17 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de ortalama ilk cinsel deneyim yaşı 20
Haberler

Türkiye’de ortalama ilk cinsel deneyim yaşı 20

Sena Tufan
30 Ekim 2024
2 dk okuma

95 yıldır cinsel sağlık kategorisinde öne çıkan markalardan Durex, Türkiye’nin de dahil olduğu 36 ülkede 29 bin 500 kişinin katılımıyla Global Cinsellik Araştırması gerçekleştirdi. Cinsellikle ilgili kapsamlı ve çarpıcı veriler ortaya koyan global araştırmanın verilerine göre Türkiye, prezervatif kullanımında yüzde 30 ile 20’nci sırada yer alarak, global ortalamanın altında kalıyor. Cinsellikle ilgili birçok mitin bulunduğu Türkiye’de, ortalama ilk cinsel deneyim yaşı 20 iken, cinsellik hakkında bilgi edinmenin birinci kaynağı olarak ise arkadaşlar öne çıkıyor.

Durex, 95’inci yıl dönümünü kutlarken, dünya genelinde cinsellik hakkında kapsamlı veriler ortaya koyan Global Cinsellik Araştırmasını yayınladı.

İlk cinsel deneyim yaşı 20!

Araştırmaya göre, Türkiye’de ortalama ilk cinsel deneyim, global ortalamayla paralel şekilde 20 yaşında yaşanıyor. Dünya genelinde ilk cinsel deneyimde en çok tercih edilen korunma yöntemi yüzde 55 ile prezervatif iken, bu oran Türkiye’de yüzde 49.7’ye düşüyor. Dışarı boşalma yöntemi ise yüzde 31 oranında tercih ediliyor. Türkiye’de henüz cinsel deneyimi olmayan bireylerin yüzde 40’ı, cinselliğin evlilik içinde yaşanması gerektiğine inanırken, yüzde 35’i bu kararı dini inançları nedeniyle aldıklarını belirtiyor.

Türkiye’de katılımcıların yüzde 54’ü ilişkilerinden oldukça memnun olduklarını ve yüzde 49’u da cinselliğin başarılı bir ilişkinin en kritik parçası olduğunun altını çiziyor. Çiftlerin yüzde 44’ü ise yıl dönümlerinde “çok daha fazla” cinsel ilişkiye girdiklerini, yüzde 47’si de tatillerde daha fazla cinsel ilişki yaşadıklarını ifade ediyor. Global ortalamaya göre, erkeklerin yüzde 55’i her zaman veya neredeyse her zaman orgazm olduklarını söylerken, bu oran kadınlarda yüzde 34’e düşüyor.

Ah şu mitler!

Araştırma, cinsellik hakkında yanlış bilgilendirmenin yaygın olduğunu gösteriyor. Toplumsal normlar ve kapsamlı cinsel eğitim eksikliği, bu yanlış anlamaların güçlenmesine katkıda bulunuyor. Bu mitlerle savaşmak ve doğru bilgiye erişimi sağlamak, bireylerin daha sağlıklı cinsel yaşam sürmeleri için büyük bir öneme sahip. Katılımcıların yüzde 46’sı, güvenilir bir partnerle prezervatif kullanmanın gereksiz olduğunu düşünüyor, bu da cinsel yolla bulaşan hastalıkların artmasına yol açıyor. Bu oran globalde ise yalnızca yüzde 21. Ayrıca Türkiye’de araştırmaya katılanların yüzde 38’i (global oran yüzde 30), aynı partnerle tekrar cinsel deneyim için rıza almanın gereksiz olduğunu düşünüyor. Cinsel eğitim eksikliği bu yanlış anlamaları sürdürmeye ve cinsel sağlığı tehlikeye atmaya devam ediyor.

Pornografik içerikler ve flört uygulamaları yaygın

Araştırma, Türkiye’de cinsellik hakkında güvenilir olmayan bilgi kaynaklarının yaygınlığını ortaya koyuyor. Katılımcıların yüzde 28’i haftada 2-3 kez pornografik içerik izlediğini belirtirken, yüzde 51’i pornografik içerik izlemeyi normal buluyor. Ayrıca, yüzde 30’u bu içeriklerde gördüklerini kendi cinsel yaşamlarında denediğini söylüyor. Ancak bu durum, güvenilir cinsel eğitim kaynaklarının eksikliğine işaret ediyor. Cinsellik hakkında bilgi edinmek için kullanılan kaynaklar arasında arkadaşlar yüzde 33, partnerler yüzde 30 ve pornografik içerik yüzde 26 ile öne çıkıyor. Bu kaynaklar yeterince güvenilir olmadığı için de cinsellik hakkında yanlış bilgilerin yayılmasına katkıda bulunuyor. Araştırma ayrıca flört uygulamalarının da Türkiye’de yaygın olarak kullanıldığını gösteriyor. Flört uygulamalarını kullananların yüzde 44’ü bu uygulamaları eğlence amaçlı, yüzde 39’u flört, yüzde 39’u yeni arkadaşlar edinmek, yüzde 34’ü ise tek gecelik cinsel partnerler bulmak için tercih ediyor. Bu bulgular cinsellikle ilgili doğru bilgiye erişim eksikliğinin ve eğitimin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor.

En etkili korunma yöntemi

Türkiye’de prezervatif kullanımı küresel ortalamaların altında (yüzde 30) olmasına rağmen, aktif cinsel yaşamı olanların yüzde 48’i bir noktada prezervatif kullanıyor. Prezervatif kullananların yüzde 58’i, gebelikten korunmak için bu yöntemi tercih ederken, yüzde 11’i cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korunmak amacıyla kullanıyor. Prezervatif kullanmayı her zaman tercih etmeyenler, “anın tadını çıkarmak istedikleri” (yüzde 39) veya “cinsel zevki kaybetmekten” (yüzde 27) kaçındıkları için prezervatif kullanmadıklarını belirtiyor.

Durex featured
1 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
2 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
3 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
4 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
5 6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
Güncel Haberler
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: "Yaşamak Geçerken"
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: “Yaşamak Geçerken”
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report'ta!
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report’ta!
Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
Haberler
Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Yapay zeka aramayı yeniden şekillendiriyor. Peki, pazarlamacılar ne yapmalı?
Haberler
Yapay zeka aramayı yeniden şekillendiriyor. Peki, pazarlamacılar ne yapmalı?
Nafizcan Önder
16 Ağustos 2025
Jack Dorsey, "merkeziyetsiz" mesajlaşma platformunu duyurdu: BitChat!
Haberler
Jack Dorsey, “merkeziyetsiz” mesajlaşma platformunu duyurdu: BitChat!
Nafizcan Önder
7 Temmuz 2025
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Haberler
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
Marketing Türkiye
4 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.