2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de salgın sırasında “Online Alışveriş” aramaları yüzde 311 arttı
Haberler

Türkiye’de salgın sırasında “Online Alışveriş” aramaları yüzde 311 arttı

Duygu Su Ocakoğlu
1 Haziran 2020
2 dk okuma

SEMrush’un analizleri, global pandemi sürecinde Türkiye’de “online alışveriş” anahtar kelimesiyle yapılan aramaların yüzde 311 oranında arttığını ortaya koydu. Türk halkının arama tercihleri arasında bu anahtar kelimenin yanı sıra “aynı gün teslimat” ve “ücretsiz kargo” da bulunuyor. Öyle ki, teslimat ve kargo hakkındaki aramalar Ocak ve Nisan ayları arasında sırasıyla yüzde 124 ve yüzde 81 oranında artış gösterdi.

Türkiye’de e-ticaretle ilgili terimlerden en yüksek büyüme oranına sahip olan anahtar kelimeler yüzde 311 ile “online alışveriş”, yüzde 128 ile “internet alışveriş”, yüzde 124 ile “aynı gün teslimat”, yüzde 90 ile “online satış” ve yüzde 81 ile “ücretsiz kargo” oldu.

Türkiye’de salgın sırasında “Online Alışveriş” aramaları yüzde 311 arttıE-ticaret trafiği ele alındığında ise başı aylık ortalama 204 milyon kullanıcıyla sahibinden.com çekti. Ancak salgın sırasında (Ocak-Nisan) kullanıcı trafiğini en çok arttıran online alışveriş siteleri yüzde 49.54 ile epttavm.com, yüzde 27.46 ile Gittigidiyor, yüzde 26.22 ile Hepsiburada ve yüzde 22.72 ile Amazon Türkiye oldu.

SEMRush Global Pazarlama Lideri Olga Andrienko, “Türkiye e-ticareti üzerine gerçekleştirdiğimiz web trafiği analizi, gıda dışındaki FMCG sektörlerinin bir büyüme yaşadığını ortaya koyuyor. Türk kurumların bu dijital trendleri sektör fark etmeksizin takip etmeleri bu gelişmelerden içgörü edinmelerini sağlayacaktır” dedi.

Bu trendin gözlemlendiği tek ülke Türkiye değil; online alışveriş aramaları Almanya’da yüzde 50 oranında, Japonya’da ise yüzde 122 oranında artış gösterdi.

Andrienko, “salgın herkesi ve günlük online davranışları etkiledi. Bu değişimler da global ekonomimizi yeniden şekillendirmeye başladı” dedi.

SEMrush’un eShop World (ESW) çatısı altında yayınlanan raporuna göre, 2021 yılına kadar Türkiye e-ticaretinin değeri 9.67 milyar dolara ulaşacak. SEMrush’ın bu raporuna buradan ulaşabilirsiniz.

e-ticaret SEMrush
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
5 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Güncel Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Haberler
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Sena Tufan
12 Eylül 2025
YouTube'da AI ile dublaj dönemi başladı
Haberler
YouTube’da AI ile dublaj dönemi başladı
Sena Tufan
12 Eylül 2025
Danet’ten “Yeşil Zeka Projesi” ile geri dönüşüm çağrısı
Haberler
Danet’ten “Yeşil Zeka Projesi” ile geri dönüşüm çağrısı
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Beyaz yakalının hayatı mobil AI ile nasıl kolaylaşıyor?
Haberler
Beyaz yakalının hayatı mobil AI ile nasıl kolaylaşıyor?
Advertorial
10 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.