17 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de salgın sırasında “Online Alışveriş” aramaları yüzde 311 arttı
Haberler

Türkiye’de salgın sırasında “Online Alışveriş” aramaları yüzde 311 arttı

Duygu Su Ocakoğlu
1 Haziran 2020
2 dk okuma

SEMrush’un analizleri, global pandemi sürecinde Türkiye’de “online alışveriş” anahtar kelimesiyle yapılan aramaların yüzde 311 oranında arttığını ortaya koydu. Türk halkının arama tercihleri arasında bu anahtar kelimenin yanı sıra “aynı gün teslimat” ve “ücretsiz kargo” da bulunuyor. Öyle ki, teslimat ve kargo hakkındaki aramalar Ocak ve Nisan ayları arasında sırasıyla yüzde 124 ve yüzde 81 oranında artış gösterdi.

Türkiye’de e-ticaretle ilgili terimlerden en yüksek büyüme oranına sahip olan anahtar kelimeler yüzde 311 ile “online alışveriş”, yüzde 128 ile “internet alışveriş”, yüzde 124 ile “aynı gün teslimat”, yüzde 90 ile “online satış” ve yüzde 81 ile “ücretsiz kargo” oldu.

Türkiye’de salgın sırasında “Online Alışveriş” aramaları yüzde 311 arttıE-ticaret trafiği ele alındığında ise başı aylık ortalama 204 milyon kullanıcıyla sahibinden.com çekti. Ancak salgın sırasında (Ocak-Nisan) kullanıcı trafiğini en çok arttıran online alışveriş siteleri yüzde 49.54 ile epttavm.com, yüzde 27.46 ile Gittigidiyor, yüzde 26.22 ile Hepsiburada ve yüzde 22.72 ile Amazon Türkiye oldu.

SEMRush Global Pazarlama Lideri Olga Andrienko, “Türkiye e-ticareti üzerine gerçekleştirdiğimiz web trafiği analizi, gıda dışındaki FMCG sektörlerinin bir büyüme yaşadığını ortaya koyuyor. Türk kurumların bu dijital trendleri sektör fark etmeksizin takip etmeleri bu gelişmelerden içgörü edinmelerini sağlayacaktır” dedi.

Bu trendin gözlemlendiği tek ülke Türkiye değil; online alışveriş aramaları Almanya’da yüzde 50 oranında, Japonya’da ise yüzde 122 oranında artış gösterdi.

Andrienko, “salgın herkesi ve günlük online davranışları etkiledi. Bu değişimler da global ekonomimizi yeniden şekillendirmeye başladı” dedi.

SEMrush’un eShop World (ESW) çatısı altında yayınlanan raporuna göre, 2021 yılına kadar Türkiye e-ticaretinin değeri 9.67 milyar dolara ulaşacak. SEMrush’ın bu raporuna buradan ulaşabilirsiniz.

e-ticaret SEMrush
1 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
2 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
3 Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
4 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
5 Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Güncel Haberler
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Epica Awards'tan Türkiye'ye 2 ödül!
Epica Awards’tan Türkiye’ye 2 ödül!
Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Karaca’nın medya planlama süreçleri Staff Medya'ya emanet...
Haberler
Karaca’nın medya planlama süreçleri Staff Medya’ya emanet…
Sena Tufan
15 Ekim 2025
Columbia'nın marka yüzü "Azrail" oldu! Montlar "vasiyetname" ile geliyor
Haberler
Columbia’nın marka yüzü “Azrail” oldu! Montlar “vasiyetname” ile geliyor
Sena Tufan
23 Ekim 2025
Gençler "sözleşmeyi" bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe "güven ve takdir"
Haberler
Gençler “sözleşmeyi” bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe “güven ve takdir”
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Haberler
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Advertorial
23 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.