17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'de tutkuları tetikleyen mecra yüzde 93 ile televizyon oldu
Haberler

Türkiye’de tutkuları tetikleyen mecra yüzde 93 ile televizyon oldu

Marketing Türkiye
20 Ocak 2020
2 dk okuma

Discovery tarafından yapılan “The power of peoples passion” araştırmasına göre insanların ilham ve bilgi almak için televizyonu kaynak olarak aldıkları gözler önüne seriliyor. Türkiye’de tutkuları tetikleyen mecralar arasında yüzde 93 ile televizyon ilk sırada yer alıyor. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de tutkularına gerçekten bağlı olanların oranı ise yüzde 63 ve global ortalamanın üzerinde kalıyor. 

Tutkunun ne olduğunu ortaya çıkarmak için yapılan Discovery’nin yürüttüğü bu küresel araştırma spor, yemek, dekorasyon, doğa, yaban hayatı, motor ve araba gibi ilgi alanları söz konusu olduğunda, insanların ilham ve bilgi almak için televizyonu kaynak olarak aldıklarını ortaya koyuyor. Türkiye’de tutkuları tetikleyen mecralar arasında yüzde 93 ile televizyon ilk sıradayken, ardından sosyal medya ve diğer insanlar geliyor.

Hayatın içinden eğlence içeriği üretme konusunda dünya lideri olan Discovery tarafından finanse edilen küresel ankette, 13 ülkeden 13 bin katılımcı yer aldı. Katılımcıların yüzde 93’üne göre televizyon tutkuları tetikleyen en önemli mecra iken, ikinci sırayı yüzde 67 ile sosyal medya, üçüncü sırayı ise “diğer insanlar” alıyor.

Sosyal medyadan daha etkili

Araştırmaya göre televizyonun, tutkuları tetikleme konusunda sosyal medya dahil olmak üzere diğer bütün mecralardan daha etkili olduğu görülüyorken,  35-54 yaş grubu arasında televizyonunun bir tutkuyu tetikleme olasılığı, sosyal medyadan beş kat daha fazla olduğu ve erişilmesi diğer yaş gruplarına nazaran daha zor olan 18-24 yaş grubu arasında bile televizyonun bir tutkuyu tetiklemesi, sosyal medyaya oranla iki kat daha mümkün görünüyor.

Türkiye 2’nci sırada yer alıyor

10 kişinin 8’inden fazlasının bir veya daha fazla tutkusu var. Katılımcıların yüzde 56’sı kendilerini “gerçekten tutkulu” olarak tanımlarken, tutkulu oldukları konulardaki aktivitelere yüksek katılım gösteriyorlar. Türkiye’de ise tutkularına gerçekten bağlı olanların oranı yüzde 63 ve global ortalamanın üzerinde. Dünyada bireylerin ortalama 4 tane tutkusu mevcutken, Türkiye’de bireylerin ortalama 4.8 adet tutkusu bulunuyor. Türkiye, insanların ortalama sahip olduğu tutku sayısında Güney Afrika’nın ardından 2’nci sırada yer alıyor.

Tutkular genellikle gençlik döneminde gelişir ve en başta ebeveynlerden (yüzde 33), televizyondan (yüzde 23) ve akranlardan (yüzde 15) ilham alınır. Türkiye’de ilham için kaynak alınan başlıca mecralar dünya ile paralellik gösterirken, diğer ülkelerden farklı olarak akranlardan etkilenme oranı daha fazla. Tutkular için ilham alınan başlıca kaynaklar; ebeveynler (yüzde 30), televizyon (yüzde 22), akranlarımız (yüzde 18). Dünyada bireylerin tutkularını keşfetmeye başladığı yaş 16’iken, Türkiye’de tutkuları keşfetme yaşının diğer ülkelere nazaran bir sene daha erken olduğu saptanıyor.

Bir tutkuya sahip olmak stresi azaltıyor

Araştırmaya göre tutkular; mutluluk, başarı ve tatmin duygusu sağlamanın yanı sıra, yaşamın iniş ve çıkışlarıyla baş etmemize yardımcı olabilir. Her 10 kişiden 8’i tutkuların her zamankinden daha önemli olduğuna inanıyor ve 10 kişiden 9’u bir tutkuya sahip olmanın günlük yaşamın stresiyle başa çıkmaya yardımcı olabileceği konusunda hemfikir. Bir tutkuya sahip olmak, insanların arasındaki bağların koptuğu uluslararası bir dünyada topluluk duygusu oluşturmaya ve soyutlanma duygusuyla mücadele etmeye yardımcı oluyor. Araştırmaya göre, tutkularımız bizi diğer insanlara yakınlaştırıyor. 10 kişiden 8’i arkadaşları ve ailesiyle bir tutku paylaşıyor ve 10 kişiden 7’si tutkuların bize aidiyet hissi verdiğini söylüyor. Anket 38 adet tutkudan 10 tanesine odaklanıyor:

1. Spor

2. Yemek

3. Doğa ve Yaban Hayatı

4. Bilgi

5. Sıra Dışı Hayatlar

6. Ev & Dekorasyon

7. Keşif ve Macera

8. Gerçeği Ortaya Çıkarmak

9. Motor & Araba

10. Düğünler ve İlişkiler

 

 

 

 

discovery
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Boykotun Tesla'ya faturası ağır oldu
Haberler
Boykotun Tesla’ya faturası ağır oldu
Nafizcan Önder
3 Nisan 2025
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
2 hafta önce
RepMan ve FutureBright'tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem...
Haberler
RepMan ve FutureBright’tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Haberler
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Advertorial
24 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.