadan paylaşmayın.
– Cisco’nun finansal durumuyla ilgili bir açıklama yapmayın.
– Kurum içi bilgileri paylaşmayın.
– Saldırgan, rahatsız edici şeyler yazmayın.

Pfizer: Şirketle ilgili check-in yapmak yasak

pzifer
– Pfizer çalışanlarının sayfası da dahil herhangi bir sosyal medya platformunda Pfizer ve ürünleri ile ilgili yorumları kişisel olarak cevaplanmamalı.
– Sosyal medya platformlarında, geliştirme aşamasında olanlar da dahil olmak üzere, ürün ve etken maddelerin ismi kullanılamaz, global kaynaklı da olsa ürün tanıtımına yönelik iletişim yapılamaz. Örneğin, Pfizer çalışanları kişisel Facebook sayfasında, “Xx ilacı gün boyu bana güç veriyor, ağrılarımı dindiriyor” vb yazamaz.
– Pfizer bünyesindeki kişi, ofis, toplantı içerik, detay ve mekanları sosyal medyada işaretlenemez; örneğin FourSquare, Twitter ve Facebook’ta “Biz VVV otelde, XXXX takımıyla, ZZZ amaçlı toplantı için bulunuyoruz” gibi paylaşımlarda bulunulamaz. Gizlilik, güvenlik ve rekabet açısından risk oluşturabilecek uygulamalar kullanılamaz.
– “Sağlık mesleği mensubu dışındakilere ilaç/etken madde tanıtımı yapılamaz” ilkesi sosyal medyada da geçerlidir. Ürün iletişimi için oluşturulacak sayfa ve uygulamaların sadece sağlık mesleği mensuplarının erişebileceği, genele kapalı hesaplar/sayfalar olarak düzenlenmesi zorunludur.
– Sosyal medyada paylaşılacak bir içeriğin ya da atılacak herhangi bir adımla ilgili tereddüte düşülürse Kurumsal İletişim Departmanı’na danışılması gerekir.
– Sosyal medya platformlarına herhangi bir içerik (metin, resim, video vb.) yüklemesi yaparken dikkatli olmak gerekir. Farkında olmadan marka ya da telif hakları ihlal edilebilir.
– Sosyal medyada kullanılan dile ve ifadelere dikkat etmek önemlidir. Ayrımcı, taciz edici, rahatsız edici, ırkçı, cinsel, etnik, dini ya da fiziksel saldırı ve aşağılama niteliğinde ifadeler kullanmak, paylaşmak ve bunlara aracı olmak ciddi hukuki sorunlar yaşanmasına neden olabilir. (Ör: Bir kurumun ya da kişinin itibarı zedeleyecek bir metni Facebook duvarınızda ya da Twitter mesajı olarak paylaşmak gibi.)

Microsoft: Şirketle ilgili uygunsuz paylaşımlar görürseniz siz müdahale etmeyin, üstünüze bildirin

microsoft
– Eğer bir Microsoft çalışanı olarak bir sosyal mecrada Microsoft adına sahte bir isimle giriş yapıldığını veya yanlış bilgi paylaşıldığını görürseniz direkt müdahale etmeyin. Onun yerine ilgili bölümün yöneticisini konuyla ilgili bilgilendirerek sorunun çözülmesine katkı sağlayın.
– Sosyal mecraların kullanımı konusunda ilgili mecranın kullanım şartlarını ihlal etmeyin.
– Yapacağınız yorumun veya girişin bireysel olarak kendinize sağlayacağı etkinin yanı sıra Microsoft açısından da sağlayacaklarını düşünerek hareket edin.
– Şirketin gizli bilgilerinin paylaşılmaması konusunda gerekli özeni gösterin.

IBM: “Bu sitedeki/hesaptaki görüşler şahsıma aittir, IBM’i temsil etmez” yazmak zorunlu

ibm
– IBM çalışanları online ortamda paylaştıkları, yayımladıkları şeylerden sorumludur.
– IBM veya IBM’le ilgili bir konuda görüş bildiriyorsanız adınızı ve IBM’deki rolünüzü de belirtin.
– IBM adına değil, kendi adınıza konuştuğunuz konusunda açık olun.
– Kişisel hesaplarınızda IBM’le ilgili bir şeyler paylaşıyorsanız şu açıklamayı profilinize ekleyin: “Bu sitedeki/hesaptaki görüşler şahsıma aittir, IBM’i temsil etmez.”
– Telif hakkı, adil kullanım ve finansal açıklama yasalarına saygı duyun.
– Takipçilerinize saygı gösterin. IBM’de kabul edilmeyecek davranışlar olan etnik, kişisel hakaretlerde bulunmayın. Ayrıca başkalarının özel hayatlarına ve siyaset, din gibi hassas konulardaki görüşlerine karşı anlayışlı olun.
– Eğer kendinizi bir IBM çalışanı olarak tanıtıyorsanız profilinizin ve paylaştığınız içeriğin iş arkadaşlarınız ve müşterileriniz için uygun olduğundan emin olun.
– Kavga çıkarmayın, hatalarınızı düzelten ilk siz olun.
– Onaylanmamış IBM logosunu veya markasını kullanmayın.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kawasaki'den sınırları zorlayan 4 ayaklı robot!
Haberler
Kawasaki’den sınırları zorlayan 4 ayaklı robot!
Sena Tufan
7 Nisan 2025
IBM, Türkiye'deki şirketini sattı!
Haberler
IBM, Türkiye’deki şirketini sattı!
Sena Tufan
10 Mart 2025
RTÜK'ten Sözcü TV'ye 10 gün ekran karartma cezası
Haberler
RTÜK’ten Sözcü TV’ye 10 gün ekran karartma cezası
İrem Alimoğlu
27 Mart 2025
Temu'da fiyatlar iki katına çıktı: Vergiler yüzde 145'e yükseldi
Haberler
Temu’da fiyatlar iki katına çıktı: Vergiler yüzde 145’e yükseldi
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.